Birgitte Andersdatter født i Fløng sogn 1676 - findes hun?

Startet af Kjeld Allan Larsen, 11 Apr 2014 - 15:49

Forrige emne - Næste emne

Kjeld Allan Larsen

ifølge familysearc.org skulle min 6 x tipoldefar Anders Josephsen have fået en datter ved navn Birgitte, som skulle være døbt den 2. februar 1676
jeg har ikke kunnet verificere denne oplysning, idet kirkebogen ørst starter et stykke ind i 1676
derudsover blev Anders Josepsen gift med min 6 x tipoldenor i året 1678, så det gør oplysningen far familysearch endnu mere mystisk
jeg har fundet parrets to næste børn, henholdsvis Zitze fra 1679 og Hans fra 1681, og dernæst er der et stort hul frem til dåb af min 5 x tipoldefar Maartens dåb den 24. april 1692, dvs. at jeg ikke har fundet oplysninger for perioden 1681 til 1692, hvor parret givet må have fået et yderligere antal børn, men hvornår og hvor?
det vil være djlæigt at komme på sporet

mvh

Kjeld

6 x tipoldeforældre Morten Andersens forældre: Anders Josephsen og Anne Mortensdatter

6 x tipoldeforældre Anders Josephsens og Anne Mortensdatters vielse
Kirkebog Fløng sogn 1676-1737
Opslag 56, Anno 1678
Die 22 Sept: Er Anders Josephss: og Anne Maartensdatter viet tilsammen

Datteren Zitze Andersens dåb
Kirkebog Fløng 1676-1737
Opslag 2, Anno 1679
Domin: 10 post Trinit (= 24. august): ??? Anders Josephsens Barn udi Maberg(?) ved navn Zitze, Joseph J???? ?? udi Kiøbenhaffn bar det
Faddere: Maarten Sørensen (?), Peder Hans: H???? Lauritsøn, Hans Josephs: (?) Anne Er ??, Birgitte Rasmusd og Anne Andersd udi Flyng

Sønnen Hans Andersens dåb
Kirkebog Fløng 1676-1737
Opslag 3, Anno 1681
Domini 22 post Trinit (= 30. oktober): ??? Anders Josephsens Barn udi Maberg ??? Hans, Anne: Lisp??? Bar ???
Fad: ??? Lauritsøn, Peder ???, Maarten Sørensen, ???, ????

Sønnen, 5 x tipoldefar Maarten Andersøns dåb
Kirkebog Lyndby sogn
Opslag 6: 24. april 1692


Ole Dorch

#1
Bemærk at det af Fløng kb 1676-1737 opsl. 39 fremgår at Anders Josephsens kone begraves 22 maj 1678. Han har således været gift før, og kan have børn fra dette ægteskab.

I samme opsl. begraver han også en søn i februar 1677.

Anders Josephsens datter Birgitte ses døbt opsl. 1, som det næstsidste barn i året 1676.

I 1679 begraver han også et barn.

mvh.
Ole Fabricius Dorch.

Kjeld Allan Larsen

hej Ole

Tak for din årvågenehed på mine vegne. Jeg har ellers kigget på side 1 flere gange, men uden at kunnne tyde teksten.

mvh

Kjeld