hvilket sogn?, der står bare Amtssygehuset Odense,

Startet af Susan Holm Bjerregaard, 27 Apr 2014 - 17:04

Forrige emne - Næste emne

Susan Holm Bjerregaard

Hvilket sogn mon man skal søge, når der bare står amtssygehuset Odense, det er 1947 det drejer sig om.
Har har prøvet Dalum, Åsum, Bellinge, i Stenløse er der et "slip" fra 1940 til 1952. Jeg har ingen idé... Har også checket kirkerne, der står under Odense (Vor Frue, Ansgar, Fredens o.s.v.)

Jan B. Hansson

#1
Hej Susan

Jeg har fundet et godt værktøj jeg bruger til det du søger:

http://oiorest.dk/danmark/search.htm

Amtsygehuset i Odense finder jeg i Google har adressen:

Sdr. Boulevard 29
5000 Odense C


Så er det bare at indsætte dette og svaret er (dataene er fra DAGI og er fra efter 2007 overgang til regioner):


Kommune: 461 Odense

Sogn: 7775 Ansgars,Odense

Valgdistrikt: 23 Rådhuset

Skoledistrikt: 8 Hunderupskolen

ETRS89 koordinater:
(586751.965, 6138505.773)

WGS84 koordinater:
(55.3851558003421, 10.3693604214997)



Men, mange dør på de store sygehuse og begraves i deres hjemsogn.
vh  Jan B. Hansson
https://xuri.dk/Genealogy
Følg de mennesker, der søger sandheden; flygt fra dem, der har fundet den (V.Havel)

Susan Holm Bjerregaard

Tak Jan, men jeg har desværre stadig ikke kunne finde vedkommende

Else Skovbo Jensen

Hej

Jeg har kigget på tilfældige opslag i 1947 Ansgar sogn. Der er adskillige der er døde på Amtssygehuset.
Nu fortæller du jo ikke, hvad den søgte hedder, men hvis han er død på amtssygehuset burde han være der og tillige i et andet sogn, hvis han er begravet udensogns.

med venlig hilsen
Else

Susan Holm Bjerregaard

Else, jeg fortæller ikke navn, da vedkommende er levende endnu, han har bare bedt mig hjælpe med at finde nogle oplysninger. Men vi kan ikke finde ham i kirkebøgerne.

Inger Toudal

Hej Susan

Står der ikke oplysninger om forældre/mor på den pågældendes dåbs-/fødselsattest?

Prøv at kigge i det sogn, hvor forældrene/moderen boede på fødselstidspunktet.

I Odense Ansgar kirkebog 1947 kan jeg finde en masse børn født på Amtssygehuset, men døbt i forældrenes hjemsogn.

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Susan Holm Bjerregaard

Inger,

tak, for hjælpen - vi fandt det, desværre står der ikke de oplysninger vi havde håbet på. Men så fik vi da afklaring på det :-)