Mariebjerg Kirkegård beliggende i Gentofte

Startet af Bjarne Hagelquist, 15 Maj 2014 - 15:20

Forrige emne - Næste emne

Bjarne Hagelquist

Jeg har fundet en avisartikel hvor min ane i jan. 1945 blev begravet på Mariebjerg Kirkegaard.

Er der nogen "regel" for i hvilken Kirkebog begravelsen er noteret. Grunden til spørgsmålet er, at jeg troede jeg har heldig og kunne finde begravelsen i Gentofte KB el. måske Ordrup KB, men som I kan gætte var begravelsen ikke indskrevet nogen af stederne !

Har I nogen ide ?

På forhånd mange tak og med venlig hilsen
Bjarne Hagelquist

Bent Fuglsbjerg

Formentlig er din ane noteret i kirkebogen for det sogn hvor vedkommende var bosat ved sin død. Så vidt jeg ved findes der også begravelseslister på nogle kirkegårde, så man kan se hvem der ligger hvor, men jeg er ikke klar over om det er tilfældet for den pågældende kirkegård.
Mvh
Bent H.S.D. Fuglsbjerg
www.fuglsbjerg.com

Eli Lothardt Dahl

Hej Bjarne

din ane kan også være indført i det sogn, hvor anen døde (f. eks. under et familiebesøg). Det var tilfældet med min mormor, hvor jeg vidste hvornår hun var død, fra hvilken kirke hun blev bisat og hendes hjem adresse.

Jeg fandt tilfældigvis hendes bisættelse i det sogn, hvor hun døde.
Venlig hilsen

Eli-Grenaa

Bjarne Hagelquist

Kære venner,
tak til jer begge - I har nok ret at begravelsen skal findes i det sogn hvor personen døde - mit problem er bare at det kender jeg ikke !
Jeg checker videre - tak for jeres indspark og god week-end
MVH/Bjarne

Anne Mortensen

Hej

Søg i Hellerup sogn - her er der flere dør på Gentofte hospital.
Hvis han dør på dette hospital vil der også hvor han født og hvor han er dø.
Der mandlige personer i januar måned - opslag 42 og 43 - der får jordpåkastelse 
Marienbjerg, men ligbrændt og begravet på Hellerup kirkegård.

Men læs selv i januar måned.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Bjarne Hagelquist

Kære Anne.
mange tak for dit råd - jeg har så i mellemtiden fundet ham i Vangede !

Tak for hjæpen til alle
MVH/Bjarne