Min farmor's søskende.

Startet af Mogens Sørensen, 24 Apr 2014 - 19:38

Forrige emne - Næste emne

Mogens Sørensen

Hej -

Min farmor - Caroline Petronelle Johanne Christensen
                   f. 5. oktober 1882, Sct.Olai Sogn Helsingør.

                   Forældre - Niels Christensen, f. 4. juni 1838 Slangerup, Frederiksborg
                   og hustru  Birthe  Kirstine petersen, f. 16. november 1849 Tikøb, Lynge-Kronborg

                   viet  17. maj 1871, Sct.Mariæ, Helsingør.

Farmor havde 6 søskende -

                   Hans Christensen, f. 31. Januar 1872, Sct.Olai Sogn, Helsingør
                   Alfred Christian Christensen, f. 10. august 1874, Sct.Olai Sogn, Helsingør
                   Valdemar Nicolaj Jørgen Christensen, f. 16. juli 1876          do.
                * Ernst Thorvald Emil Christensen f. 4. juli 1879                    do.
                   Marie Dorthea Christensen, f. 1. nov. 1884, d. 13. januar 1885
                   Marie Nielsine Christensen, f. 9. september 1886, Sct. Olai sogn,Helsingør

og 2 halvsøskende -

                   Anna Helga Olsen, f. 11. april 1882, Sct. Olai Sogn, Helsingør
                   Niels Christensen, f. 23. juni 1889, Sct. lai Sogn, Helsingør

                * Ernst Thorvald Emil har jeg via Politiets Registerblade, folketællinger
                   og GENI.COM fundet som have været i ægteskab med Alma Gustavsson,
                   i dette ægteskab 5 navngivne børn.

                   De øvrige søskende har jeg kun kunnet se registreret i folketællinger
                   henholdsvis 1880 og 1890.

                   Hvor og hvad er der blevet af disse søskende, såfremt nogen har relation
                   til- eller på anden måde oplysninger der kan hjælpe mig videre på vej er
                   enhver oplysning velkommen.

                   Caroline Petronelle Johanne Christensen (farmor)

                     blev d. 30. november 1906  i Blovstrød Kirke, Frederiksborg Amt til-

                   Peter Christian Sørensen, f. 11. juni 1887, Grønholt Sogn, Frederiksborg Amt.

                   Farmor & Farfar's børn og efterkommere har jeg styr på, men kunne ønske
                   at udvide kendskabet til den øvrige familie.

                   Caroline Petronelle Johanne's slægtsskab går tilbage til bl.a.
                   Povel Pedersen og Inger Thomasdatter, Fæstebonde og Gaardbeboer af
                   Uvelse, Lynge-Frederiksborg, Frederiksborg.

                   Venlig hilsen
                   Mogens Sørensen
                   3600 - Frederikssund
                 

       


Mette R Francke

#2
Hei

Valdemar Nicolai Jørgen Christensen , 16-6-1876 , Helsingør
Stillinger: Skibstømrer
http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2164188&searchname=polit_adv

Sønnen
Verner Julbæk Christensen , 2-10-1905 , København
http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2162133&searchname=polit_adv


Ft 1921 Koldinggade ulige nr ,oppslag 44.
Samme adresse i ft 1925 ,oppslag 275.
Samme adresse i ft 1930 ,oppslag 24.

2 sønner.

Mette
Mette R Francke


Mogens Sørensen


    Hej til Stina & Mette.

    Tak for hjælpen, et skridt på vejen som måske kan åbne
    muligheder for supplerende oplysninger.

    God week-end
    Mogens