Hvem er Janne Grissell???

Startet af Erik Jensen, 26 Apr 2014 - 17:11

Forrige emne - Næste emne

Erik Jensen

Jeg har desværre stort set intet vedrørende Janne Grissell og derfor vil alle informationer I evt. vil kunne finde på ham være til stor hjælp.

Fakta:
Han bliver viet her:
Præstø/Lille Heddinge kirkebog 1873-1891 ops-91
Heri står der kun, at han er "Ungkarl Janne Grissell, 26 år, i Lille Heddinge".
Altså skal han være født omkring 1865  ???
Jeg har selvfølgelig set efter om han monstro skulle være født i sognet, men det er ikke tilfældet.

Så får han en søn i Lille Heddinge i 1892 her:
Præstø/Lille Heddinge kirkebog 1892-1918 ops-2 person 2 - men det giver ingen ledetråd.

Der findes til/afgangslister for sognet - dog ikke så sent i tiden - og de giver intet spor at gå efter.
Hvad så nu  ???

Alt hvad I måtte kunne finde frem, vil modtages med tak.

mvh Erik Jensen

Thestrup-Bjørn

#1
Det kan meget ofte betale sig at Google

Han er tilsyneladende født 29. maj 1864 i Asarum, Sverige
- hvis altså dette link er korrekt http://www.myheritage.dk/person-1000015_115081511_115081511/janne-grissell?show=events

Har du søgt familien i FT1901, 1906 o.s.v. - de originale er vist nødvendige.

Har du fundet sønnens konfirmation? vielse ? m.v.


---------------

Sønnen bliver gift 29. nov. 1914 i Egeskov kirke, Vejlby sogn (Vejle amt, ao-opslag 134)
- det ser ud til, at forældrene på det tidspunkt endnu bor i Lille Heddinge (Præstø amt), hvis præsten alstå ikke bare har afskrevet direkte fra sønnens dåbsattest..

Så i gang med folketællingerne!
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Erik Jensen

#2
Ja, det skulle jeg måske have tænkt på - men gjorde det nu ikke  :D

Under alle omstændigheder - tusind tak - der er rigeligt at gå videre med her  ;)
Og jo! jeg chekker altid efter.

mvh Erik Jensen

ps: glemte lige at sige - nej! jeg har ikke fundet andet end tidligere nævnte, men går i gang nu - tak og være dine informationer.

Bent Jokumsen

Janne Grissell er min oldefar! Vh Bent Jokumsen

Erik Jensen

Hej Bent

Det var da hyggeligt at høre fra dig. Janne bliver jo gift med en søster til mine tip oldeforældre, men det er begrænset hvad jeg har af viden om dem. Kan du evt. hjælpe, må du selvfølgelig meget gerne kontakte mig evt. her, eller via min private email  :)

Mvh Erik