Hvor flytter Jernbaneassistent Johan August Frederik Wittrock hen til fra Hylleh

Startet af Svenn Chr. Trønning, 03 Apr 2014 - 16:24

Forrige emne - Næste emne

Svenn Chr. Trønning

Jeg søger familien Johan August Frederik Wittrock, Jernbaneassisten i i Hylleholt Sogn.
I FT. 1916 optræder de.

Folketælling  - 1916.
Præstø, Faxe, Hyllrholt, Familie 16. Matr. 6a.
August Frederik Wittrock, M, 17/9 1877, G, Assistent Faxe Jernbane
Johanne Marie Wittrock, K, 29/3 1887, G, Husmoder
Ludvig Wittrock, K, 3/10 1906, U, Barn
Agnes Wittrock, K, 26/5 1910, U, Barn
Helmes Wittrock, K, 17/4 1912, U, Barn
Bernth Wittrock, \, 18/7 1913, U, Barn
Elise Petersen, \, 3/9 1901, Tyende.
AO 113.

Jeg har gennemgået FT 1921 to gange uden at finde dem. De får 3 børn merer der alle optræder i Hylleholt Kirkebog.

Nogle der kender dem?

På forhånd tak for hjælpen.

Svenn Chr. Trønning



Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Svenn Chr. Trønning

Undskyld, der er endnu en Sogn, nu heder det Faxe Ladeplads Hylleholt Sogn og her optræder de i Opslag 13.

Jeg beklager

Med venlig hilsen

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Inge Nissen

Hej Svenn

Det giver nok ikke svar på dit spørgsmål, det er vel efterkommere du søger, men i www.sejrssedler.dk er flere sedler på en Stationsforstander Wittrock, det er måske familie.

Har du fundet børnenes konfirmationer i Hylleholt ? det kunne jo nok fortælle hvornår familien er flyttet fra byen, til en anden stationsby velsagtens. Mon DSB har mulighed for at hjælpe, de har vel fortegnelser over personale.

Obs - det krydsede lige dit nye indlæg

Venlig hilsen
Inge

Svenn Chr. Trønning

Til Inge Nissen.

Tak for dit svar. Ja Stationsforstander Wittrock er fart til Johan August Frederik Wittrock. Desværre så har man smid nogle personer ud for at skaffe plads om det er ligesom i Postvæsnet hvor man kun har gemt personer født på en bestemt dato af statistikhensyn ved jeg ikke, men jeg kan ikke finde  Johan August Frederik Wittrock.

Med venlig hilsen

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Inge Nissen

Hej

Statens regler siger at man kun skal gemme personalemapper for personale født den 1. i en måned, samt mapper på chefer, det gjalt for Post- og Telegrafvæsenet og gælder vel tilsvarende for DSB, jeg tænkte mere på personalefortegnelser.

Dansk Post- og Telegrafforening udgav i mange år årbøger, hvor alt tjenestemandsansat postpersonale var oplistet, noget tilsvarende kunne måske findes inden for DSB område. Har du prøvet Dansk Jernbaneforbund? Eller Dansk Jernbaneforening, hvis der stadig er noget, der hedder det, som assistent hørte han måske til "guldsnorene"

Venlig hilsen

Inge

Svenn Chr. Trønning

Til Inge Nissen.


Du har ret det er den 1. i en måned som de gemmer. Jeg har lige nu skrevet til Dansk Jernbaneforbund så må jeg se hvad de skriver.

Du skal have tak for din mail.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning