Degn i Lovns

Startet af Viggo Hansen, 07 Feb 2011 - 23:56

Forrige emne - Næste emne

Viggo Hansen

Jacob Jensen Wismar gift med Maren Lars/Laursdatter, men hvor og hvornår. Han er født i Randers 1712 15 april.
Han bliver 1762 Degn i Lovns, Gislum herred, Aalborg amt. dør 1789 i Lovns, og Maren dør 1788
De får to sønner og en datter, men hvor og hvornår.
første søn Johannes Jacobsen Wismar født ca. 1741??? Sergent i søetaten, dør i Nyboder 26 sep. 1791.
Næste søn Jacob Jacobsen Wismar født ca. 1747??? Degn i Ullits, dør 1811 i Haderslev.
Datteren Anne Margrethe Jacobsdatter Wismar født ca.1759 dør fire år efter i Lovns.
Kan man være så heldig at der er nogen der er "faldet" over ham, eller måske har noget ane sammenfald
Venlig hilsen Viggo Hansen 8900

Arne Feldborg

Det kunne se ud som om du allerede har været i Nygårds Sedler hos DDA:
http://ddd.dda.dk/nygaard/visning_billed.asp?id=411991&sort=e

Der er også lidt i Nygårds Jyske Degne, men der er nu nok ikke så meget nyt i det.
http://nygaards-sedler.dk/viewpage.php?page_id=60&nr=2017&sort=s
http://nygaards-sedler.dk/viewpage.php?page_id=60&nr=3542&sort=s
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Viggo Hansen

Nej der var desværre ikke noget at hente.

Venlig hilsen Viggo



Pernille Petersen

Citat fra: Viggo Hansen Dato 07 Feb 2011 - 23:56
Jacob Jensen Wismar gift med Maren Lars/Laursdatter, men hvor og hvornår. Han er født i Randers 1712 15 april.
Han bliver 1762 Degn i Lovns, Gislum herred, Aalborg amt. dør 1789 i Lovns, og Maren dør 1788
De får to sønner og en datter, men hvor og hvornår.
første søn Johannes Jacobsen Wismar født ca. 1741??? Sergent i søetaten, dør i Nyboder 26 sep. 1791.
Næste søn Jacob Jacobsen Wismar født ca. 1747??? Degn i Ullits, dør 1811 i Haderslev.
Datteren Anne Margrethe Jacobsdatter Wismar født ca.1759 dør fire år efter i Lovns.
Kan man være så heldig at der er nogen der er "faldet" over ham, eller måske har noget ane sammenfald
Venlig hilsen Viggo Hansen 8900
Hej Viggo

Ser ud til vi har de samme aner

Jens Jacobsen Wismar/vismar (fra Ostfold Fredrikstad Norge)(min 7 x tipoldefar)

son Jacob Jensen Wismar
gift med Maren Larsdatter

son Jacob Jacobsen Wismar
gift med Hellena Christensdatter

son Peder Jacobsen Wismar
gift med Inger Jensdatter

deres Son Johannes Pedersen udlagt barnefar (ikke mindre end to gange)//
Inger Marie Christensdatter

deres datter
Maren Kjerstine Johannesdatter
gift med Olaf Olafsen (mine 2x tipoldforaeldre)

datter Ane Marie Olafsen - gift med Christian Peder Rasmussen (han var Kusk, maaske i Skive, og de boede i Hvalpsund) -


Har du haft noget held med at finde ud af mere om Jens Jacobsen Wismar i Norge?
Jeg er ogsaa meget interesseret hvor navnet Wismar /Vismar stammer fra?
Er det mon typisk norsk? Har det paa en og anden maade rodder i Sverige/ Wismar i Tyskland som jo var under
Sverige paa et tidspunkt.

Udover degnene i Ullits, var der jo sonnen/Jacob Jacobsens bror der blev sergent - var der noget i familie historien/fortiden
der gjorde at det blev hans kald?

Nu ved jeg selvfolgelig ikke hvor langt tilbage vi er efterkommere af de samme, men
jeg har store problemer med Olaf Olafsen (fodested Trondhjem Norge/men havde Ophold i Sverige pa
tidspunkt han blev dansk gift).

Er du mon ogsaa efterkommere af ham?


MVh,
Pernille

Pernille Petersen

Citat fra: Pernille Petersen Dato 12 Jun 2011 - 12:46
Citat fra: Viggo Hansen Dato 07 Feb 2011 - 23:56

deres datter
Maren Kjerstine Johannesdatter
gift med Olaf Olafsen (mine 2x tipoldforaeldre)

datter Ane Marie   Olafsen - gift med Christian Peder Rasmussen (han var Kusk, maaske i Skive, og de boede i Hvalpsund) -


Ane Katrine

Pernille Petersen

Citat fra: Pernille Petersen Dato 12 Jun 2011 - 12:46
Citat fra: Viggo Hansen Dato 07 Feb 2011 - 23:56

datter Ane Marie Olafsen - gift med Christian Peder Rasmussen (han var Kusk, maaske i Skive, og de boede i Hvalpsund) -

Ane Katrine Olafsen