Hvordan kan man finde hvor børn har været i pleje

Startet af Kristian Kristensen, 21 Apr 2014 - 14:37

Forrige emne - Næste emne

Kristian Kristensen

Jeg søger oplysninger om: Elfrida Thorvaldine Torgiussen født 14/10 1879.
Jeg ved at hun i 1885 (folketællingen) boede hos forældrene i Badevejen i København
I 1894 er hun vendt tilbage til København fra Ordrup (Politiets registerblade), hvor hun formodentlig har været i pleje. I de mellemligende 9-10 år er hun ikke registreret sammen men hverken faren eller moderen (som var ugifte og boede hver for sig i efter ca. 1885).

Jeg vil derfor gerne finde ud af hvor og hvornår hun er sat i pleje og goså gerne kende årsagen hertil. Men jeg synes ikke at jeg kan finde nogle relevante protokoller m.m. at lede i. Jeg håber der er nogen der har gode ider til hvor jeg bør lede.

På forhånd tak

Kristian

Jytte Nielsen

#1
Hej.

Hvis det er i København, hun har boet, tror jeg du skal lede på Stadsarkivet. De må have protokoller med plejebørn, men gå ind på deres hjemmeside, så kan du se, hvad de har.
Har du fundet Elfrida i ft 1890.

Jeg Googlede lige hendes navn. Der står ikke noget om hendes plejeforhold, men der er nogle andre oplysninger om hende (men det har du måske prøvet)

Har du fundet hendes konfirmation?

Hilsen Jytte

Kristian Kristensen

Hej Jytte

Tak for dit svar. Jeg vil prøve stadsarkivet i københavn.

Jeg har også forsøgt at google hende, men uden at finde noget om hvor hun har været i pleje. Jeg har ikke fundet hende i FT-1890 -hverken i Ordrup eller København (men der er selvfølgelig standig mange steder i København, hvor hun kunne have boet, men jeg tror ikke at hun har boet der - jeg ved iøvrigt at hendes søster har været i pleje i Kregme - konfirmeret i Vinderød). Jeg har ikke kunne finde Elfridas konfirmation.

Men som nævnt vil jeg prøve stadsarkivet, så nok en gang tak for svaret.

Kristian