JENSINE KRISTIANSEN født 7.1.1888

Startet af Winnie Kristiansen, 05 Maj 2014 - 17:39

Forrige emne - Næste emne

Winnie Kristiansen

Jeg søger hjælp til at opspore JENSINE KRISTIANSEN født 7.1.1888 i Pulshusene, Voer Sogn, Dronningelund, Hjørring Amt. Døbt d.29.juli 1888, Forældre: indsidder Niels Peter Kristiansen og Petrine Jensen. konfirmeret 6 april 1902 i Vadum, Kjær Herred, Ålborg Amt.
Hun var nr. 4 af 11 børn.

Hun tog til Argentina som ganske ung, ( i hvert fald efter sin konfirmation i 1902) - sandsynligvis sammen med nogle af de 3 ældre søskende.
Deres navne er :
Anne Marie Christiansen, f. 11.5.1880 - Sulsted, Kjær, Ålborg
Christina Marie Christiansen, f. 23.12. 1881 - Sulsted, Kjær, Ålborg
Christian Jensen Cristiansen, f. 23.02. 1885 - Biersted, Kjær, Ålborg

Fra Argentina sendte hun et kort til en yngre søster, min mands farmor, Johanne Kristiansen (f. 24.2.1895, Sulsted, Kjær, Ålborg)
Afsenderadressen er 'Sine Christiansen, Fonda, El Escandinavia, El Perdido, J C. S   Argentina'. Kortet har ligget i en kuvert, derfor intet poststempel. Hun skriver bl.a.: " vi har det temmelig godt for ikke at prale for meget for jeg er ikke saa rask som jeg kunde være..."
Hun døde som ganske ung i Argentina.

Jeg har ikke kunnet opspore hendes afrejse, heller ikke opholdsstedet i Argentina. Har besøgt Udvandrerarkivet i Ålborg, og været på Rigsarkivet for at se Udvandrermapperne. Både direkte og indirekte. Uden resultat.

Kan jeg få hjælp til idéer til at finde hendes spor? Og få at vide, hvor i Argentina hun opholdt sig da hun skrev - (om det var et midlertidigt opholdssted for indvandrerne fra Skandinavien, inden de skulle videre? Og hvor kan man søge efter afdøde indvandrere i Argentina?

Venlig hilsen winnie kristiansen


mvh.
winnie kristiansen sommer
Munken 10
3740 Svaneke

Anne Messmann

Hej Winnie,
Prøv at kontakte en af de danske menigheder i Argentina og/eller det dansk-argentinske handelskammer - alle finder du her: http://argentina.um.dk/da/rejse-og-ophold/ophold-i-latinamerika/danske-netvaerk-i-argentina/

Mon ikke de kan hjælpe dig videre?
God jagt!
Anne Messmann
Med venlig hilsen
Anne Messmann

Winnie Kristiansen

Mange tak - det bliver spændende, om det fører til noget. venlig hilsen winnie
mvh.
winnie kristiansen sommer
Munken 10
3740 Svaneke