Ophold på Kattrup Gods ved Jyderup fra 29.05.1943

Startet af Randy Bonde, 17 Mar 2014 - 18:05

Forrige emne - Næste emne

Randy Bonde

Hej.
Min mands farfars broders datter 030202-xxxx Christine Jensen, født Bonde, rejste 29.05.1943 fra Odense til Kattrup Gods ved Jyderup på Sjælland sammen med sin mand 030497-xxxx Carl Frederik Jensen og deres børn.
Kalundborg Kommune, som i dag er kommune for Kattrup, kunne ikke finde noget i deres arkiv.
Hvor kan jeg finde noget om deres ophold på Kattrup Gods og hvor længe?
Skal jeg evt. søge et Lokalhistorisk arkiv i området?
Mvh

Randy
:)
Randy Bonde

bente lindhardt

Hvilket erhverv havde manden? Fik de børn, men de boede der? Fik de nogle børn konfirmeret ?

Vh
Bente

Randy Bonde

Hej Bente - så mødes vi igen.
Oplysningerne er meget sparsomme. Christine havde tre børn fra tidligere ægteskab, men de er døde.
En af disse - en søn - Hans Christian - blev født i 1933 og skulle således være konfirmeret i 1947 eller 1948 et eller andet sted.
Deres eneste fælles barn, som i dag lever, er blevet født i 1942 i Ringe på Fyn. Dette barn kan kun huske, at familien flyttede meget rundt i Danmark og ofte kun var på samme sted i et år.
Her har hun bl.a. nævnt som mulige steder efter hendes fødsel:
Kattrup Gods ved Jyderup, oplyst fra Borgerservice i Odense,
Asnæs, Rye ved Roskilde, Nakskov, Stubbekøbing, Sakskøbing, Præstø, Næstved og Nr. Herlev ved Hillerød, hvorfra de flyttede til Glostrup i 1954.
Mandens job kan have været traktorfører eller tjenestekarl og moderen, Christines job husmoder eller tjenestepige.

Mvh

Randy
Randy Bonde

Gustav Jørgensen

Hej Randy
Sæby, Hallenslev og Buerup Sogne er de sogne som omkranser Kattrup og de store godser som er der i området.
Mvh. Gustav

Randy Bonde

Hej Gustav. Tak for dit svar. Efter søgning i KB i de tre sogne, er der intet resultat.
Jeg vil tale med Borgerservice i Kalundborg i dag. De må kunne vejlede mig.
Mvh
Randy
Randy Bonde

Randy Bonde

Meget lidt nyt.

Efter en snak med Borgerservice i Kalundborg, kunne området ved Kattrup Gods godt høre
under Holbæk Kommune, da de geografiske områder/grænser kunne snyde lidt.
Straks blev forespørgsel sendt til Holbæk Kommune, som straks videresendte til Stadsarkivet.
Jeg venter spændt.

Randy
Randy Bonde