Hvem var Forvalter Aagesen - (Kronborg Slot/ (se også Krogerup) 1840 tallet ca.

Startet af Lise Østerberg Bahr, 24 Apr 2014 - 10:03

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr

Hej.


I sct. Olai, Helsingør ses flere gange Forvalter Aagesen som fadder og vidner. i forb, med FRIIS slægten, jeg også forsker i FRIIS slægten og Aagesen (købmand Kornerup ligeså) og  ad Norge/von Krogh slægten Danmark/Norge.


Hvem har oplysninger om disse der kan bringe mere info / lys over dem - ad opdatering af slægtsdata.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Måske skulle jeg også have nævnt de norske (og danske) Krogsgaard (anetavler) måske nogle ved om de findes på denne.

MVH
LiseØ Bahr

Lotte Bjørn Aagesen

#2
Hvilke årstal eller spand af år taler vi om her?

nå, det kan jeg jo se udfra overskriften. undskyld.
jeg forsøgte at slette mit indlæg uden held.

Men da jeg leder efter mine Aagesen-forfædre, er jeg altid opmærksom, når navnet popper op.

Lise Østerberg Bahr

Hej Lotte.

Tak alligevel.

Hvor har du så BJØRN mellemnavnet fra ?


Det er jo Bähr på tysk ...de/ne Bähr er også i Norge.... derfor mit spm.

Mvh
Lise

Lotte Bjørn Aagesen

Min mor er født Bjørn.

Den tidligste Bjørn i den gren er Jens Axelsen Bjørn f. 1582 Paris, d. 1629, Sæby.
   

Min tidligste Aagesen er Niels Aagesen, husmand i bagsværd, Gladsaxe - f. ca 1747 - d. 1835. ss.

Jeg har arbejdet hårdt for at finde hans oprindelse - men det er jo svært, eftersom hans far kan hedde Aage til fornavn og alverdens -sen navne til efternavn. Han KAN selvfølgeliv også hedde Aagesen, så derfor spidser jeg øren, når nogen har noget på en 'Aagesen'.......

Det ku' da være sjovt, hvis én af familien var forvalter på Kronborg .......!
 

Lise Østerberg Bahr

#5
Jeps, Lotte.

I.ø. Valdemar Østerberg, Horsens  ?og hans svoger Edward Lembke oversatte jo stykker af Willilam Shakespeare opført på Kronborg Slot.


Måske kan du finde noget hos BBeim. com eller dk. eller i Norge. Evt.hjemmesiden af Bernd Berndsen, ? Norge via von Krogh/von Stemann/Bahr slægt.

Jeg støder jo ofte på Aagesen nu / via Norge.

VH
LIse

Lotte Bjørn Aagesen

jeps, vi får se - det kan være ,der pludselig dukker noget spændende op i Norge eller ......?

Fortsat god jagt .......

Mvh, Lotte