Hvor og hvornår dør Anne Thomasdatter, Ribe Amt efter 1834

Startet af Bente Ougtvig Dyrstad, 31 Mar 2014 - 12:31

Forrige emne - Næste emne

Bente Ougtvig Dyrstad

Ovenstående fundet sidste gang

Bodil Marie Laugesdatter 1813 Føvling, Ribe Amt
Datter af
Lauge Laugesen
Anne Thomasdatter


ribe, Gørding, Gørding, Tange, Et Huus, 7, FT-1834, B8609
________________________________________
Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Anne Lauritsdatter   36    Gift      Huuskone, lever af sin jordlod   
Lave Sørensen   10    Ugift      Hendes Børn   
Anne Marie Sørensdatter   7    Ugift      Hendes Børn   
Thomads Peder Sørensen   5    Ugift      Hendes Børn   
Kirsten Katrine Sørensdatter   2    Ugift      Hendes Børn   
Anne Thomasdatter   60    Enke      Lever af hendes formue   
Bodil Marie Lavesdatter   21    Ugift      Lever af at spinde og strikke   

var gift med Lauge Laugensen som døde i Føvling, ribe, 1816

datter af Thomas Sørensen- Maren Iversdatter, Jerne Sogn
Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Bente Ougtvig Dyrstad

jeg har en ide om at jeg er sortlistet,  skulle dette være tilfældet, var det rart at vide før man smed 200 kr. i kontingent.

Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Knud Erik Balle

Hej Bente

Du er nødt til at have tålmodighed. Det er en vanskelig opgave, som du stiller.

Anne Thomasdatter og Bodil Marie forlader tilsyneladende Gørding sogn inden 1840. Men hvor hen?

Med venlig hilsen
Knud Erik Balle

Gitte Johansen

Hej Bente

Jeg ville hellere end gerne hjælpe dig, men du er ikke så nem at hjælpe, fordi du normalt selv kan, og når du ikke kan finde det, er det fordi det er svært, hvis du forstår, hvad jeg mener, så nej, du er ikke blacklistet.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Bente Ougtvig Dyrstad

hej

tak Gitte og Knud Erik

jeg plejer ikke at opgive, men syntes dog at denne familie driller, og har gjort i mange år.

her er hvad jeg har

Anne Thomasdatter, født i Måde og døbt 4. august 1775 har jeg følgende:

Hun tjente ved FT-1787 i Uglvig hos Søren Christensen Spangsberg.

Hun blev gift i Jerne Sogn den 13. feb. 1798 med Lauge Laugesen fra Gjelsbro, Gram Sogn, Haderslev Amt.

Hun fik en datter, Anne Laugesdatter, i Tovrup, Jerne Sogn, den 1. juni 1798. Der kaldes faderen dog Lauge Lauridsen.

Anne Laugesdatter blev gift med Søren Pedersen fra Grindsted Sogn. De boede i 1845 i Tange, Gørding Sogn, Ribe Amt, med 3 børn.

Mht. Måde og Tovrup har jeg følgende:

Thomas Sørensen, Måde (1752-1843) købte d. 11. dec 1798 et stykke jord i Tovrup på hartkorn 0-1-0-0 af Thomas Sørensen, Novrup (1755-1818).

Thomas Sørensen, Måde, sælger d. 24. sep. 1799 et stykke jord i Måde på hartkorn 0-1-0-1½ til Morten Sørensen Maade (1737-1802)

Thomas Sørensen, Måde, er altså  flyttet til Tovrup omkring 1798-99, hvilket passer med folketællingerne.

Johanne Thomasdatter, født i Måde og døbt d. 12. mar. 1779 kan jeg tilføje at hun fik et dødfødt barn i Tovrup uden for ægteskab d. 25. mar. 1810

Jeg har fundet Lauge Laugesens død d. 28. feb. 1816 i Stenderup, Føvling Sogn, Ribe Amt. Han og Anne Thomasdatter fik en søn d. 1. december 1799 i Stenderup og en datter d. 26. maj 1811 i Stenderup. Der kan være andre børn mellem disse
Maren Thomasdatter har jeg som tjenestepige i 1787 hos Niels Sørensen i Måde, Jerne sogn.

Anne er nr 2 ud af 7 børn.

ved ikke om dette hjælper.
Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Margaret Munk

har du tjekket op på om moderen ( Anna Thomasdatter) er fulgt med Bodil Marie til Løjt sogn.

Der skulle være nogle søndersydske personlister, men de er kun søgbare via daisy.

venlig hilsen
Margaret Munk

Bente Ougtvig Dyrstad

hejsa

personlister via Daisy, er de søgbare.

dem er jeg ikke bekendt med.

tanken har da strejfet mig, da hun ikke bliver i Gørding, og muligvis vender hjem til mandens fødesogn i Haderslev.

Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Margaret Munk

Nu er 5,4 millioner nye sider med indscannede arkivalier på nettet
Statens Arkiver har nu publiceret 5,4 millioner nye billedfiler i 2013 med indscannede arkivalier på nettet. De nye billeder skal findes via arkivdatabasen Daisy.

De senest publicerede arkivalier i 2013 omfatter cirka 3 millioner billedfiler med tinglysningsarkivalier (realregistre og skøde- og panteprotokoller), skiftearkivalier, den Sjællandske del af Christian 5.'s matrikel (Markbøger), Sønderjyske personregistre, samt Tønder Købstads Arkiv.

De nye digitaliserede arkivalier kan ikke ses i Arkivalieronline, men skal fremsøges i Daisy.

Statens Arkiver planlægger at publicere endnu flere indscannede arkivalier på nettet i 2014.

v.h. Margaret

Bente Ougtvig Dyrstad

tak for svar, har endnu ikke fundet ud af at bruge Daisy.

Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Bente Ougtvig Dyrstad

Venlig Hilsen**Bente Ougtvig