Jens Hviid, præst i Longelse-Fuglsbølle

Startet af Carsten Hviid, 18 Mar 2014 - 16:05

Forrige emne - Næste emne

Carsten Hviid

Hej forum.

Søger fødselsdata på præst i Longelse-Fuglsbølle (Langeland) Jens Hviid (se WAD 5823)
Er allerede på glimrende vis blevet hjulpet med mange gode oplysninger om denne person. Men fødselsdata søges, så jeg kan komme et led tilbage ved evt. at få forældrenes navne via dåbsdata.

OBS. Hans fulde navn er tilsyneladende Jens Hansen Hviid. Dette kan ses på Longelse kirkes præstetavle. Se dette link
http://www.longelsekirke.dk/attached/821036090928744507115752094/kirkeblad_sep-nov.pdf

På nettet har jeg set hans fødsel angivet som værende i 1701 eller 29-05-1707, eller 29-08-1707 i Kerteminde. Kan ikke finde bekræftelse på disse datoer i Kertemindes kirkebøger

Har ellers været langt omkring Hviid´erne. Dreslette (Fyn), Hviid i Stågerup og Ollerup (Fyn), men befinder mig stadigvæk i en blindgyde m.h.t. fødselsdata

Har nogen i forum været inde i samme problematik vedr. Jens Hviid, hører jeg meget gerne om resultatet

På forhånd tak !
mvh Carsten Hviid

Regelsen

Hej Carsten

Måske: (hans bager) hed Hans Jensen Hviid & boede i Vestergade nr. 5, Kerteminde. var b.a. gift med Zitsel Hansdatter, deres søn er Proust Jens Hviid i Longelse.

[Frit efter Provst Bøghs beskrivelse af Kertemimde & Bjerge herred i 1770]
Venlig hilsen
regelsen