Richelsen -, Jepsen - og Jürgensen fra Hønsnap i Holbøl Sogn og Rinkenæs Sogn

Startet af Finn H. Thomsen, 05 Maj 2014 - 17:13

Forrige emne - Næste emne

Finn H. Thomsen

Jes Nissen og Marina Bennick i Hønsnap fik 3 sønner omkring 1695

1)   Nis Jessen blev gift med Ingeborg Lassen og de fik 3 døtre
A)   Anna Maria Jessen blev gift med Rasmus Richelsen og de overtog gården "Tallingbjerg" i Hokkerup, som Anna Maria havde arvet efter sin 1. mand Peter Jessen og gården var i slægtens eje i 4 generationer.
B)   Metta Jepsen blev gift med Hans Jepsen og de overtog "Bennicksgaard" i Rinkenæs, som var i Jepsen-slægtens eje i 3 generationer.
C)   Ingeborg Jessen blev gift med Rasmus Jürgensen og de overtog slægtsgården i Hønsnap efter Ingeborgs forældre.

2)   Peter Bennick (Jessen) var købmand i Flensborg og havde ingen børn.

3)   Hans Jessen overtog en gård i Hydevad, Hellevad Sogn og den var i slægtens eje i 5 generationer – Hans Jessen var min tip4oldefar.

Jeg er interesseret i at få kontakt til personer, der har kendskab til ovenstående slægter.

MVH Finn H. Thomsen

Peter Kyhl

Hej Finn.

Jeg kan nok ikke bidrage med meget nyt, men jeg kender en smule til Bennick-slægten, men mest det som er på nettet. Jeg nedstammer fra Jaspar Bennick, der var købmand i Flensborg. Jeg vil tro, at han må være bror til din Marina Bennick.

Mvh. Peter Kyhl

Finn H. Thomsen

Hej Peter

Tak for dit svar

Jeg fremsender direkte til dig hvad jeg har vedr. Jasper Bennick og hans nærmeste slægtninge.

Har du nogle tilføjelser og korrektioner dertil, er jeg naturligvis interesseret i at høre derom.

MVH. Finn H. Thomsen