Povel Pedersen og Karen Sørensdatter

Startet af Mai Louise Falsig, 18 Aug 2012 - 07:40

Forrige emne - Næste emne

Mai Louise Falsig

Povel Pedersen:
Ifølge oplysningerne ved vielsen, er han fra Hornstrup, (Hornstrup sogn, Nørvang hrd., Vejle amt)

Ved Povel Pedersens Trolovelse og Vielse med Karen Sørensdatter oplyser Kirkebogen:

"Anno 1725.
38.) d: 7 Febr: trolovede Jeg Povel Pedersen af Hornstrup og Karen SörensDatter af Förstballe. og Dom: Palmarium d: 25 Mart: Copulerede Jeg samme i Kirken."

Jeg aner ikke mere om ham.
......................................................................
Karen Sørensdatter:
* 1699 i Førstballe, Nørup sogn, Tørrild hrd., Vejle amt - døbt den 23. april 1699 i Nørup Kirke.
Hendes forældre er: Søren Hansen og Margrethe Jensdatter.

Povel Pedersen og Karen Sørensdatter bliver trolovet den 7. februar 1725 og viet den 25. marts 1725 i Lindeballe kirke, Lindeballe sogn, Tørrild hrd., Vejle amt.

Hvor og hvornår døde hun?
........................................................................................
Karen Sørensdatters forældre:

De skulle flytte til Lindeballe i 1717(Har tallet fra en hjemméside); men hvor kom de fra?

Søren Hansen blev begravet 30. januar 1735 på Lindeballe kirkegård, Lindeballe sogn ....
Margrethe Jensdatter begraves 24. februar 1743 på Lindeballe kirkegård. Bliver hun gift igen?

Karen Sørensdatter er det ældste barn, som jeg kan finde - hvis det er sandt, så er de gift før 1699.

Med venlig hilsen
Louise
Mai Louise Falsig
l.falsig@knus.dk

Hans Poulsen



Hej Louise

Prøv lige at se, hvad jeg har skrevet i din anden tråd. Flere af mine bemærkninger gælder også for dette indlæg:

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,41897.0.html

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag