Mariane Elise Birgitte Mathiasen, * 2/4/1847 i Viborg amt

Startet af Eli Lothardt Dahl, 01 Maj 2014 - 17:20

Forrige emne - Næste emne

Eli Lothardt Dahl

Er der nogen, som kender hende?

Hun er født 2. april 1847 i Houlbjerg, Viborg og døbt 13. maj 1847 i Skive.

Hun får fem børn med tre forskellige fædre.

Hun bliver gift med Christian Peter Christiansen i Lødderup. Hun får tre børn med ham.

Ved FT 1880 i Sahl bor hun i kommunes fattighus med hendes fire børn. Manden er fange i Vridsløselille Straffeanstalt.
Manden dør i 1889, og bliver begravet i Sahl, Ginding Ringkøbing.

Ved Ft i 1890 i Sahl bor Mette Abelone alene i fattiggården, og Marie Jensine Gabrielsen er mejeripige i Brenderup på Fyn, men Mariane og hendes to yngste børn er væk!

   Samtlige personer i husstanden
Ringkøbing, Ginding, Sahl, Sahl By, Kommunens Fattighuus, 204 F2, FT-1880, C3205


Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Mariane Elise Birgitte Mathiasen   33   Gift   under Fattigforsørgelse      Skive
Marie Jensine Gabrielsen       8   Ugift   hendes Barn      Skive
Jensine Abelone Christensen   5   Ugift   hendes Barn      Lødderup Sogn, Thisted Amt
Mette Abelone Christensen               4   Ugift   hendes Barn      Sahl Sogn, Ringkjøbing Amt
Petrea [Petrine] Andersine Mathiasen   1   Ugift   hendes Barn      Sahl Sogn, Ringkjøbing Amt

+ Jens Nikolaj Christiansen fra 15. feb. 1851

Hvor rejser hun hen?
Venlig hilsen

Eli-Grenaa

Jan B. Hansson

Hej Eli

Du forvekseler vist Houlbjerg med Hindborg

Pigen Mariane Elise Birgitte Mathiesen
Født 2 apr. 1847, Døbt i kirken 13 Maj 1847
KB 1839-1851 opslag 98 Skive, Hindborg, Viborg
vh  Jan B. Hansson
https://xuri.dk/Genealogy
Følg de mennesker, der søger sandheden; flygt fra dem, der har fundet den (V.Havel)

Eli Lothardt Dahl

Hej Jan

nej det gør jeg ikke :)

Hun er født i Houlbjerg sogn, Houlbjerg herred, Viborg amt. Det er opslag 40.

Men moderen tog hjem til forældrene i Skive for at få barnet døbt.

Jeg har i mellemtiden fundet Else Mathisen med de to yngste børn i FT 1890 i Skive landsogn, men det er det sidste, jeg har på hende.

Petrine som er min ane, havner på Djursland, og hun får fire børn (Herning/ Sdr. Bjert og Ginnerup). Hun dør ca. 1913, men hvor?.
Venlig hilsen

Eli-Grenaa