frederik Wilhelm Rosener f. 12.11 1886 Vester Hæsinge Sallinge herred Svendborg

Startet af Mary Linda Lassen, 05 Maj 2014 - 12:22

Forrige emne - Næste emne

Mary Linda Lassen

Kan nogen hjælpe mig med at finde ud af hvor og hvornår
Frederik Wilhelm Rosener, * 12.11.1886. Tømrer, Nybølle. er død

Gift med Anna Katrine Hansen Elnif, * 08.12.1886 i Pederstrup, Sdr. Højrup sogn, som datter af ledvogter Hans Hansen Elnif. hendes dødsdag kan jeg heller ikke finde

Frederik W Rosener var tømrer i Vester Hæsinge og her fik han en masse børn. boede her i hvert fald ved folketællingen 1925.
har søgt i Vester hæsinge - og på DDA hele svendborg amt -  de kan jo være flyttet til et af børnene, der var 10 og dem jeg har fået opsporet giver ikke nogen spor. (fadder el.a. )

Mette R Francke

#1
Hei

En datter blir viet i Svendborg Hilleslev i 1933 (1930-1944 ,oppslag 164).

Der står det noe om hvor foreldrende bor i Nybølle , tror jeg da.

Tre av barna er funnet konfirmert i Svendborg Hilleslev.
En sønn født 1914 ,konfirmert i 1928 i Hilleslev (oppslag 128)

Er denne sønnen den yngste ?

Jeg googlet han også og fikk en del treff , på myheritage står der at han er død i Odense. Men ikke når eller om det er Odesen by eller amt.

Mette
Mette R Francke

Mary Linda Lassen

Kære Mette
tak for svar  jeg har søgt på my heritage hvor jeg selv har mine data, og vil nu igen kontakte den person der skriver at Frederik Wilhelm er død i Odense, i håb om at komme det lidt nærmere om det er amt eller by og hvornår.

hvis du med "sønnen" mener Frederik Wilhelm, er han den yngste - hans mor fik to børn med to forskellige fædre - den ene Anna Kirstine larsen født rosener er min oldemor, den anden frederik wilhelm er hendes halvbror. de har en fælles bedstefar der også hedder Frederik Wilhelm rosener født i Sokkelund 1816
Han er skræddersvend, og han forsvinder ud i det blå efter at han har besvangret min tip tip oldemor Kirsten Rasmusdatter Søfeldt, Østerhæsinge 1854. i hvert fald er det endnu ikke lykkes mig at finde ham - på trods af det flotte og ikke så almindelige navn.
så hvis nogen ved noget om ham vil det også være fantastisk.



venlig hilsen Linda

Mette R Francke

Hei

Med sønnen så mener jeg han som er konfirmert i 1928 i Svendborg Hillerslev ( en dattersønn av Frederik Wilhelm , tror jeg det blir).

Min tanke var å finne barnas vielse for å se om der står noe der en kan bruge i jagten på å finne F.W.R sin død.


Mette
Mette R Francke

Mary Linda Lassen


Hej Mette

nå, det misforstod jeg. her er rækken over de børn jeg har kunnet finde

Folketælling Østerhæsinge 1925 opslag 91
Frederik W rosener 19.11 1886 f. i østerhæsinge  bor i Nybølle pr. Espe er tømrer
Anna kathrine Elmit? F. 8.12 1885  f. i sdr. højrup

Maren frederikke Pedersen 20. ? 1855

(der er en Esther født i 1910)
Ellen sofie  18.4 1912
Inger margrete 10.6. 1913
Eivind  f. 11.11 1914
Aage  f. 16.8 1916
Fanny elise  22.12 1920
Gerda marie f. 27.2 1922
Erna agnete  f. 11.7 1924

der bliver født et barn i 1926 - jeg tror det dør straks efter  fødslen.


Eivind Rosener er død i Odense 1984 - altså et af børnene.

det må være hans konfirmation du har fundet. mange hilsener lInda



Mette R Francke

Hei

Huff , beklager det er selvsagt sønnen som er konfirmert i 1928 i Svendborg Hillerslev.

Datteren Ellen Sofie blir viet i samme sogn i 1933.

Jeg har ikke sjekket ft for 1930 , men er der jo en mulighet for at de bor i Hillerslev ved ft 1930.

Ved Frederik Wilhelm og/eller hans kone har rukket å passere de 80 +++ år , så kan de ha levd i 1968.

De vil da ha fått ett cpr.nr.

Du kan prøve borgerservice om de kan sjekke de fikk ett cpr.nr.
Via dette kan en finne ud hvor og når de døde.

Dette koster noen kr.


Mette
Mette R Francke

Mary Linda Lassen

Kære Mette
tak for hjælpen.
jeg kan ikke finde Frederik Vilhelm rosener og Anne Margrethe i FT Hillerslev 1930 - har også forsøgt DDA hele Svendborg og Odense. samt øster - og vesterhæsinge.

nu vil jeg gå på jagt efter de øvrige børns bryllupper og evt. børnebørns barnedåb i håb om at der står hvor FW og AK bor. de er næppe flyttet langt væk fra hjemegn og familie. venlig hilsen Linda

Mette R Francke

#7
Hei

Se ft på sa.dk.

De bor i Hilleslev ved ft 1930 ,oppslag 83.


De får en sønn i 1927 i Hilleslev (oppslag 42), han er også nevnt i ft 1930.
Denne sønnen er konfirmert i Hillerslev i 1941 ,oppslag 125.

Jeg "googlet" denne sønnen og fikk treff.
Er du veldig heldig så er han stadig i live og kan hjlpe deg med å finne ud af hvor og når F.W og frue døde.


Mette
Mette R Francke

Mary Linda Lassen

Hej Mette!
tak skal du ha - jeg vil straks gå i gang! Spændende.