Hvilken Flindt person på fotografi ?

Startet af Kenneth Flindt, 11 Maj 2014 - 15:09

Forrige emne - Næste emne

Kenneth Flindt

Hej, håber i kan hjælpe mig her?

Jeg har på nettet fundet dette foto, som jeg har vedhæftet til dette opslag, forskellige slægts hjemmesider har tagget det, som værende Julius Ferdinand Flindt, nat politibetjent i Svendborg. Jeg har desværre ikke kunne finde frem til hvem som først har lagt det op på nettet. Der skulle på mappen billedet lå i stå Flindt. J. Mand i uniform, Nat politibtjent. Bag på foto: Flindt Fot 1911.

Jeg er dog meget overbevist om at det ikke er Julius Ferdinand Flindt som er på billedet da han allerede dør 1. sep. 1889 og billedet jo er fra 1911. Julius får til gengæld en søn Jens Hakon Axel Flindt som bliver født 19 nov 1879 Svendborg, Sankt Nicolai kirke, Danmark Desværre har det endnu ikke lykkedes mig at finde hans dødsdato og sted? Jeg tænker at det i stedet kunne være ham som er på billedet, dog har jeg ikke kunne finde en folkeoptælling med ham hvor han står noteret som nat politibetjent og desuden ser man ham boende i København d. 5-7-1907: Fra Oehlenschlægersgade 3 , 1. hos Johansen til Nørre Søgade 43 , 1. th. hos Enkefru. Så det tyder jo så alligevel på at det ikke er ham, med mindre at billedet er fra København?

Julius får også en søn Johan Julius Flindt som bliver født 9 nov 1861 i Svendborg, Vor frue kirke, Danmark han dør 5. august 1936 på Amtssygehuset, Svendborg, Danmark. Har, kunne finde disse informationer om ham: Felbereder og vognmand. - Bor i Vestergade i 1891 - Bor på Søgårdsvejen nr. 5 i 1893 - Bor i Grubbemøllestræde nr. 1 i 1896 - Bor i Møllegade nr. 35 fra år 1898 til 1900 - Bor på Søgårdsvej nr. 17 i 1903. Er i 1906 bybud og bosiddende i Korsgade nr. 10 forhuset. Inden sin død bosiddende i Kirkestræde nr. 3. Død af Hjerneblødning på Amtssygehuset i Svendborg. Så det tyder altså på det heller ikke kan være ham!

Julius Ferdinand Flindt har også en bror som er nat politibetjent og skomagermester, Carl Frederik Rasmussen Flindt født 27 april 1840 og død 10 august 1912 i Svendborg. I 1877 bor familien i Møllergade og i 1880 bor familien i Brogade 82, forhuset og 1890 bor familien i Brogade nr. 16. forhuset 2 sal. og i 1901 og 1906 bor de stadig i Brogade 16, det kan næppe heller ikke være ham!
Så mit store spørgsmål til jer er om i kan bringe lys over hvilken Flindt det er, der er på billedet og som skulle stå i en politiuniform der er taget i 1911?



[vedhæfting slettet af admin]
På forhånd en stor tak for hjælpen.

Venlige hilsner
Kenneth Flindt
4700 Næstved

Medlem af DIS-Danmark

http://www.myheritage.dk/site-153459071/flindt-family-tree-denmark