William Sofus Olsen, Hvornår død ???? Gift ????.

Startet af jette bøgvad, 04 Maj 2014 - 16:27

Forrige emne - Næste emne

jette bøgvad

Jeg søger efter Williams senere liv. f. 22-5-1867 , døbt Holmens kirke Kbh.

  Hjemsendt 3-10-1892,( fra lægsrullen).
Bor Strandvejen 121 1894/ 1895 kbh.

  Derefter kan jeg ikke finde ham.Han var ansat på Tuborg  som bogholder. Udelagt barnefader 1891 20 Januar.st. Jacob ,kbh.

    Jeg er meget interesset da han er far til min morfar.

   Venlig Hilsen
    Jette Bøgvad,

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Jette
Vil du ikke sætte opslagsnummeret på dåben i Skt. Jakobs (din morfars dåb?)?
Og så tillader jeg mig at indsætte linket til det registerblad, jeg gætter på, at du har. Bemærk, at han her også hedder Frederik til mellemnavn.
http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2233635&searchname=polit_simpl
Venlig hilsen
Stina

jette bøgvad

  Hej Stina. jeg har ikke hans register blad, ( har søgt, men uden held, )

   St. Jacob 1890-1891 opslag 22 nederst.

vh. Jette.
 

Stina Kirkegaard Hansen

#3
Det ser ud som om, de har fået flere børn sammen.
Skt. Jakob, 1892-1895, opslag 64, nr. 357.
+

http://www.sa.dk/content/dk/ao-forside/find_familieretlige_sager_i_kobenhavn
1893, AJ-journal nr. 134 (opslag 99).

Venlig hilsen
Stina

[vedhæfting slettet af admin]

jette bøgvad

 ::) ::)  Hej Stina. Jeg tar hatten af, og bøjer mig i støvet for din viden. Dette er helt fantastisk. Axel fandt jeg ved et tilfælde i Haslev kirkebog, da jeg søgte efter nogle andre drenge,( Thekla er jo ikke et helt almindeligt navn i Haslev, min fars gren er fra Haslev.)Det vil sige at min -morfar har en " ægte" lillebror, det må jeg arbejde videre med. hvor blev han af ?????. Har søgt i hele Haslev kirkebog , ikke i pleje , ikke død, men det bliver en anden dag. Lægsrullen kan jo ikke bruges, da jeg ikke ved hvor han er.  -----Findes der andre mugligheder for at finde William, da han skal betale til Thekla rigtig længe, ser jeg, ???? Kan jeg spørge andre steder ????. jeg havde ikke tænkt på, at Thekla fik flere børn med William.-- Thekla bliver gift og får en datter Karen Margrethe 30.10.1898, mon hun får flere børn imellem????.Hende har jeg  søgt på her.
  En lang historie .
     vh.Jette.
 

Mette R Francke

Hei

Du har sikkert dette.
Mogens Peter Nikolaj Larsen , 20-3-1873 , København
Stillinger: Grosserer
Ægtefælle
Thekla Karen Larsen , 16-1-1867
http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2232182&searchname=polit_adv

En måte som måske kan føre deg videre i gåten William Sofus er å se på hans søsken.
Måske er han fadder til sine nieser /nevøer.

En annen måde er å finne guttenes konfirmasjon og vielse , måske står der noe der.

Mette
Mette R Francke

jette bøgvad

 :)Hej Mette, William får en lillebror 1869, men moderen dør i barsel og broderen dør kort efter. --Axels konfirmation kan jeg ikke finde. Min morfar bliver adopteret 0g har ingen forbindelse med moderen. Tak for du kiggede.vh. Jette.(alle tip er velkommen).