Hans Hansen Wiedemann og Anne Marie Wiedemann døde hvor?

Startet af Annette Thorsø, 12 Apr 2014 - 12:49

Forrige emne - Næste emne

Annette Thorsø

Hans Hansen Wiedemann blev født 17/12 1808 og døbt i Haderslev Vor Frue opslag 160.

Iht Nygårds sedler døde han 18/3 1842 i Skt. Michaelis, Fredericia, men jeg kan ikke finde hans død i kirkebogen, kan nogen hjælpe med hans dødsdato og dødssted?

Ligeledes iht Nygårds sedler døde Anne Marie Wiedemann  ( f. 1814) den 24/1 1840 i Skt. Michaelis i Fredericia. Hendes død kan jeg heller ikke finde i krkebogen. Kan nogen hjælpe mig med fødested og dødssted?

Og gerne deres vielse, da jeg formoder at de var gift.


mvh
Annette Thorsøe
O

Ingelise Modis

#1
Hej.
Her er der noget galt med Nygaards sedler for du finder ham i FT 1860 og vielsen finder du i
Fredericia Michaelis 1831-1850 opsl.205 överst. Anne Marie er maaske hans söster for hendes vielse
finder du i samme KB opsl.474 nr. 105


Samtlige personer i husstanden
Vejle, Elbo, Fredericia Købstad, Wendersgade med Tværgaden mod øst til 4. distrikt, Hus nr. 491, 425, FT-1860, D6354

Navn:
Alder:
Civilstand:
Stilling i husstanden:
Erhverv:
Fødested:
Hans Hansen Wiedemann 51 Gift Købmand  Haderslev  
Mette Cathrine Wiedemann. f. Østbirk 40 Gift Hans Hustru  Fredericia  
Henriette Christine Wiedemann 12 Ugift Datter  Fredericia  
Hans Lauritz Marcus Wiedemann 6 Ugift Søn  Fredericia  
Ludvig Adolph Jensen 34 Ugift Tjenestekarl  Billeskov, Kerte Sogn, Odense Amt  
Maren Petersen 24 Ugift Tjenestepige  Herslev Sogn, Vejle Amt  
Venlig hilsen Ingelise født Bylov
Koldingenser med bopæl i D 21379 Scharnebeck (Lüneburg)Tyskland


http://www.hovawarte-von-almodis.de

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Mette R Francke

#3
Hei


Name:    Mads Madsen
Spouse's Name:    Henriette Kirstine Wiedemann   
Event Date:    02 Nov 1867
Event Place:    Gelsted,Odense,Denmark

Gelsted 1864-1891 ,oppslag 96.

Her står det at hun er født i Frederica i 1847.

Mads  Madsen
http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2097319&searchname=polit_adv

Mette
Mette R Francke

Mette R Francke

Hei

Kan dette være Hans sin kone ?

Navn: Mette Kirstine Hansen Alder: 68 Civilstand: Fraskilt
Fam.nr: 293 Matr.nr: 1. 1 Hus, Fattiggaard Stednavn: Stoubyskov
Sogn: Stouby Kilde: FT-1880 KIPnr: D2429 Lbnr: 1507

Mette
Mette R Francke

Annette Thorsø

Hej.
Tusind, tusind tak for div. info., som gør at jeg nu kan komme videre. Jeg havde ikke overvejet at + står for vielse på Nygårds sedler, læste det som dødsdato.
Anne Marie Wiedemann var søster til Hans Hansen Wiedemann. Jeg har fundet både hendes fødsel i Haderslev og hendes vielse i Fredericia.
Hans Hansen Wiedemann blev gift med Mette Cathrine Østbirk? i Skt. Michaelis, Fredericia, og deres datter Henriette Kirstine Wiedemann f. 21/4 1847 blev gift med Mads Madsen i Gelsted i Odense Amt. Og de findes eftf. i politiets registerblade.
Hans Hansen Wiedemann døde 10/10 1860 iht KB for Skt Michaelis i Fredericia, På Folketællingen 1860 er hans kone 40 år, så det kan ikke være den Mette Kirstine,son Mette Francke har fundet på FT-1880.
Apropos navnet Francke: Min tipoldemor, der fik et barn, hvor Hans Hansen Wiedemann var udlagt barnefader, blev 8/3 1850 i Frederiksborg gift med Christopher Julius Francke (1805-1875). Det var hans og hendes 2. ægteskab. er der nogen forbindelse til Mette? Navnet Francke er ikke så almindeligt.


Endnu en gang tusind tak for jeres svar.

Venlig hilsen
Annette

Elsebeth Haunsøe

Hej Annette

Hans Hansen Wiedemann virker det som du har styr på.

Anna Maria Wiedemann, som der står i kirkebogen. er min mands tip-tip oldemor.
Hun dør 5 maj 1895 i Cicago USA. Derfor kan du ikke finde hende.
Men hvorfor broderen hed Hans Hansen, har jeg ikke kunnet lure. da deres fader hed Gottfried
Christian.
Der var 7 børn.
Da Hans Hansen Wiedemann dør, gifter Mette Cathrine Østbirk sig med Hans Peder Lund.     
Hans Hansen Wiedemann og Mette Cathrine havde endnu en søn. Christian Peter Theodor Wiedemann f. 3 jan 1843
Hilsen Elsebeth  Haunsø