Aner ankommet til New York 1882 og hvad så?

Startet af Steen Mørcholdt Sørensen, 09 Mar 2014 - 11:59

Forrige emne - Næste emne

Steen Mørcholdt Sørensen

Jeg har før været på banen med mine Karstensen/Carstensen-aner, der udvandrede i slutningen af 1800.

Jeg fandt ud af, at familien ændrede efternavn til Petersen, og jeg kunne derefter komme videre. Om Karstensen/Carstensen igen kommer i spil i USA vides ikke. Slægten Karstensen eksisterer stadig her i Midtjylland.

Familien rejste den 22./23.4.1882 med dampskibet "Minerva" til New York fra Antwerpen.

Carsten Petersen 59 år
Karen Maria Petersen 55 år
Hedwig Petersen 21 år
Anna Marie Petersen 23 år

Under bosted i Dk. står der i passagerlisten "Brette", en fejlskrivning af Breth (Barrit sogn, Bjerre herred, Vejle amt).

Nu er jeg så nået til New York, men jeg kender for lidt til de fortsatte muligheder for at spore familien herfra til deres opholdssted i USA.

Findes der lister/databaser for indvandrere før Ellis Island?
Eller hvilke andre muligheder er der for at spore familien?
Hvor aneefterlyser man i USA?

Jeg har leget lidt med Ancestry.com, men er måske ikke kyndig nok til at bruge programmet optimalt, for jeg fandt kun ovennævnte passagerliste.

Eneste yderligere spor er, at forældrene i 1889 rejser tilbage til Bjerre herred (As sogn). I folketællingen 1890 står deres sidste opholdssted som Minneapolis V.

Kan nogen hjælpe?





Elisabeth Nielsen

Hej

Hvornår er de født, det ville være rart med dataer, når man søger i USA.

Mvh Elisabeth

Steen Mørcholdt Sørensen

#2
Hej Elisabeth.

Forældre:

Carsten Petersen (Pedersen) er født 22.9.1823 i Fahretoft sogn, Bøking herred, Sydtønder amt (Dengang dansk)

Karen Maria Petersen f. 18.1.1827 i Breth, Barrit sogn, Bjerre herred, Vejle amt

Døtrene:

Hedwig Petersen (Hedevig Kathrine Carstensen) f. 6. juni 1859 i Breth.

Anna Marie Petersen (Ane Marie Carstensen) f. 25.marts 1861 i Breth.

Deres sidste datter, Marie Kirstine Carstensen f. 11. sept. 1864 rejste indirekte fra Dk. til Canton, Ohio
5/23/1881, men er temmelig sikkert død, da hun ikke omtales i forældrenes skiftesager i 1901.

Tak fordi du gider se på det!


PB

Hej,

Jeg vil anbefale dig at bruge www. Archives.com der er mange ressourcer i USA.

Www. Findagrave.com kan måske også give et hit.

Mvh Pia