Jørgen hansen Magleby Stevns sogn?? 1768 - 1770

Startet af Mai Louise Falsig, 10 Apr 2014 - 12:25

Forrige emne - Næste emne

Mai Louise Falsig

Hej jeg søger oplysninger om Jørgen Hansens aner samt hvor og hvornår han er født.

Jeg har følgende:

Ane 82. Jørgen Hansen (BK# 1519), * 1770, konfirmeret 15. april 1787 i Holtug Kirke, Magleby Stevns – Holtug Sogne, Stevns Herred, Præstø Amt, † 1. apr. 1827 i Klippinge, Magleby-Stevns – Holtug Sogn, Stevns Herred, Præstø Amt, Begravet 9de apr. 1827, Magleby Kirkegaaed, Magleby Sogn, Stevns Herred, Præstø Amt. Han blev gift med Lisbeth HansDatter, 10. feb. 1796 i Magleby Kirke, Magleby Stevns Sogn, Præstø Amt.
   
Ved Jørgen Hansens Konfirmation oplyser Kirkebogen:

"Dom: Quasim: [Quasimodogeniti = 1. Søndag efter påske = 15. april 1787]: holdtes Confirmation i Holtug Kirke, hvor følgende blev Confirmerede.
Drenge
6) Jørgen Hansen, et opfostringsbarn fra *Hampeland*[Hampeland er et stednavn (bebyggelse) i, Mag-leby sogn, Mønbo Herred, Præstø amt.]"

FT 1801: Husstand: Præstø, Stevns, Magleby Stevns, 1801, 57. familie, Magleby by:
Kildenavn / Alder / Civilstand  / Kildeerhverv / Husstands/familiennr / Kildestednavn / Nr. ægteskab / Stilling i husstanden:          

- Jørgen Hansen / 31 / gift / : Husmand med lidt Jord og tjener på Hovedgården 
  / : 57. familie / Magleby by / 1 / Mand.
- Lisbeth Hansdatter / 27 / gift / 57. familie / Magleby by / 1 / hans kone.
- Bodil Jørgensdatter / 4 / ugift / 57. familie / Magleby by / deres barn.
- Ane Jørgensdatter / 2 / ugift / 57. familie / Magkeby by / deres barn.   
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ved hans Død oplyser Kirkebogen:

"1827 [Død]; 1ste April, [Begravet]: 9de April, Jörgen Hansen, Indsidder i Maglebye, 59[Aar gl.], [Jevnf. reg,]: 722."

Samtidig søger jeg yderligere info om hans datter Bodil Jørgensdatter.

MVH
Mai Louise Falsig
Mai Louise Falsig
l.falsig@knus.dk

Ellen Marie Kaae

Han er her i 1787


Præstø, Stevns, Magleby Stevns, Klippinge By, Skov og Markhuse, , 1. familie, FT 1787, A3912
Mogens Bentsen 71 gift Mand Skovfoged 
Anne Margrethe Gudmandsdatter 66 gift hans kone   
Jørgen Hansen 17 ugift et Opforstringsbarn   
Christian Johansen 8 ugift mandens sønne søn
Venlig hilsen

Ellen Marie Kaae

Ellen Marie Kaae

Han findes også i hovedrullen for Tryggevælde amt i 1791, lægd 17, nr. 131 (opsl. 110).

Faderen er ikke oplyst, og fødestedet kan jeg ikke læse - måske kunne det hjælpe at lægge den til tydning,
Venlig hilsen

Ellen Marie Kaae

Mai Louise Falsig

Mai Louise Falsig
l.falsig@knus.dk