Brothers Keeper - løsning, hvis problemer med print af anetavler i halvcirkel

Startet af Christian Konstmann Autzen, 10 Maj 2014 - 10:10

Forrige emne - Næste emne

Christian Konstmann Autzen

Jeg har haft store problemer med print af anetavler i halvcirkel - og ikke mindst ved overgang til den nye BK7. Enten udskrev den (med et ord pr. side) over 15 sider eller også viste den print som på et meget stort ark papir.

Chris Gade Oxholm Sørensen har så sendt mig denne vejledning:

Den fejl der ofte sker, er at før udskrivningen, bliver der lige kikket på udskriften på skærmen for at se om det ser rigtigt ud. Dette skal man undlade, men sætte de parameter op der skal anvendes til udskriften og så gå direkte til udskrivning – uden først at se udskriften på skærmen.

Som alternativ til papirprinter, kan anbefales at installere en visuel printer, der gemmer udskriften som en PDF fil. PDF filen kan så efterfølgende ses eller videre sendes som en vedhæftet fil til en mail.

Benyt f.eks. denne PDF printer www.pdf995.com


...........

Jeg har så installeret denne visuelle printer (efter et par forsøg), og så virker det. Når man vælger sin printer i menuen over mulige printer, vil den så stå som "PDF995" - vælg den og vælg så "udskriv".

Der er dog et lille problem med valg af rette papirudgave - den stiller sig selv automatisk på papirstørrelse "letter", hvor jeg så skal finde og vælge "A4", måske et par gange. Og så kan man gemme en pdf-fil.

Det pågældende program er gratis - dog med lidt reklamer i.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Rune Vang Sommer

BullZip, CutePDF er gratis print-til-pdf-programmer vistnok også uden reklamer. Ellers er der faktisk også en PDF-printefunktion i Windows7, når man vælger "gem til fil".

Mvh. Rune