Peter Jacob Wollert født ca. 1780 i Pommern

Startet af Kirsten Dyhr, 08 Jun 2013 - 10:06

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Dyhr

Hej,
Jeg har uden held forsøgt at finde min tip tip oldefar Peter Jacob Wollert (måske Wolle)og hans aner. Han er født ca.  1780 måske i Pommern, han bliver gift med Dorothea Catharina Christina Bendfeldt født ca. 1782 i Bliesdorf. Deres søn Peter Andreas Wollert,  født i Bliesdorf  28. oktober 1814 sammen med sin tvillingesøster Friederica Christina Wollert. Han bliver gift med den 28. december 1855 i Grube Kirke med Marie Margrethe Elisabeth Babbe. De flytter til Danmark mellem 1857 og 1860, hvor en søn bliver født på Hjørring Mark (Kirkebog 1854-1862 Hjørring, Vennebjerg, Hjørring opslag 60).

Er der nogen er kender til slægten eller hvor jeg kan søge efter dem?

Venlig hilsen
Kirsten Dyhr
Kjellerup

Hanne Fachmann

Hej Kirsten, prøv med Google.

Navnet: Peter Jacob Wollert

Giver på side 1- 9 opslag link til Wollrt slægten i Westpreussen.

På side er der en polsk side. med navnet Wollert.

Har du prøvet på Familiy søg hos mormonerne?

Kirsten Dyhr

Hej Hanne,

Tak for dit svar.

Jeg har googlet, også i Tyskland og prøvet familysearch. Jeg har også prøvet at google ægtefælle. Jeg finder også navnet Wollert, men ikke Peter Jacob eller Peter Andreas.
Jeg har også søgt på Woller, Voller, Vollert, Wollert, men uden at finde slægtninge i Tyskland.
Min oldefar Marcus Christian Daniel Voller er født i Grube i Holsten den 12. januar 1857, han dør 1. oktober 1916 på Skagen Sygehus, og der hedder han Voller.



Hanne Fachmann

Har du så været i en kirkebog der dækker Holsten?

Nu er jeg ikke inde i det med hertugdømmerne.
Mon ikke nogen som har aner i der nede kan hjælpe?

Kirsten Dyhr

Nej, jeg har ikke kunnet finde noget online, men jeg må søge videre.

Hanne Fachmann

#5
Kære Kirsten.
Ved at prøve på Familie søg, kun efternavnet Wollert, Germany.
Der over 1000 hits.
Du lyder som om du har givet op.
Der en der har som signatur på sine indlæg, noget i retning af: Søg og du skal finde,
men det kan godt være det tager tid.
Jeg har brugt 1/2 år på at undersøge og indskrive alle med navnet Fachmann fra Germany, for at finde forældrene til min 3 x tip som kom fra Brandenburg og blev soldat i Sverige.
Jeg fandt ikke forældrene, men nu ved jeg hvilket kirkekontor i Berlin jeg skal skrive til, så det er et af de næste projekter.

Lesley Lousich

Hi All,

I am also researching my German/Danish genealogy about the Woller family.  I understand that Peter Jacob Wollert (or Woller) was my great great great grandfather.  I descend from Peter Andreas Woller's (his son) family.  My great grandfather, Friedrich Peter Christian Woller was Peter Andreas' son - born in 1836 in Bliesdorf.

I am very interested in finding out more about the Peter Jacob Woller's family - parents, siblings, wife's family and of course their children.

Friedrich migrated to New Zealand - not sure when although he married Elizabeth Shepherd (from England) in 1864 and he died in 1911.

I am happy to share my New Zealand research and have contacts of other members of my family wanting to research our Woller "ancestors".

Thanks and look forward to hearing from you.

Kind regards,
Lesley Lousich