Marius Alfang, f 1878 i Grædstrup s. Hans forfædre i bl.a. Sverige efterlyses

Startet af Karen Greve Straarup, 04 Apr 2014 - 14:56

Forrige emne - Næste emne

Vivi Winther

Hej Karen, ja det var samme tanke med at navnet skal hænge sammen, men dette er en udfordring, da jeg ikke kan finde hverken Karen Maries fødsel eller død.


Dit opslag her

Men prøv lige at se folketællingen her:
Skanderborg, Gjern, Røgen, Røgen By, Røgen Sogn, et hus, 2, FT-1880, C9853

Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Johan Peter Johanson   48   Gift   Husejer, Snedker      Sverige
Ellen Hansdotter   42   Gift   Hans Hustru      Sverige
Ane Kristine Pedersen   8   Ugift   Deres Datter f 8 juni 1871 (uægte)
1844-1871 Ødum, Galten, Randers opslag 111

Vielsen her
Sogn: Ødum     Herred: Galten    Amt: Randers
Brudgom: Johan Peter  Johansen    Opholdssted: Tåstrup, Ødum
Brud: Elna  Hansdatter    Opholdssted: Selling, Ødum
Vielsesdato: 30. Juli 1871
Kirkebogens vielsesdata:
Brudgom: Ungkarl Johan Peter Johansen, 40 Aar, tjener M. Blach i Taastrup, vaksineret
Brud: Pigen Elna Hansdatter, 34 1/2 Aar, Indsidderske hos Daniel Pedersen i Selling, vaksineret
Forlovere: Laurs Pedersen, Gaardmand i Selling, Kristian Levin Nielsen, Husmand i Selling
Trolovelsesdag:
Vielsesdag: 30. Juli

Nå et sidespring som altid fra mig, når jeg sidder fast  :) håber stadig at finde Karen Marie.

Hilsen

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Eva Morfiadakis

Hej Karen,

Jag vill bara säga att personen som jag gav dig namn och födelsedata på inte alls behöver vara den sökta personen. Det var bara ett förslag. Han namn och födelseår stämde in på Alfang, men Alfang eller liknande hette han ju inte. Namnet känns inte riktigt svenskt i mina öron.

Din person behöver inte finnas i utvandringsdatabasen som ju har gjorts av personer som suttit och gått genom kyrkböckerna och letat utvandrare. Alla utvandrare flyttade inte med attest och dessa finns inte med i databasen. Vissa begärde aldrig senare attest. De klarade sig utan den. Sen finns det kyrkböcker som försvunnit och utvandrarna i dessa blir aldrig registrerade.

Som man säger på svenska: du får ta mitt förslag med en nypa salt. Inte förrän du finner honom i Danmark med födelsedatum kan du vara säker på om det är han eller inte.

Eva M
Eva M

Vivi Winther

Hej Eva, kan du evt. se om det kunne være denne Johan

   
Johan Peter Johanneson
Født 8 OCT 1831 i Karamåla, Vissefjärda, Kalmar län (H)

Forældre:
Johannes Jonasson
1802 - 1874
Lena Cajsa Pehrsdotter
1802 - 1865

det er oplysninger jeg har fundet og måske helt forkert Johan  :)

Hilsen

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Eva Morfiadakis

Hej,

Johan Peter Johannisson f. 8/10 (egentligen är det 9/10) 1831 gifter sig 1857 med Stina Jönsdotter (kan vara Jonsd.). Får tvillingar som dör 1858. 1859 får han en son Pehr Oscar. Bor kvar i Karamåla No. 1.

Han kan det inte vara.

Vissefjärda kyrkoarkiv, Husförhörslängder, SE/VALA/00426/A I/12 (1858-1860), bildid: C0029131_00167

Eva M
Eva M

Karen Greve Straarup

Hej Eva og Vivi.
Tak for jeres oplysninger.
Nå, så er jeg lidt bombet tilbage igen ??? For jeg opfatter din sidste oplysning, Eva, sådan, at den rigtige Johan ikke er fundet.
Vivi, jeg skal ind at se den vielse i Ødum nu.
Mange hilsener
Karen

Vivi Winther

Hej, tak Eva så kan han godt udelukkes  :)

Karen jeg kunne ikke finde den men har lige fundet den nu, dog siger den ikke mere end det der står i den jeg har sendt
1862-1880 Ødum, Galten, Randers opslag 36

Men han var ikke med da de flyttede fra Dover til Gødvad 1865, Maren var alene ved FT 1870 (Enke eller Fraskilt) i 1872 står han som Bortrejst ved Maren´s død. i 1875 ser det ud til han lever, men i 1878 står han ved Konfirmationen til at være død. Så langt så godt for han kan jo godt være død 1878, men hvor?? Han kan jo være viet igen og død, men burde han ikke stå som Enkemand el lign ved vielsen??

Hilsen

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Karen Greve Straarup

Hej Vivi.
Det er netop alle disse forskellige oplysninger i 1870'rne, der får mig til at blive mistænksom og gisne om, at han kan være stukket af, som jeg tidligere skrev.
Jeg fandt så FT med hustruen Ellen Hansdotter. Den har jeg i dag forsøgt at få enten til at bekræfte eller afkræfte min teori.
Vielsen i Ødum og fødslen af Ane Kirstine giver jo ikke noget bevis, men forkaster til gengæld heller ikke teorien.
Jeg har været igennem til-og afgangslister uden at finde ham eller Ellen.
Så prøvede jeg igen at søge bredt, men har ikke fået gevinst endnu.
Nu prøver jeg igen at finde Johan Peder eller Ellen død.
Mange hilsener
Karen

Vivi Winther

Hej Karen ved ikke om du har Marius´s vielse ellers har du den her

Marius kommer til Silkeborg fra Tulstrup 1905


Marius og Thora viet 21 maj 1907
1902-1921 Silkeborg, Gjern, Skanderborg opslag 51

FT 1921 Silkeborg Søndergade ulige nr opslag 45

Børn:

Leo f 26 nov 1909 - se navn-  opslag 46   Nygade 14

Eni f 11 sep 1911 opslag 198  Søndergade 35


så lige dette opslag på Netkirken.dk ved ikke alderen på det

Håber at du måske kan hjælpe iforhold,
til min oldefar Marius.Alfang.jeg fandt ud af at han blev født i Løven sogn,og vil vide noget om hans forældre.Og hvilke oprindelse har efternavnet Alfang.
Marius fik en datter med navnet Carola, han blev ikke gift med barnets mor, sener blev han gift i Silkeborg.Han blev Autoforhandler, fik to børn og senere fik han Vognmandsforretning,M.Alfang eft; bor Ries.hvad skete der i hans lange liv? Både før han fødtes+efter med forældre/kone&børn.Venlige hilsner Monica

Monica.Lykke.Alfang

Her kunne hun ingen hjælp hente, men blev henvist til slægtsforskning.

Hilsen

Vivi



"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Vivi Winther

Hej lidt total forvirring  ;)

FT 1906 Nyborg, Øster Boulevard opslag 63 Nicolai og Anna

FT1911 Nyborg Nyborg, Øster Boulevard opslag 66 Nicolai og Anna hjemkommet fra Amerika 1905 og 1904

FT 1916 Nyborg, Øster Boulevard opslag 6 Nicolai syg (aplopksi) Jens Peter med ny hustru de kan først være viet efter 1911 da Gerda får en søn i 1911 ugift. Men Jens Peter´s datter Gerda f 1906 bor hos ham

Gerda Anna Johanne Marie f 13 sep 1906
Mor: Enke Dorthea Wilhelmine Kønig, f Larsen, 36år
Far: Udlagt fader Kudsk Jens Peter Alfang
1900-1911 Skt. Poul, Sokkelund, København opslag 310

Konfirmation 3 okt 1920
1917-1920 Nyborg, Vinding, Svendborg opslag 326  ??? her er begge forældre døde og hun bor hos sin stedmoder, men Jens Peter Alfang døde først i 1924 forvirret jeg er for ved hans hustru Johanne står der også afdød og det i 1922.

FT 1921 Nyborg, Øster Boulevard opslag 59 Jens Peter og hustru Gerda samt datter Gerda

FT 1925 Nyborg, Øster Boulevard opslag 77 Gerda og søn, Steddatter Gerda er på Sygehuset

FT1930 Nyborg, Øster Boulevard opslag 5 Gerda og søn

Hilsen

Vivi

"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Vivi Winther

Lige lidt om Nicolai og Anna i USA

1900 United States Federal Census om Peter Alfang
Navn:   Peter Alfang
Alder:   36
Fødselsdato:   Mar 1864
Fødested:   Danmark
Home i 1900:   Chicago Ward 15, Cook, Illinois
Race:   Hvid
Køn:   Mand
Indvandring År:   1893
Relation til Head of House:   Hoved
Civilstand:   Gift
Ægtefælles navn:   Annie Alfang
Ægteskab År:   1890
År Gift:   10
Fars fødested:   Sverige
Mors fødested:   Danmark

1900 United States Federal Census om Annie Alfang
Navn:   Annie Alfang
Alder:   35
Fødselsdato:   Aug 1864
Fødested:   Danmark
Home i 1900:   Chicago Ward 15, Cook, Illinois
Race:   Hvid
Køn:   Kvinde
Indvandring År:   1893
Relation til Head of House:   Hustru
Civilstand:   Gift
Ægtefælles navn:   Peter Alfang
Ægteskab År:   1890
År Gift:   10
Fars fødested:   Danmark
Mors fødested:   Danmark
Moder: antal levende børn:   1
Mor: Hvor mange børn:   5.

Navn:   Nicolai P Alfang
Køn:   Mand
Alder:   29
Fødselsdato:   abt 1864
Afrejsedato:   25 maj 1893
Port of Afgang:   Glasgow, Skotland
Destination Port:   New York, USA
Skib Navn:   Furnessia

Hilsen

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Eva Morfiadakis

Hej,

Som jag sa tidigare,  namnet Alfang låter inte svenskt. Johan Peters syster tycks vara fadder vid Jens Peters dop.

Kan det inte vara så att det handlar om en svensk familj som utvandrat med sina barn till Danmark och där tagit namnet Alfang? Att det finns fler Alfang någon annanstans i Danmark?

Jag har sökt genom olika svenska namnregister men inte funnit namnet någonstans.

Ett namn som är lite likt Alfang är Elfving att man hört fel.

Eva M
Eva M

Karen Greve Straarup

Hej Eva og Vivi.
Tak for jeres svar. Jeg har lige været bortrejst i påsken.
Jeg kan godt følge tanken om en forveksling af Elfving og Alfang, og det er måske der, den eftersøgning slutter i denne omgang.
Til Vivi: Jeg vidste ikke noget om Nicolaj Peters tur til USA. Tak for disse oplysninger.

Jeg har ledt de utroligste sogne for at finde Johan Peder Alfangs død, måske må jeg opgive det.
Jeg har heller ikke kunnet finde ham fraflyttet, så sidste gang jeg har dokumenteret ham er stadig i 1864 ved Nicolaj Peters dåb.
Jeg agter at tage et par sogne ad gangen...

Og jo, jeg havde Marius Alfangs vielse og det nævnte citat fra netkirken.
Men tak for jeres hjælp, det har givet nogle vigtige brikker til denne families historie.
Mange hilsener
Karen

Karen Greve Straarup

Hej Vivi
Du skriver: 1917-1920 Nyborg, Vinding, Svendborg opslag 326  Huh? her er begge forældre døde og hun bor hos sin stedmoder, men Jens Peter Alfang døde først i 1924 forvirret jeg er for ved hans hustru Johanne står der også afdød og det i 1922.

Stedmoderen er Jens Peter Alfangs 2. hustru, Gerda Sophie Kristine Alfang, født Pedersen.
Den biologiske mor var jo ganske rigtigt død, hun var Dorthea Wilhelmine Kønig, født Larsen.
Den første hustru, Johanne er ikke indblandet i dette.
Men du har ganske ret med hensyn til faderen, Jens Peter Alfang, der døde i 1924, det er underligt, at han skrives som død ved Gerdas konfirmation i 1920.

I øvrigt, efter 1916 boede de i Øster Voldgade i Nyborg og ikke Øster Boulevard.

Det er stadig ret svart at se en vej ud af mysterierne..

Mange hilsener
Karen

Vivi Winther

Hej Karen,  ;) ja det er lidt som at lede efter nålen i høstakken, men der er en lighed for både Johan og Jens Peter de står begge døde ved deres pigers konfirmation, er det så også begge fejl, vi ved at Jens Peter´s er forkert....

Havde lige håbet der var bingo da jeg fandt Nicolai og Anna i USA, men indtil nu ikke fundet ham der.

Nicolai fik bevilling til navnet Alfang i 1912, hvorfor??

Jeg undre mig stadig meget over at ved vielsen står der Johan Peter Johannesen, ikke noget med Alfang derfor tror jeg på det er noget han har tillagt sig her i landet, men bevis mangler.

Marius´s søn Leo skifter navn i 1943 2 år efter han er holdt som sølvsmed i Århus (1931-1941), hvor han så har sit nye navn fra ved jeg ikke  :)

Jeg tror du har en stor udfordring i navne i denne slægt, det gør det svært men også spændende.

Hilsen

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Karen Greve Straarup

Hej Vivi.
Tak, fordi du holder ud!

Når Nicolaj får navneændring, hænger det sammen med, at der ved hans dåb (og søsterens) blev skrevet  Alfred og ikke Alfang i kirkebogen. Det noteres der, at det blev rettet i 1912.

Ved vielsen med Maren Hansdatter står der Johan Peder Alfang (og ikke Johannesson).
Ved hans tilgang til Gødvad sogn ligeledes.
Jeg tror måske, det er omvendt, - at han smider Alfang væk, fordi det bliver for let genkendeligt.
Han gør jo ikke, som man skal: Melder ikke tilgang og afgang, hver gang han flytter. Og hvad skjuler han ellers?
Men det er jo stadig gætterier.
Jeg ville frygtelig gerne vide, hvor han kommer fra, da han kommer fra Nebelgaard. Jeg synes, jeg har været igennem listerne fra de sogne, der har en Nebelgaard. Jeg tror, det kunne give et vigtigt spor, så jeg leder videre, men du har ret, det er da en udfordring.

Din oplysning om guldsmeden i Aarhus? Vil du forklare det lidt nærmere?

Mange hilsener
Karen

PB

Hej,

I indvandrerdatabasen er der en johan Peter som godt nok er født ca 1836, men som måske kunne matche?

Har du set der ? Mvh Pia

PB

Lidt fra udvandrerdatabasen:

Navn:  Alfred (Alfong), Nic. P. Stilling:  Høker
Alder:  29 Bestemmelsessted:  NY.
Kontrakt nr.:  369000 Forevisningsdato:  5/16/1893
Fødested:  ? Fødesogn:  ?
Sidste oph.sogn:  København Sidste oph. amt:  København
Sidste oph.sted:  Kbhvn. Bestemmelses land:  USA
Bestemmelses by:  New York City Bestemmelses stat:  New York State
Skibsnavn:  Indirekte
IDkode:  I9294A2510

Navn:  Alfang, Anna Stilling:  Ugift
Alder:  28 Bestemmelsessted:  Chikago
Kontrakt nr.:  453000 Forevisningsdato:  7/13/1893
Fødested:  ? Fødesogn:  ?
Sidste oph.sogn:  Nyborg Sidste oph. amt:  Svendborg
Sidste oph.sted:  Nyborg Bestemmelses land:  USA
Bestemmelses by:  Chicago Bestemmelses stat:  Illinois
Skibsnavn:  Indirekte
IDkode:  I9294A3007

Navn:  Alfang, Anna Stilling:  Frue
Alder:  34 Bestemmelsessted:  Chicago
Kontrakt nr.:  155000 Forevisningsdato:  8/25/1898
Fødested:  ? Fødesogn:  ?
Sidste oph.sogn:  ? Sidste oph. amt:  - Amerika
Sidste oph.sted:  Amerika Bestemmelses land:  USA
Bestemmelses by:  Chicago Bestemmelses stat:  Illinois
Skibsnavn:  Indirekte
IDkode:  I9899A1207



Navn:  Alfonz, Anna Stilling:  Hustru
Alder:  38 Bestemmelsessted:  Chicago
Kontrakt nr.:  125700 Forevisningsdato:  3/21/1902
Fødested:  Refsvinge Fødesogn:  Refs Vindinge
Sidste oph.sogn:  ? Sidste oph. amt:  - Amerika
Sidste oph.sted:  Amerika Bestemmelses land:  USA
Bestemmelses by:  Chicago Bestemmelses stat:  Illinois
Skibsnavn:  Indirekte
IDkode:  I0102A1901

Navn:  Alfonz, Peter Stilling:  Værtshusholder
Alder:  38 Bestemmelsessted:  Chicago
Kontrakt nr.:  125700 Forevisningsdato:  3/21/1902
Fødested:  Svejstrup Fødesogn:  ?
Sidste oph.sogn:  ? Sidste oph. amt:  - Amerika
Sidste oph.sted:  Amerika Bestemmelses land:  USA
Bestemmelses by:  Chicago Bestemmelses stat:  Illinois
Skibsnavn:  Indirekte
IDkode:  I0102A1816



Vivi Winther

Hej Karen, Guld/sølvsmeden i Århus Leo Alfang er Marius´s søn, han skifter navn til Leo Christian Navl, se hans fødselsopslag. L.A. graveret som int. i sølv/guld er hans værk  :).

.............................................................

Har lige Ane´s fødsel og død:

Ane Nielsen f 11 aug 1864
1858-1872 Refsvindinge, Vindinge, Svndborg opslag 54
Anna Alfang f Nielsen død 4 nov 1913
1913-1916 Nyborg, Vindinge, Svendborg opslag 413

...............................................................

Johan Peter Alfred er det blevet til Alfang  ??? Alfred er jo et Svensk efternavn.

Hilsen

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Eva Morfiadakis

Hej,

4 vuxna personer i Sverige heter Alfred som efternamn, den äldste 72 och den yngste 43, alltså inget vanligt efternamn. Misstänker att man vid något tillfälle ändrat sitt namn från Alfredsson till Alfred.

Jag har kontrollerat utvandringsdatabasen men ingen Johan Peter Alfred är utvandrad till Danmark.
En Peter Johan Alfred f. 1857 utvandrade 1887 till Amerika förmodligen tillsammans med sin syster. En bror hade åkt tidigare och en syster kom senare.

Eva M
Eva M

PB

Hej Vivi,

LA er ikke unikt for Alfang i smykker, der er flere med disse initialer, men måske for en bestemt periode i et bestemt område, der kan du sige det er hans værk. ;-)

Mvh Pia

Vivi Winther

#50
Hej Pia, jamen tidsrammen er 1931-1941 og stedet er Århus, som jeg tidligere skrev og navne ændringen kom 1943  :)

Hilsen

Vivi


Solgt på auktion 2005:
En lille dansk sølv Sauceske, stemplet 'Leo Alfang', hamret håndtag og tud til skål, dateret '39.
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Karen Greve Straarup

Hej Vivi, Pia og Eva.
Tak for jeres input.
Ja, jeg har også set den ske, der blev solgt i 2005, lavet af Leo Alfang. Jeg har jo ikke interesseret mig så meget for Marius Alfangs efterslægt, men ved da en smule om dem. Og hvem ved, om der kunne ligge noget guld gemt mht oplysninger. Leo Alfang blev syg.
Er deres slægt interessant for jer?
Pia, jeg tror ikke, den nævnte Johan Peter i indvandrerdatabasen kan bruges, men det har da fået mig til at søge noget mere i den.
Jeg jagter stadig Johan Peder Johannesson Alfangs ankomst til Danmark, det ville give svar på mange af de teorier (gætterier) man kan have om ham.
Mange hilsener
Karen

Vivi Winther

Hej Karen, nej ikke specielt men jeg søger bredt i håbet  ;). Ved du hvad der blev af Johan´s datter Johanne?? Hende kan jeg ikke finde, og det navn Alfang driller mig der er noget jeg ikke kan huske, men burde vide  ???

Hilsen

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Karen Greve Straarup

Hej Vivi.
Johanne Marie, født 26. feb. 1862 i Dover sogn, Skanderborg amt (opsl 78) Navnet skrives Alfred både for hende og faderen.
Det noteres, at de har til huse hos gårdmand Mathias Jensen i Svejstrup, ankom 1. nov. 1861.
Døbt 22. juni 1862 i Dover sogn.

Konfirmeret i Balle kirke, Gødvad sogn 1. okt 1876 (opsl 76)
Faderen indsidder og moderen død.

Johanne Marie døde 8. jan 1878 i Gødvad sogn, som fattiglem.
Faderen nævnes igen: Indsidder Johan Peter Johansen Alfred, men intet sted (som ved de øvrige).

Det er sådan set, hvad jeg ved om hende.

Jeg prøver lige nu (igen) at finde Johan Peters død.

Mange hilsener
Karen

Vivi Winther

Hej igen, hvis man skal tro kirkebogen skal Johan være død imellem 8 jan 1878 og 14 april 1878.

Da han lever ved Johannes død og er afdød ved Nicolais Konfirmation.

Er der nogen steder man kan se om disse oplysninger er rigtige??

I 1872 er han bortrejst, men jeg ser ham ikke på nogen tilgangslister til Gødvad, så mon ikke han er blevet i Dover sogn (Svejstrup)??

Jeg har dog tjekket både Dover, Ry, Skanderborg samt Silkeborg, da jeg før har tjekket både Balle og Gødvad og der er ingen døde af det navn  ???

Hilsen

Vivi



"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

PB

Hej Karen,

Siden Johanne marie er fattiglem - kan der være noget fattigvæsen indover ? På Daisy findes der information om fattigvæsen- men det er nok ikke online. Måske der er en sag med flere detaljer omkring hendes familie. Blot en ide.

Ha en god dag.

Mvh pia

Karen Greve Straarup

Hej Pia og Vivi.
Ja, Pia, der må være noget i fattig-protokollerne. Jeg har ikke været på Landsarkivet på det seneste, men der må jeg have kigget efter.
Vivi: Jeg har også været i de fleste sogne omkring Dover og Gødvad sogne for at finde Johan Peters død.
Da jeg så fik ideen med, at han kunne være stukket af fra det hele, så jeg i sognene omkring Ødum, men stadig uden resultat.
I 1878 ved Johanne Maries død er der jo også det lidt mystiske, at faderen står nævnt med navn, og det ser ud til, at kirkebogsføreren er begyndt på at skrive et stednavn for ham og så har fortrudt og streget ud. Når de førte dødsdato ind i KB så de jo efter ved (i dette tilfælde ved en pige på 15 år) dåbsindførelsen. Man kan vel slutte af indførelsen, at Johanne Marie ikke var hjemme hos sin far ved sin død.
Nyt gæt: Det kan være det, han er begyndt og skrive, og så er han kommet i tanker om, at han slet ikke ved, hvor Johan Peter er i 1878.... Jeg tror stadig på muligheden af denne teori.
Altså, der er jo ingen, der har sagt, det skal være nemt altid  :-\
Men nu prøver jeg fattigvæsenet.

Mange hilsener
Karen

Vivi Winther

Hej Pia ja du har ret for ved FT 1870 er både moder og børn Fattiglem i Gødvad opslag 17, der ser det også ud som hun står som Enke, dette har jeg før set istedet for Forladt, Skilt el lign. Dette passer jo også med hun rejser alene tilbage til Gødvad, som er deres Fattigforsørgelses sogn.

Måske ham her er værd at se på FT 1870 Dover sogn opslag 41 Johan Johansen, Banearbejder, Logerende i Illerup, mit bedste bud på han er i Dover sogn, han er ikke i Svejstrup. Der er utrolig mange fra Sverig i Illerup som banearbejder på det tidspunkt måske der banen fra Skanderborg til Alken blev lavet??

;) ja det var det jo http://da.wikipedia.org/wiki/Skanderborg-Silkeborg_Jernbane

Hilsen

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Karen Greve Straarup

Hej Vivi.
Ikke for at være lyseslukker, men jeg tror ikke på den Johan i FT 1870. Han er jo næsten 10 år yngre end "min" Johan. Men jeg tror helt sikkert, han er et sted derude, så tak for forsøget. Jeg tror, der skal lidt held til nu for at finde ham.
Og ja, der var mange svenske banearbejdere, og derfor kan han jo godt være rejst et stykke væk, da der ikke mere var arbejde nok, eller da jorden brændte under ham med alle de forpligtelser.  ???
Mange hilsener
Karen

Vivi Winther

Hej så håber jeg lige Eva kan be- eller afkræfte om dette kan være den rigtige

Navn:   Johan Peter Johannesson
Fødselsdato:   24 OKT 1833 (24 Oktober 1833)
Fødeby:   Skarstad, Jönköping, Sverige (Sverige)

har han været i Danmark og i 1871 taget turen til USA, mangler flere resultater på ham men arbejder videre

Hilsen

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"