Jeg kan ikke finde min tipoldefar i kirkebogen eller på DDD

Startet af Susan Holm Bjerregaard, 04 Maj 2014 - 19:46

Forrige emne - Næste emne

Susan Holm Bjerregaard

Poul Andersen
Tipoldefar
18 november 1837, Sandager sogn, Odense Amt

Hans Peter Christiansen

Hej Susan.

Ham her?

Samtlige personer i husstanden

odense, Skovby, Nørre Sandager, Esterbølle By, Et huus, 29, FT-1845, B5970

Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Anders Sørensen   37   Gift      Staldkarl paa Gyldensteen   Heri sognet [Nørre Sandager]
Ane Marie Jørgensdatter   45   Gift      Hans kone   Harrendrup sogn, Odense Amt
Poul Andersen   8   Ugift      Deres børn   Heri sognet [Nørre Sandager]
Elise Caroline Andersen   5   Ugift      Deres børn   do [Nørre Sandager]
Marie Loise Andersen   3   Ugift      Deres børn   do [Nørre Sandager]
Ane Margrethe Andersdatter   77   Enke(mand)      Inderste og almisselem   Grindløse sogn, Odense Amt
Mvh HP

Susan Holm Bjerregaard

Ja, det ser umiddelbart ud som om, det er ham - men jeg har en Marie Catrine Lovise Sørensen (født Christensdatter) tastet ind som hans mor, jeg må have lavet en fejl et sted :-O

Mette R Francke

#3
Hei

Måske har du rett mor, og hans far er måske i sitt 2 ekteskap.


Odense, Skovby, Nørre Sandager, Nørre Sandager, Huus, 51-F2, FT-1840, B7331
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Anders Sørensen    32    Gift       Indsidder, Dagleier, Forstaaendes Søn    
Marie Catrine Lovise Christensdatter    26    Gift       hans Kone    
Christian Andersen    5    Ugift       Deres Børn    
Povel Andersen    3    Ugift       Deres Børn


Her er også farmor med
Odense, Skovby, Nørre Sandager, Efterbølle By, et Hus, 44, FT-1850, D3640
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Anders Sørensen    42    Gift       Husmand. Dagleier. Husfader    her i Sognet
Ane Marie Jørgensdatter    50    Gift       Hans Kone    Harrendrup, Odense Amt
Poul Andersen    13    Ugift       deres Barn    her i Sognet
Elise Caroline Christine Andersen    10    Ugift       deres Barn    her i Sognet
Mariie Louise Andersen    8    Ugift       deres Barn    her i Sognet
Ane Margrethe Andersdatter    82    Enke       Husfaders Moder. Almisselem Grindløse, Odense Amt

Odense, Skovby, Nørre Sandager, Nørre Esterbølle By, et huus, 80, FT-1860, B0364
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Anders Sørensen    53    Gift    huusmand, arbeidsmand, huusfader       her i sognet [Nørre Sandager]
Ane Marie Jørgensen    59    Gift    hans kone       Harrendrup sogn, Odense Amt  

Odense, Skovby, Nørre Sandager, Nørre Esterbølle by, Nørre Sandager sogn, hus, 5, FT-1880, C6568
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Hans Pedersen    53    Gift    husfader, murer       N. Sandager sogn, Odense Amt
Ane Pedersen    43    Gift    husmoder       Grindløse sogn, Odense Amt
Ane Marie Pedersen    13    Ugift    deres børn       N. Sandager sogn, Odense Amt
Ane Pedersen    10    Ugift    deres børn       " [N. Sandager sogn, Odense Amt]
Stine Pedersen    7    Ugift    deres børn       " [N. Sandager sogn, Odense Amt]
Mads Pedersen    3    Ugift    deres børn       " [N. Sandager sogn, Odense Amt]
Erik Pedersen    1    Ugift    deres børn       " [N. Sandager sogn, Odense Amt]
Niels Pedersen    under 1 aar    Ugift    deres børn       " [N. Sandager sogn, Odense Amt]
Marie Lovise Andersen    37    Ugift    ejerinde af huset       N. Sandager sogn, Odense Amt
Anders Henrik Marius Hansen    7    Ugift    ejerindens søn       " [N. Sandager sogn, Odense Amt]
Anders Sørensen    71    Gift    ejerindens fader, aftægtsmand       " [N. Sandager sogn, Odense Amt]
Ane Marie Jørgensdatter    78    Gift    ejerindens moder       Harndrup sogn, Odense Amt

Mette
Mette R Francke

K. Thidemann

#4
Citat fra: Susan Holm Mortensen [36823] Dato 04 Maj 2014 - 20:06
Ja, det ser umiddelbart ud som om, det er ham - men jeg har en Marie Catrine Lovise Sørensen (født Christensdatter) tastet ind som hans mor, jeg må have lavet en fejl et sted :-O

Nej, du har bare glemt at se efter døde kvinder.

Moderen Marie Louise Christensdatter døde 1841, 27 år gammel. (opslag 325)

---------------

Marie bliver viet 1835, i Nørre Sandager sogn opslag 133.

Odense, Skovby, Bogense Købstad, Bogense Købstad, Adelgade nr. 16, , FT-1834, C0816
Peter Christopher Larsen 41 Gift  Kiøbmand og Farver 
Pouline Raffenberg 39 Gift  Hans Kone 
Hedevig Larsen 14 Ugift  deres Børn 
Catrine Larsen 13 Ugift  deres Børn 
Christian Larsen 11 Ugift  deres Børn 
Johannes Larsen 7 Ugift  deres Børn 
Lorenz Peder Larsen 8 Ugift  deres Børn 
Pouline Larsen 6 Ugift  deres Børn 
Christian Larsen 4 Ugift  deres Børn 
Hans Mathias Hansen 26 Ugift  Farversvend 
Anders Sørensen 26 Ugift  Tjenestefolk 
Jens Nielsen 56 Ugift  Tjenestefolk 
Maren Nielsdatter 22 Ugift  Tjenestefolk 
Marie Lovise Christensdatter 20 Ugift  Tjenestefolk 
Peter Christoffer Jørgensen 15 Ugift  Pleiesøn 
Christiane Lorentztine Friis 21 Ugift  Huusjomfrue
mvh K.Thidemann 9000


Susan Holm Bjerregaard

er der mon nogen, der kan tyde kirkebøger fra 1803? Jeg kan i hvertfald ikke, jeg er interesseret i at vide hvem min tip tip tip oldefar var....

min tipoldefar var jo så ovennævnte Poul Andersen, hans far hed Anders Sørensen, født i 1803 - men hvem var Anders' far ?? Moderen hed Ane Margrethe Andersdatter og var født 1768.


K. Thidemann

#7
Citat fra: Susan Holm Mortensen [36823] Dato 05 Maj 2014 - 16:36
er der mon nogen, der kan tyde kirkebøger fra 1803? Jeg kan i hvertfald ikke, jeg er interesseret i at vide hvem min tip tip tip oldefar var....

min tipoldefar var jo så ovennævnte Poul Andersen, hans far hed Anders Sørensen, født i 1803 - men hvem var Anders' far ?? Moderen hed Ane Margrethe Andersdatter og var født 1768.



Nej, det må vel være 6. april 1808.

Forældrene er Søren Jensen og Ane Margrethe Andersdatter

==============
Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Anders Sørensen   37   Gift      Staldkarl paa Gyldensteen   Heri sognet [Nørre Sandager]
Ane Marie Jørgensdatter   45   Gift      Hans kone   Harrendrup sogn, Odense Amt
Poul Andersen   8   Ugift      Deres børn   Heri sognet [Nørre Sandager]
Elise Caroline Andersen   5   Ugift      Deres børn   do [Nørre Sandager]
Marie Loise Andersen   3   Ugift      Deres børn   do [Nørre Sandager]
Ane Margrethe Andersdatter   77   Enke(mand)      Inderste og almisselem   Grindløse sogn, Odense Amt

==================

For ar være 100% sikker i valg af Anders Sørensen, bør du gå tilbage til hans vielse og død.
mvh K.Thidemann 9000

K. Thidemann

#8
Citat fra: K. Thidemann [301] Dato 05 Maj 2014 - 17:11

For ar være 100% sikker i valg af Anders Sørensen, bør du gå tilbage til hans vielse og død.


Vi har før oplyst dig i denne tråd at Anders Sørensen bliver viet 1835  i Nørre Sandager sogn opslag 133.

Her står faderen navn også som Søren Jensen huusmand, afgangen.

===========

Odense, Skovby, Nørre Sandager, Nørre Sandager, Huus, 51-F1, FT-1840, B7331
Ane Margrete Andersdatter 70 Enke  Har et jordløst Huus, Spinderske
mvh K.Thidemann 9000