Mangler 360 personer i Ove Sogn

Startet af Bent Mortensen, 08 Apr 2014 - 08:50

Forrige emne - Næste emne

Bent Mortensen

Er den nogen der kan fortælle mig hvorfor der mangler 360 personer i Folketællinger Ålborg Hindsted Ove Sogn 1834, De  er hverken på Cd'en eller søgbar på DDD DDA men findes i de originale Kilder
Venlig Hilsen
Bent Mortensen 7500

Lars J. Helbo

#1
Det er rigtigt, at der mangler 360 personer på DDD11. Her finder man kun Kielstrup skoledistrikt med 294 personer. Resten af sognet - 360 personer - var åbenbart blevet glemt ved den oprindelige indtastning. De personer, som findes på DDD11 svarer til de personer, som på AO ses på opslag 16 til 25. Derimod mangler opslag 1-14, og hvis du kigger nederst på opslag 14, så er der netop en sammentælling til Summa 360 personer.

De manglende personer er dog senere blevet indtastet, og er søgbare på DDD. Starten af første husstand - Ouegaard Hovedgaard, som den ses på opslag 2 hos AO, ser f.eks. således ud på DDD:

Samtlige personer i husstanden

aalborg, Hindsted, Ove, Ouegaard Hovedgaard, Ouegaard Hovedgaard, 1, FT-1834, B6872

Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Jens Petersen   44   Gift      P??ator, Eier af Gaarden   
Apelone Hansen   49   Gift      hans Kone   
Hans Peter Petersen   19   Ugift      deres Børn   
Marie Kirstine Petersen   16   Ugift      deres Børn   
Lauritz Wilhelm Petersen   14   Ugift      deres Børn   
Frederich Ferdinand Petersen   12   Ugift      deres Børn   
Carl Emil Petersen   10   Ugift      deres Børn   
Sophus Johan Claudius Petersen   5   Ugift      deres Børn   

Du kan også prøve at gå ind under "Simpel søgning", vælge Aalborg, Hindsted, Ove og så indtaste "___" (tre understreger) i navnefeltet. Derved får du:

Udtræk fra DDD: Aalborg
653 poster fundet
Kun 250 poster vises

Jeg skal dog ikke kunne forklare, hvorfor der kun er 653 poster, mens det officielle folketal er 654 (360 + 294). Det kan være en person glemt i indtastning; men det kan også være en fejl i sammentælling i den originale FT.

Alting synes altså, at være i bedste orden. Hvad der derimod kan undre er, at de 360 personer tilsyneladende ikke er søgbare hos Danish Family Search. Han har jo ellers stjålet alle andre data fra DDD. Men da jeg ikke ved, hvordan han har båret sig ad, kan jeg ikke forklare, hvorfor det ikke er lykkedes i dette tilfælde.

Bent Mortensen

Tak for svaret, det set ofte at der mangler en person de var ikke så gode til at tælle dengang  ;D
Venlig Hilsen
Bent Mortensen 7500

Jørgen Sørensen

Citat fra: Lars J. Helbo [904] Dato 08 Apr 2014 - 10:01
<klip>
Han har jo ellers stjålet alle andre data fra DDD. Men da jeg ikke ved, hvordan han har båret sig ad, kan jeg ikke forklare, hvorfor det ikke er lykkedes i dette tilfælde.


"stjålet"

Egen fortolkning/fordrejning.

Jørgen

Bent Mortensen

#4
Ja Jørgen lad nu det være eller starter der en rigtig l´La--------g tråd igen
Venlig Hilsen
Bent Mortensen 7500

Jørgen Sørensen

Ja, Bent

Men igen fordrejer/fortolker Lars Helbo ved at skrive "stjålet" i sidste afsnit.
Det har han ikke fremlagt bevis for.
Det er så skringrende useriøst af en person, der i andre sammenhænge forsøger at forklare os andre, at slægtsforskning er "seriøs granskning af kilderne". Så jeg forventer at Lars fremlægger den kilde, der kan påvise, at DFS har "stjålet" noget.

Jørgen Sørensen

Bent Mortensen

Jørgen jeg er så glad for at høre at Slægtforskning er Videnskab, tænk hvor mange Videnskabsmænd/Kvinder vi er i lille DK
Venlig Hilsen
Bent Mortensen 7500

Jørgen Sørensen

Citat fra: Bent Mortensen [387] Dato 08 Apr 2014 - 16:45
Jørgen jeg er så glad for at høre at Slægtforskning er Videnskab, tænk hvor mange Videnskabsmænd/Kvinder vi er i lille DK

Ja, det glæder da også mig at være videnskabsmand... og om 3 måneder bliver jeg pensionist... hvad skal det ikke ende med... cand. slægt emeritus...?

Christian Konstmann Autzen

Citat fra: Jørgen Sørensen [17885] Dato 08 Apr 2014 - 16:56
Citat fra: Bent Mortensen [387] Dato 08 Apr 2014 - 16:45
Jørgen jeg er så glad for at høre at Slægtforskning er Videnskab, tænk hvor mange Videnskabsmænd/Kvinder vi er i lille DK

Ja, det glæder da også mig at være videnskabsmand... og om 3 måneder bliver jeg pensionist... hvad skal det ikke ende med... cand. slægt emeritus...?

Ja - og så er tiden ikke længere til at kunne skrive indlæg om indlæg, for så er tiden blevet for dyrebar, spørg blot enhver pensionist, vi har jo aldrig tid nok  :D

Hilsen - og op med humøret Jørgen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Jørgen Sørensen

Citat fra: Christian Konstmann Autzen [733] Dato 08 Apr 2014 - 17:35
Ja - og så er tiden ikke længere til at kunne skrive indlæg om indlæg, for så er tiden blevet for dyrebar, spørg blot enhver pensionist, vi har jo aldrig tid nok  :D

Hilsen - og op med humøret Jørgen
Christian


Tak Christian

Mit humør fejler skam ikke noget...
Jeg har være "i lære" som efterlønner i nogle år... så det med tiden har jeg lært...
En bekendt af mig sagde: "Vi skulle ha' et arbejde, for så har vi da ferien en gang imellem..."  ;)

Jørgen

Mogens Pagh

De sidste 3 linier i svar #1 må vist siges at være uden relevans
for trådens emne.

Da trådstarter har fået svar på sit spørgsmål jfr. svar #2, lukkes
tråden hermed.
Venlig hilsen
Mogens Pagh
Moderator