Legacy... hele og halve søskende?

Startet af Brigitte Skov, 22 Maj 2014 - 19:59

Forrige emne - Næste emne

Brigitte Skov

Er der en der kan hjælpe mig til at få noteret forskellige fædre? Jeg har en søskendeflok på 7 hvor der figurerer 5 forskellige fædre. Når jeg går ind og retter, bliver alle søskende rettet til samme fader.
Glad hilsen Brigitte

Claus Nissen

Hej Birgitte

Nu skriver du ikke hvorledes du har registreret det i dit Legacy system Legacy 7

Hos mig opretter jeg flere ægtefæller til den person der har været gift flere gange
og til hvert ægtepar tilknyttes så de respektive børn.

Dette virker OK.

Når jeg så kalder den ægtefælle der har flere ægtefæller kan jeg i bunden med børnene se ALLE børnene

først alle de børn til det ægteskab der visses ovenfor men med bemærkning ½ (søskende) foran og ægtfællens navn i () efter barnets navn, for de andre ægtefæller, det tydeliggør for mig hvorledes det hænger sammen.

mvh

Claus

Eli Lothardt Dahl

Hej Birgitte

jeg bruger Brothers Keeper, mon ikke det er nogenlunde samme system i Legacy.

Du gør ikke noget, førend du har taget en sikkerhedskopi ;D

Derefter klipper du forbindelsen mellem børn og forældre over (uden at slette nogen person). Du notere børnenes løbenummer.

Herefter finder du første ægtepar og tilføjer de børn, som hører til her. Du bruger løbenummeret i stedet for at oprette navn m.m.-. Herefter tager du ægtepar to, og tilføjer de børn, som hører til her.
Dette gør du, til du har "brugt" alle børnene og forældrepar.

PS. jeg har en ane, som får fem børn med tre forskellige fædre. Barn to, tre og fem har samme far.
Men jeg kan ikke skrive børnene ud i rækkefølge efter fødselsåret, så det må jeg leve med :D
Venlig hilsen

Eli-Grenaa

Brigitte Skov

Tak for svar Claus og Eli.

Jeg har haft gratis version af Legacy, men nu skal det være "rigtigt" har købt 8'eren og overført data. Tidligere har jeg accepteret at fader nr 1 er fader til alle 7. Måske jeg skulle slette dem og begynde forfra.

Udi i slægsforskning er jeg relativt uøvet, med hensyn til at navigere i slægsforskningsprogrammer, klippe osv., er der lang vej hjem :-)

Det er en dejlig hobby - tak til alle jer derude der træder hjælpende til. Jeg ser frem til det en dag er mig der kan gøre det samme :-)




Anne Marie Holck

Hej Birgitte,

Kender du Legacys brugerforum? Du finder det her http://www.legacydansk.com/forum

Der kan du få hjælp og svar på spørgsmål omkring brugen af Legacy. Her er et spørgsmål og svar, som kan minde om dit http://legacydansk.com/forum/viewtopic.php?t=2640

Velkommen til :)

Brigitte Skov

Dejligt Anne Marie - næ, den side kendte jeg ikke. Den er værdifuld her i "opstartsfasen"
Tak for den :-)