Kammerherre Roger Fergus Ferrall 1776-1855 gift med Sophy Krempien

Startet af Lise Gorgone, 30 Apr 2014 - 15:23

Forrige emne - Næste emne

Lise Gorgone

Jeg vil håbe, jeg kan få hjælp med ovennævnte kammerherre og hans hustru.
Han født 1776
d.1855 København
bgr. Assisten.krkg. 1855

g.i Helsingør d.4.9.1797 med Sophy Krempien,f.i Rusland,d.23.2.1829?
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Lise Gorgone



Carsten Lasak Pedersen

Hej Lise

Kan det være ham her
amtlige personer i husstanden
København, København (Staden), Sankt Annæ Øster Kvarter, Norgesgade, Norgesgade 170 B., 1ste sal, 367, FT-1850, B5743
Navn:                      Alder:   Civilstand:  Stilling i husstanden:  Erhverv:   Fødested:
Robert Ferralt              73 Enke  kammerherre, huusfader St. Croix  
Louise Ferralt              41 Ugift  hans datter Do.  
Henriette Petersen       30 Ugift  I tjeneste for kammerherred Ferralt Kjøbenhavn  
Sophie Simonsen         30 Ugift  I tjeneste for kammerherred Ferralt Gorrøe  
Charles William            31 Ugift  I tjeneste for kammerherred Ferralt St. Croix  


Jeg oprettede en tråd heri  Forummet igår, vedr. Faderen til Peter Johnsen,  den har jeg ikke fået respons på endnu,

Jeg søger p.t også efter en Ferrall, som skal være KammerHerre i 1825 og opholde sig på "Lille Frederikslund" ( Dronninggaard ) Muligvis hedder den person, jeg søger John, i hvert fald udlægges  "Kammerherre Ferrall" til Barnefader i 1825.  Barnet  bliver døbt " Peter Johnsen "

Her er et link over Kammerherre i Danmark
http://da.wikipedia.org/w/index.php?title=Kategori:Kammerherrer_fra_Danmark&pageuntil=Gryner+til+K%C3%A6rup%2C+Gustav%0AGustav+Gr%C3%BCner+til+K%C3%A6rup#mw-pages

Med Venlig Hilsen
Carsten Lasak Pedersen

Lise Gorgone

Hej Karen og Carsten,
Tak for hjælpen. Roger Fergus Ferrall er den eneste Ferrall, der bliver kmh., så vidt jeg ved. Jeg har brugt rigtig meget tid på RA, hvor jeg læste de privatarkiver, der omhandler familien Ferrall. Min farfar, der også var interesseret, fik nogle papirer om familien Ferrall, ellers er der en efterkommer fra ham, der Finn Ferrall. Og ham kan du kontakte. Din kmh. havde en masser venner fra Vestindien, der var utroligt velhavende, og de købte sommerboliger udenfor København. Så det passer med din ane.
Hvis der er noget, du vil vide mere om, kan du sende mig en mail, indtil du finder den rette, og kommer tilbage til Forum.
Med venlig hilsen
Lise

Gitte Johansen

Der er en Roger Ferral i

Holmen, begravet 14. maj 1855

1814-1878, opslag 137, øverst.

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Lise Gorgone

Hej Gitte,
Både Carsten og jeg kan bruge dit fund. Tusind tak. Så kan jeg godt sætte ham på plads.
Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Lise Gorgone

Hej,
Jeg mangler Sophy Krempien død og begravet. Har set efter hende fra Kbhvn,.til Holtug, men kan ikke finde hende. Hvem kan hjælpe mig?
Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Lise Gorgone

Sophy Krempien, f.1781 I Rusland, St.Petersborg,d.23.2.1829 i Kbhvn, Danmark
Med venlig hilsen,
Lise Gorgone

Lise Østerberg Bahr

#9
Hej.

Se Coat of Arms, Skeel og Kannegaard har dem - Sophie Krempien ! -'' (bl.a. Bauditz slægten)


Sostrup Slot.

Mvh
Lise Østerberg Bahr

Lise Gorgone

Hej Lise,
Tusind tak for hjælpen. Jeg var ked af at skulle afslutte den, når hun ikke var blevet undersøgt.
Med venlig hílsen
Lise Gorgone

Lise Gorgone

Jeg har checket Gjerrild kirke 1814-1832 uden at finde Sophy. Kan det være en anden kirke?
Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Lise Østerberg Bahr

#12
'

Hej Lise.

Gift med R.F. 22.2.29 se Rosekamp og www.Jaconelli.dk. webtrees (a45).

Se evt. slægt Soelberg, og evt. Krempien, Ferral,  Susemill via  Mecklenburg
(ged.bs).
evt.  Hørsholm.


MVH
lise Ø Bahr

Lise Gorgone

Hej Lise,
Har været og checke Hørsholm, men der kunne jeg ikke se hende. Han bliver bgr. fra Holmen, og ligger på Ass. krkg., så det ville være naturligt, at de lå sammen?
Mvh
Lise Gorgone

Lise Østerberg Bahr

HEj.

Jo, via proffessionen, hørte han vel til HOLMEN !

MVH
Lise Ø Bahr

Lise Gorgone

Hej Lise,
Roger Fergus Ferrall og hustru omgav sig vist kun med vennerne fra Sct.Croix, der var irere. F.eks. Christopher MacEvoy, der købte Bernstorff slot. Nu går jeg videre i KB. Hvis du ved noget andet, lad mig det vide. Eller hvis der er andre, der sidder og læser dette, er velkomne med deres kommentarer.
Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Mener jeg en gang har set Ferrall, uhm måske via BAUMANN slægten ?

Bauditz/Baudissin (blev ikke optaget i dansk Adel).

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Gorgone

Hej Lise,
Der hvor du har set ham, har jeg ikke været. Hans døtre har været om sig. Og som Carsten skriver på sin tråd, mener han (jeg tror det ikke), at hans ane var uægte søn af ham. Det skulle så have været, mens hans hustru levede. Jeg har været i Holmens kirke, og jeg ved ikke, hvor hun gemmer sig, og jeg ved ikke, hvor jeg skal henvende mig. Er der andre, der kender hende? Ellers må jeg henvende mig til familien, og det vil jeg meget nødigt. I er så dygtige her i Forum, så jeg væbner mig med tålmodighed.
Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Lise Gorgone

På MundiaCom står der, at Sophy blev født i København. Det har jeg aldrig set før. Er der andre, der ved det?
Lise

Lise Gorgone

Har været på Skeel og Kannegaards side. De skriver uden kilder, at Sophys forældre blev viet i
Skt.Petersborg,Rusland d.4.1.1777. Sophy skulle have været født den 15.3.1781 ? Man skal aldrig tage data fra andre, når der aldrig er kilder med. Har også checket kb. i Helsingør:Mariæ og Olai.
Med venlig hilsen,
Lise Gorgone

Regelsen

Hej

Den 2. Kammerherre: 01.01.1854 - Robert Tuite O`Ferrall.
Venlig hilsen
regelsen

Lise Gorgone

Tak Regelsern. Du er en Stempelkvist. Godt vi har dig. Du kan skrive det samme til Carsten. Han vil blive glad for den oplysning.
Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Lise Gorgone

Er der nogen, der kender data på Robert Tuite Ferrall? Ham vil jeg gerne have med.
Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Regelsen

Hej Lise

Robert * 25.07.1800 i Vestinden/England (Jur.Stat 1881), død 08.12.1857 i KBH.
[Forsegl. Store Kongensgade 504 C. 2.], til stede var hans søster - kammerherreinde Castonier,
d.e. Anne Catharine O`Ferrall, f. 26.10.1813 i Tor Abbey, Torqey, Devonshire, dt. af kammerherre Roger .. & Sophie ..,  gift med Frederik Julius Christian Castonier.

Ugift - student privat 1820, fourer ved Kongens Livkorps, 03.12.1826 sekondløjtnant, 28.04.1827
cand. jur., 25.10.1827 kammerjunker, 04.02.1829 premierløjtnant, 11.04.1830 sat a la suite,
03.04.1831 afsk. og premierløjtnant ved centredivisionens vestendekompagni på Sct. Croix,
08.06.1844 kaptajn og chef for komp., 01.01.1854 kammerherre.

Ved forseglingen oplystes det at han kun midlertidigt opholdt sig i Kbh., og kun efterlod sig en
kuffert, medens alle øvrige ejendele befandt sig på Sct. Croix.l
Venlig hilsen
regelsen

Lise Gorgone

Hej Regelsen,
Tak for oplysningen. Det var dejligt, så kan komme på plads.Kan jeg søge hans skifte på Sct.Croix? Du der ved så meget!
Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Lise Gorgone

Kan ikke finde Robert Tuite i Holmens kirke 1849-1858 opslag 129. Der var han ikke. Er der ikke en af de mange læsere, der ved det'? Kom bare med dine oplysninger, der vil blive modtaget med glæde.
Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Lise Gorgone

Hej Carsten,
Jeg ved ikke, hvorfor jeg ikke har omtalt den ene søn, der var ret vigtig for familien:

Greve Edward Ferrall-Bourke
f.21.09.1811 i Newton Abbot,Totness,England
dbt.5.11.1811 i Follaton Church,England                       se hans dåbsattest i hans privatarkiv i RA
d.19.06.1868 i Vichy,Paris,Frankrig
bgr,.Pére Lachaise, Paris;Frankrig

g.23.03.1952 i Paris,Frankrig

Susanne Anisson Duperon
d.23.03.1885 i Syra,Grækenland

Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Interessant at falde over denne tråd, som jeg, når jeg har gennemset nogle andre gamle tråde, vil se på.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Gorgone

Hej Lise,

Jeg er ikke stødt på nogle af din familie. Du skal måske søge Cary of Totness, Bourke, Sct.Croix og
Ferrall fra Granard, Irland.
Det er først fam. Louise Sophie Rosalie von Castonier gift Scavenius, der kommer ind.
Hvis du tager slægten Cary, er der ingen danskere indgiftet.
Bourke (de Burgh) har heller ingen.
Ferrall fra Granard, Irland holder sig for sig selv på Sct.Croix.
Så jeg er så spændt på, hvem dine aner er.

Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Lise Gorgone

Hej Lise,

Du kan måske søge nogle gamle aner i Irland. Læs først:
https://en.wikipedia.org/wiki/Annals_of_the_Four_Masters

Virgin Islands Families er et andet godt eksempel.

Ellers send mig en mail, som skal jeg se, om din ane skulle være i min database.

Rigtig God jul til alle og Godt Nytår.

Med venlig hilsen
Lise Gorgone