Hvor bliver Birthe Marie Larsine Rasmussen født Viby Odense af?

Startet af Birthe Trædholm, 01 Maj 2014 - 09:20

Forrige emne - Næste emne

Birthe Trædholm

Hej en der kan hjælpe
BIRTE MARIE LARSINE RASMUSSEN -  18 AUG 1850 Viby Sogn, Odense, Denmark
Opslag 77, 1855-1877 Lindknud, Malt, Ribe
1865, Konfirmeret Birthe Marie Larsine Rasmussen, Adsensbøl, forældre Pigen Catrine(Trine Marie) Larsdatter af Viby og udlagte barnefader Rasmus Christensen med hvem hun nu er gift, i Adsensbøl, Lindknud, Malt Ribe, født d. 20. august 1850 og døbt d. 28. august i Viby ved Kerteminde, Odense Amt. vac. 3. juli af Hardal Kerteminde, g-mg.
Birthe Marie Larsine Rasmussen bliver viet til Steffen Olesen, de bliver Husmandsfolk i Gilberg, hvor de får datteren Maren Steffensen d. 29. juni 1873 Gilberg, Lindknud, Malt, Ribe. Barnet blev båret af Morten Madsens kone fra Adsensbøl fadder var Niels Olesen i Gilberg. Stephan eller Steffen Olesen far er Ole Pedersen Husmand i Gilberg, Ole Pedersen død 1877, opslag 119 Lindknud.
Opslag 102, 1855-1874 Lindknud
Steffen Olesen, ungkarl, Gilberg sogn søn af Hus
mand i Agerbæk, Faaborg sogn, Peder Olesen, født i Gilberg d. 20. august 1843, 29 år, til Pigen Birthe Marie Larsine Rasmussen, Lindknud, datter af Husmand Rasmus Christensen, Læborg født i Viby sogn, Fyn d. 20. august 1850, 22 år. forlovere Husmand Rasmus Christensen i Nyby og Husmand Ole Pedersen i Gilberg, viet d. 11. december 1872 i Lindknud Kirke.
Derefter kan jeg ikke finde familien, hvor blev de af????
Hilsen Birthe T. 5591

Birthe Trædholm

Læst af 13 personer, er der ingen der er kendt i det jyske og måske stødt på familien???

hilsen Birthe T, 5591

Heidi Ilsoee

Her en FT hvor Steffen's alder passer, den ældste datter hedder Maren (burde dog være lidt ældre)

Vejle, Brusk, Kolding Købstad, Kolding Købstad, Kolding Nørremark Forhus Stuen, 1, FT-1880, D4487
Steffen Olsen 36 Gift Huusfader Arbejdsmand  ? 
Maren Olsen 32 Gift Hans Kone  ? 
Maren Steffensen 5 Ugift Datter  Kolding 
Christian Rasmus Steffesen 3 Ugift Søn  Kolding 
Peter Ole Steffensen 1 Ugift Søn  Kolding 

Heidi

Birthe Trædholm

Hej Heidi
Tak for det, det vil jeg kigge på.
Jeg håber der er flere der har stødt på familien???
Mere hjælp ønskes
Hilsen
Birthe T. 5591

Gitte Johansen

Sønnen er i

Kolding, Sct. Nicolaj, 1873-1881, opslag 93, nr. 11

Moder: Birthe Marie, født Rasmussen.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Han bliver også konfirmeret

Samme sted, 1892-1903, opslag 28, nederst.

Der står også Larsine.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Birthe Trædholm

Hej
Og tusind tak for hjælpen, det er dejligt når nogle kan hjælpe, nogle gange når jeg arbejder med det så smutter kreativiteten, så tak for det, så skal der kigges på Kolding og omegn.
Hilsen
Birthe T.5591

Heidi Ilsoee

Ja det er med at være kreativ, når Birthe Marie Larsine Rasmussen kan blive til Maren Olsen og der ikke er nævnt hvor de er født.

Dejligt du fik hul på bylden.

Heidi

Birthe Trædholm

Ja det er da li´godt helt utroligt, så var det ikke så sært at hun forsvandt, når hun ændrede navn.
Birthe T. 5591

Marianne Christensen

Hej Birthe,

Tror lige at vi to skal have en snak - jeg er lige begyndt på min farmors familie.
Hendes farfar er Kristen Peter Olesen født 19.05.1840 (Lindknud 1836-1855 opslag 6) død 14.11.1931 (Vejen 1931-1937 opslag 273) - Kristen Peters lillebror er Stephen Olesen født 20.08.1843 (Lindknud 1836-1855 opslag 9) ;D

Med venlig hilsen
Marianne