Bliv Premium Plus medlem?

Startet af susan jürs, 06 Apr 2014 - 16:22

Forrige emne - Næste emne

susan jürs

Jeg har været medlem af My Heritage i ca. 3 år. Det sidste års har jeg næsten ikke brugt det, da der ikke var timer nok i døgnet.
Jeg tilbydes at opgradere til Premium Plus og kunne godt tænke mig det.
Mit spørgsmål: Får jeg noget for pengene eller er det mest pup og fiduser?
Jeg kan se at på et år bliver det hurtigt mellem kr. 700 - 1000.

Venlig hilsen
Susan Jürs

Lars J. Helbo

700 - 1000 kr om året - jøsses !!  :o

Legacy deLuxe koster 163 kr en gang for alle.

Anne Johansen

Hej Lars J. Helbo

kan man i legacy gå på nettet og få match med andre anetavler, det vil jo være noget billigere?

Jeg har fundet det meste af min farfars slægt via match i MyHeritage. Og 90% var korrekt ved kontrol.


Mvh Anne
Med venlig Hilsen
Anne

Christian Konstmann Autzen

Citat fra: Anne Johansen [18765] Dato 06 Apr 2014 - 18:08
Hej Lars J. Helbo

kan man i legacy gå på nettet og få match med andre anetavler, det vil jo være noget billigere?

Jeg har fundet det meste af min farfars slægt via match i MyHeritage. Og 90% var korrekt ved kontrol.


Mvh Anne

Dte er jo det med pengene - har man nok, så er det jo ike noget problem; men man skal stadig selv kontrolere efter  ;D

Der er så også muligheden for at google, hvis man står et sted, og kan ikke komme videre.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Grethe Elten Mortensen

Hej

Jeg bruger Brothers Keeper det er 5oo kr en gang for alle, du kan så få tilmelde dig nyhedsbrev og får dermed opdateringer helt gratis.

Du kan bruge DIS-træf til sammenligning med andre og evt kontakt.

https://www.slaegtogdata.dk/vaerktoejer/dis-traef

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Tine Susanne Olsen

dis-træf er kun for medlemmer
der findes også Lars .K.lundins database http://www.lklundin.dk/gedcomp/index.php
den samligner også og den er gratis men den bliver kun samlignet med dem som har "ens"data som du har der kan man ikke høste
ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 150kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 290.kr

Anne Marie Holck

#6
Citat fra: Anne Johansen [18765] Dato 06 Apr 2014 - 18:08

kan man i legacy gå på nettet og få match med andre anetavler, det vil jo være noget billigere?


Du kan søge direkte i FamilySearch og importere resultatet til Legacy direkte. Og det er gratis :D

Lars J. Helbo

Citat fra: Christian Konstmann Autzen [733] Dato 06 Apr 2014 - 18:27
Det er jo det med pengene - har man nok, så er det jo ikke noget problem;

Nej, OK - det kender jeg så ikke noget til, ikke i det omfang i hvert fald. Jeg tænker jo på, at jeg har været i gang i 20 år á så mange kr. ......

Katharina Louise Janhøj Jensen

Har selv betalt for et enkelt år på myheritage (samlede pænt ind hos familien som synes det var spændende, men ikke havde tid og/eller lyst til at nørde i det selv)
Er kommet langt, men er også støt på en hel del fejl (som er ligeså udbredt, på resten af nettet).
Har materiale nok at tjekke op på et par år nu, og så kan jeg jo altid tage et år igen.
Synes helt sikkert det har været det værd. (et års betaling, måske hver femte år. Så er det jo ikke så dyrt)
God jagt, og held og lykke
Katharina Jensen

Michael Hedeman

Valg af slægtsprogram. Først skal du finde ud af om du vil have dit eget program på pc hvor du kun er dig selv, eller et af de web baseret programmer.

Ønsker du ikke at dele dine data du selv har brugt tid på at finde eller være en del af et online fællesskab bør alle online slægtsprogrammer fravælges da grund konceptet bag disse bygger på fællesskab. Vælg da et slægtsprogram som er på din egen pc.

Nogle er gratis med begrænsede muligheder andre koster lidt at bruge men så er der også flere muligheder. Især de programmer du kan have på din egen pc vil du ofte få at vide, at de er gratis eller har en engangs udgift, fordi der glemmes at nævne løbende udgifter til webhotel hvis du senere vil udgive dine slægtsdata på nettet + evt faste årlig udgift hvis du vil have eget domæne.

I forhold til de webbaseret programmer/databaser så er overnævnte internet udgifter med i prisen. Her skal du så tilgengæld være opmærksom på at nogle udbyder går efter kvantitet med databaser der har mange dubletter og ringe kontrol af data og der med en del fejl, som sjældent rettes. Nogle her er gratis at bruge med begrænsede muligheder, andre koster et medlemskab. Nogle bruger google reklame for at tilbyde gratis slægtsprogram
Andre går efter at være reklame fri, og høj kvalitet i databasen hvor bl.a. dubletter samles og fejl rettes.

Søg på google og brug lidt tid til at læse om de forskellige programmer, ikke kun hvad program udbyder siger, men også bruger anmeldelser og evt prøve demo.

Husk 10 timer med at undersøge program muligheder er ingen tid i forhold til de mange timer du vil bruge i årene fremover på slægtsforskning.

Venligst
Michael Hedeman.
www.danskeaner.dk

Jørgen Kristensen

Jeg er DIS-Træf koordinator i Danmark og får mange Gedcom filer i årets løb

Ønsker du på et tidspunkt at dele dine data din slægts fil med andre, oplever jeg at ikke mange kan finde ud af at få sine data ud af de Web baserede programmer, hvor de programmer som eks, Legacy er på ens egen pc, er der ingen problemer og der kan man lave en fil som også kan bruges som hjemmeside hvis man vil, det så vælg da et slægtsprogram som er på din egen pc.

jeg har været i forbindelse med mange som har måtte opgive at få sin fil i DIS-Træf og det er synd når man nu har lavet det store arbejde og så koster programmerne til ens pc jo kun penge en gang.
Medlem af DIS-Danmarks bestyrelse fra 2011 til 2019

Katharina Louise Janhøj Jensen

Skal overhovedet ikke gøre mig klog på noget da jeg kun har hygget mig med slægtsforskning et par år og stadig er ny i det, men myheritage kører både med et online og offline program for de samme penge, og der kan man sagtens føre dataerne over. Hvordan det så ser ud med at føre det videre.... tja, jeg er en idiot på en pcér og kan kun finde ud af det basale til at søge, lege og passe min bank og post, såå   :-[.
Hilsen Katharina Jensen

Finn Frederiksen

Hej,

MyHeritage er dyrt ja. Jeg ser kun to funktioner, som jeg ikke har set tilsvarende - endnu:
1) SmartMatches: Jeg har fået utallige oplysninger om personer, jeg ellers havde opgivet at finde og jeg har fået kontakt med familie i ind- og udland, som jeg ellers ikke ville have fået (plus jeg har hjulpet mange andre)
2) Et nice-to-have er tagging af personer på billeder - især på gruppebilleder er det godt.

Jeg føler ikke mulighederne er udtømte endnu, så jeg holder ved MyHeritage lidt endnu.

Hvad Legacy kan, mangler jeg at lære mere om. Jeg forsøgte selv at installere det for nogle år siden, men det lykkedes aldrig at få programmet til at køre, så det opgav jeg.

Lundin's GEDCOM database har ikke givet et eneste hit i de o. 10 år, jeg har haft min fil dér. Og så får man nok ikke de udenlandske matches, som med MyHeritage.

Mit foretrukne program er TMG og ikke FTB/MyHeritage, da sidstnævnte stadig har for mange fejl, men bemærk at slægtsforskningsfilen ligger lokalt i FTB og i synkroniseret kopi på MyHeritage - og kan faktisk downloades igen fra MyHeritage til FTB.

Vigtigst af alt:
1) Sørg for at det valgte program kan eksportere GEDCOM filer, så det kan læses ind i et andet program.
2) Lav jævnligt backup på f.eks. USB- eller netværksharddisk, USB-stick, eller gem backup'en i "skyen".

Mvh.
Finn

Ole Munk

Hej Finn

Hvis du har haft din fil liggende hos Lundin i 10 år uden et hit, så skulle du måske:

tjekke om din mailadresse er korrekt
opdatere din gedcom fil hos Lundin

Det er vist 3 år siden, jeg har opdateret min, har fået hits fra ca. 300 slægtsforskere

vh Ole

Jørgen Kristensen

Jeg kun opfordre til at medlemmer af DIS-Danmark bruger foreningens DIS-Træf som dækker hele norden

Jeg har indstaleret næsten alle de alm. slægtsprogrammer og som Finn nævner så er det ikke noget støre problem at installerer. Det skal indstaleres på alm. vis som alle programmer og stort set kun at sige ja når den spørger.
Rigtigt som Finn skriver skal programmet kunne eksportere en gedcom fil hvis der er nogle der er i tvivl så se under
https://www.slaegtogdata.dk/vaerktoejer/programmer/slaegtsprogrammer

der er de forskellige programmer og pris og hvad system de er testet under
Tidligere DIS-Danmark bestyrelsesmedlem

Lars J. Helbo

@Finn Frederiksen

Jeg har gennem flere år haft min fil til at ligge i GedComp og det har indtil nu givet 483 hits. Der sikkert mange, der har fået flere Smart Matches i MH eller Geni. Men forskellen er kvaliteten. I stedet for hits med amerikanske "forskere", som blot har skrevet hinandens fejl af, får man med Gedcomp kontakt til nogle af de mest seriøse og erfarne danske forskere.

Hvis du ikke har fået nogen hits i tre år, så har du med sikkerhed ikke brugt systemet rigtigt.

Jeg er også helt uforstående overfor at Legacy ikke kan installeres.

TMG er uden tvivl et godt program. Men det er langsomt - selv på en hurtig PC, og så er den danske oversættelse mere end meget mangelfuld.

Finn Frederiksen

Hej,
et par afsluttende kommentarer fra min side:

mht. MyHeritage og SmartMatch, så stak min oldefar af til USA og efterlod en gravid kæreste i Danmark. Jeg har gennem MyHeritage fået kontakt til en del af oldefars efterkommere derovre. Det havde jeg nok ikke gennem Lundins database.
De danske slægtninge har for det meste været nybegyndere, som lige skulle prøve MyHeritage. Jeg tvivler på de kender til databasen.

Jeg undrer mig også over jeg ikke har fået hits hos Lundin. Min e-mail adresse skulle være OK.

Mht. TMG så oplever jeg ikke, det er langsomt, og den danske oversættelse er blevet bedre i seneste version.

Mvh
Finn

Ole Munk

Hej Finn

Ifølge http://www.lklundin.dk/gedcomp/obs.php, så har alle filer med mindst 691 personer resulteret i mindst 1 sammenfald og dermed mindst 1 e-mail.

Jeg er iøvrigt også en tilfreds bruger af TMG  :)

vh Ole