Lauritz Jacob Edward Julius HJORTH,Sct.Olai,Helsingør+Caroline C. Permin Lindrup

Startet af Lise Østerberg Bahr, 26 Apr 2014 - 09:03

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr

Hej.


Det er ikke første gang i min slægts historie, der ryger historie ud for børn/børnebørn m.v. ud, ved 2. 3. og flere ægteskaber.

Jeg forsøger derfor at finde min HJORTH slægt der hvor jeg kan se

KRYDSPRESFELTERNE:


Forældrene til Lauritz Jacob Edward Julius HJORTH og øvrig slægt.

se i.ø. evt. senere (omkring 1904-24) Berg Bahr slægt, Blegdamsvej 118, (126 )  København.



Lauritz Jacob Edward Julius HJORTH, født 12.11.1856, Sct. Olai Helsingør, Frederiksborg. ægteskab:
6. december 1856, København, Denmark, (Garnision ?)

Mathilde Caroline Cathrine PERMIN LINDRUP som var 22 år ved vielsen. født i 1834. Født 8.2.1834
Døbt 31. marts 3.1834 Trinitatis, København, Danmark.

hendes forældre.:
Niels Peter Christian LINDRUP og
Cathrine Margrethe GISMANN (gift ? gange )


forekommende navne i slægten/ægteskaber HJORTH, ....Lindrup, Giesmann/Giesemann,Sommer, Meincke/Meinike. Giesmann/Christiansen/PERMIN/PERMIIN/

Har i andre af mine tråde på Dis Forum/Slægt og Data, forbindelsen mellem ØSTERBEG via Schrøder og Urmager David FOG; Nørlyng, Viborg, og (en yngre udgave af slægten -PERMIN) -

og
i Sct. Olai samme forbindelse med med en svensker LINDAM/LINDUM ? enkemand - ligger meget op af LINDRUP. De rejser sammen til Viborg, Nørlyng,

Niels Andersen (Svendstrup)
og Ane Schrøder skulle være forældre til lille Johan Peter Egvad Østerberg (Lars) ? dreng, der 5 år gammel blivler sat i pleje hos familien- Urmager David Fog -og hustruen (Schrøder).

(har ikke dok. her - så det skrives efter hukommelsen).

Niels Andersen (Svenstrup) dør nemlig ved en brøndulykke.


Tak for info på forhånd.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

#1
Hej.


i.ø. fandt hos Johns slægtsdatabase (johnoglis.dk) (som jeg nogle gange har skrevet til, omkring div., uden særligt udbytte).:



Nanna Permiin ? gift med Hans Henrik Eduard Reventlow Bruun ? i deres database.


se også ad Karen Elisabeth Kitt Holm Nielsen (Hans Henrik Eduard Revenlow Bruun) i www.Nielsen-termansen.com slægtsdatabasen (børn= Anne Sophie Elisabeth Bruun, og Karen Sybille Bruun)

se endvidere herunder også:
far Jonas Bruun født 3. jul. 1891 ?  

og her
mor Sybille Malvina Lonny Reventlow, født 12. august 1912  København, Sokkelund. (hofdame og privatsekretær hos dronning Ingrid. Overord. Stiftsdame VALLØ.
Far.:
Eduard Vilhelm Sofus Christian Reventlow, født 28. nov. 1883, Christianslund, Ørum, Galten, Randers.
mor.:
Else Sophie Nathalie Bardenfleth, født 2. jan. 1884, København, Sokkelund.


Familie til
Thomas Reventlow BRUUN og Anne Mette Damgaard:

Emilie Margrethe Sybille BRUUN
Anne Dorothea Bruun og
Jonas Bruun er søskende:


længere tilbage i slægten: med international aktiviteter:
Christian Benedictus Johan Ludvig Conrad Ferdinand Reventlow, født 2. juli1845, Vesterborg,  Lolland, Maribo og
Sophie Pauline SCHIÆR, født 216. marts 1850, Troende, Bregninge Sunds, Svendborg =
familie til
Else Sophie Nathalie Bardenfleth, født, 2. jan. 1884, København Sokkelund)

Takker for info der kan opklare mysterierne i slægterne (pga flere ægteskaber), og info der passer lidt bedre på Bahr/von Stemann+ Adam von Kroghs (slaget ved Isted) (Munthe af Morgenstjerne) slægten (de Finne) Norge, Danmark, Præstø slægter m.v. knyttet til vores gren af Hjort, Østerberg og Bahr slægten.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr


Lise Østerberg Bahr

#3
Hej

Yderligere nedfældede (hjælpe) info. (til senere udredning) og sammenfatning:

Evt. sammenfald/fund her -

pga. Køge/Præstø slægt i Permin  (køge) kan dette være en slægtning..
Mossin slægt (se Schmidt, Frederik Gustav, Vesterborg S., Lolland). (Melau) ?

(ad Hagerup.slægt)webside, hvor (flere af vores kendte) Matzen/Neergaard/Torst indgår (evt. Flensburg-grenen). [/b]

Her findes i hvert fald
von Kroch og von Lerche og

Hilleborg Levine Holck slægt,

og slægt til vores von Krogh aner:

Christian Georg Frederik von Krogh, Akershus, Eidsvoll, og  hustru
Elisabeth Dahr, født 24.7.1772 Odense Gift 30. aug. 1804 i Eidsvoll, død 1856 i Eidsvoll, Norge. Ægteskab som nævnt Christian Georg Frederik VON KROGH.
forældre: Hans Jacob Hansen Dahr, født 1772, mor Maren Brylle
Lise Ø Bahr

Lise Østerberg Bahr

#4
Hej

Se også http://www.nose.dk/Norge/paludan.html


ad bl.a. den tidlige slægt i Norge Munthe -  (Flamsk/Svenske/ Norske slægter)
bl.a.
Ludvig Ludvigssøn MUNTHE, født 1558 i Lübeck, død 1634, Skåne.
forældre Elisabeth Paludan og
Ludvig Munthe -  (bispedatteren) (Købmandsslægti LÛBECK  ca. 1560)


Ad: også Bertelssøn, Hanssøn, Bie, Povelsdatter, Schandorph slægt m.fl. (Sverige LUND) m.m.

Vh
Lise Ø Bahr

Lise Østerberg Bahr

hej.

også (igen) min egen tråd
ad Brammer / Baasch - møllebyggere i Gettorf.  Brammer/Zepelin (dvs. Bahr slægt) indgår i Conrad lensgreve Rev. IV, den danske grevelige linie 1673 født 21. april 1644 (København død 21. juli 1708 på Clausholm Slot Voldum /Galten H. Randers). og Holstein slægten via zepelin og evt. Christiansen der lod sig føre videre i Zepelin, BIRI - Norge, da Zepelin ingen børn havde.

(egne tekster) da vi har Zepelin slægt m.fl. på sidelinien i Tyskland).

Vh
Lise Ø Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Baasch slægt har jf. mine søgninger, Bahr som fødenavn - hvilken ikke fremgår i nyere oplysninger.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Godmorgen.

Gamle tråde kan være meget nyttige - mon denne skulle knytte sig til min Østerberg/Hjorth slægt i København også ?
Ad Baasch / Bahr m.v.

Venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr