Hjælp til at finde min 2*.tipoldem. Elisabth Christen Schultz fra 1827-1834 i Kø

Startet af Birgit Schultz, 01 Maj 2014 - 15:46

Forrige emne - Næste emne

Birgit Schultz

Jeg ved min 2*tipoldemor blev født d. 21/5 1813 døbt d. 8/6 s.å. i Holmens Kirke KB 1805-1813 opsl. 167.
Hun blev konf. d. 14/10 1827 KB Holmens k. opsl. 193.

Så kommer mit problem: hvor var hun fra konf. til hun findes i
FT 1834 Frederiksborg, Horns H., Krogstrup opsl. 3, som ug. stuepige
?

Der er vist igen FT i København i det tidrum.

Jeg har med hendes slægt fået rigtig megen hjælp af dygtige slægtsforskere her i DIS.
Hvis nogen kunne give et tip til løsningen, vil jeg være meget glad.

VH Birgit Schultz

Aase Madsen

Hej Birgit.

Har du prøvet tilgangslisterne i Krogstrup sogn?

Aase
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Birgit Schultz

Hej Aase Madsen,
Nej det har jeg ikke ; men vil sporenstregs gå i gang. Så håber jeg teksten er læsbar. tak for tippet.
Venlig hilsen Birgit Schultz

Birgit Schultz

Hej Aase Madsen,
Nu har jeg set tilgangslisten op til 1834 og min 2*tipoldemor stod ikke nævnt.
Men hendes afgang stod der så heller ikke, idet hun efter sin arbejdsgiver og faderen til hendes barn døde i juli 1853.
Så desværre er jeg atter på bar bund!
Vh Birgit Schultz

Aase Madsen

Hej Birgit.

Ikke alle til- og afgangslister er ført 100%.

FT-1801 og 1834, der er desværre så stort et spring at der kan forsvinde en hel generation.

Jeg håber altid på når jeg arbejder med en person at de er født før 1801, eller så sent at de er børn i 1834, for at kunne finde dem.

Alle andre kan være næsten umulige at finde.

På et tidspunkt kommer der måske de rejsepas på nettet, som alle skulle have for at bevæge sig rundt i landet.


Hilsen Aase
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Birgit Schultz

Hej Aase,
Tak for din støtte. Jeg ville så gerne vide, hvordan Elisabeth, født i København i 1813, ender som stuepige på Oreberggaard i 1834. Er det mon fordi det var på det gods, at hun ikke blev registreret?
Jeg ved godt, at Tilgangs-og Afgangslister ikke eksisterede for København.
Venlig hilsen Birgit.

Aase Madsen

Hej Birgit.

Nej jeg tror ikke det var fordi hun kom til at arbejde på et gods, at hun ikke står i til- og afgangslisterne.

Mange af de lister blev ført meget tilfældigt, og men bliver jo glad hver gang man finder en af sine aner i dem.

Hilsen Aase
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Birgit Schultz

Hej Aase,
Så må jeg lade mig nøje med det, selvom det er svært. Hun har en usædvanlig slægt, som man bliver bidt af.
VH Birgit