Hvordan kommer jeg videre? Jens Christensen Fremmelevholm

Startet af Mia Fremmelevholm, 06 Apr 2014 - 12:49

Forrige emne - Næste emne

Mia Fremmelevholm

Jeg ved ikke hvordan jeg kommer videre med min slægtsforskning af min tipoldefar Jens Christensen Fremmelevholm.

Jeg har følgende oplysninger på ham:

Gift 23 juni 1885:
Ungkarl Arbejdsmand Jens Christensen Fremmelevholm af Odense 28 år
Pigen Sophie Christine Petrine Louise Johansen, Datter af Kirsten Pedersen 24 år. Boede Godthåbsgade 5 i Odense

Jeg ved de også har boet på Skt. knudsgade 46

Jeg har prøvet at minus de 28 år med den dag han er blevet gift og kigget i alle kirkebøger fra Odense i den periode, men har ikke kunne finde hans fødselsdato.

Har I nogle gode ideer til hvordan jeg kommer videre?  Se også vedhæftede fil.

[vedhæfting slettet af admin]

Hans Peter Christiansen

#1
Hej Mia.

Velkommen til DIS-Forum.

Du har ham her:

Samtlige personer i husstanden
Odense, Lunde, Hjadstrup, Brandsby, Et Huus, 100 F1, FT-1860, C0286

Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Christen Frandsen    36    Gift   Huusmand, Dagleier, Huusfader      Sandager Sogn, Odense Amt
Maren Pedersdatter    46    Gift   Hans Kone [Christen Frandsen]      Bederslev Sogn, Odense Amt
Jens Christensen Fremlevholm    4    Ugift   Barn [Christen Frandsen]      Her i Sognet
Poul Jensen Fremlevholm    12    Ugift   Barn [Christen Frandsen] !!      Her i Sognet
Mvh HP

Inge Olesen

Hej Mia

Dansk Demografisk Database (ddd.dda.dk)

Odense, Odense, Odense Købstad, Odense Kjøbstad, Rødegaardsvej 33, stuen, 1 F1, FT-1890

Navn:                                  Alder:            Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   
Jens Christensen Fremlevholm   33, 5 december   Gift            husfader                   bryggeri arbejder   Fødested: Hjadstrup sogn, Odense Amt

Sophie Caroline Petrine Lovise Johansen   29, 1 august   Gift   husmoder      Odense
Erik Johannes Christensen           4, 21 april   Ugift   barn                                      Odense
Jakob Theodor Christensen          3, 13 november   Ugift   barn                              Odense
Henrik Povl Christensen          1, 25 juli   Ugift   barn                                      Odense


mvh Inge
Venlig hilsen
Inge Olesen

Hans Peter Christiansen

Hej igen.

Jens Christensen Fremlevholm, "Denmark, Baptisms, 1618-1923"
Name:    Jens Christensen Fremlevholm
Gender:    Male
Christening Date:    11 Jan 1857
Christening Place:    HJADSTRUP,ODENSE,DENMARK
Birth Date:    05 Dec 1856
Birthplace:   
Death Date:   
Name Note:   
Race:   
Father's Name:   Christen Frandsen
Father's Birthplace:   
Father's Age:   
Mother's Name:   Maren Pedersdr
Mother's Birthplace:   
Mother's Age:   
Indexing Project (Batch) Number:   J20058-3
System Origin:    Denmark-ODM
GS Film number:   50241
Reference ID:   
Mvh HP

Flemming A. Aasklint

Mvh.
Flemming Aasklint
4500  Nykøbing Sjælland

Mia Fremmelevholm

Wow, det var hurtigt! Tusind tak - I er da for gode!

Hanne Elise Yndgaard

Det kunne måske være af interesse for dig at kigge på www.nordfynsk.dk- "Et kølvand af efternavne" om præsten Søren Peder Lassen i Østrup- Hjadstrup sogn.
Her opremses sogn for sogn de nye efternavne.
Under Hjadstrup finder du Jens men også en pige Karen Christensen Fremlevholm døbt 6 juli 1853. Jeg har ikke tjekket i kirkebogen men det kunne være en søster til Jens.
Venligst Hanne
Venligst
Hanne Yndgaard.