Sejer Emil Sørensen

Startet af Bianca Hansen, 07 Mar 2014 - 00:36

Forrige emne - Næste emne

Bianca Hansen

Hej med jer :)

Jeg leder efter familie til Sejer Emil Sørensen han boede i Magleby på Langeland han var klokker i Magleby kirke hans kone hed Mary Sørensen, da jeg er oldebarn til dem vil jeg gerne finde mere ud af mere om min oldefar hvor han stammer fra, hans familie osv.
Det ville også være et plus hvis jeg kunne finde mere om min oldemor også, da jeg ikke ved ret meget om dem begge to.
Jeg ved hvem deres børn er, og selvfølgelig deres børnebørn.

For at det er den rigtige Sejer Emil og Mary Sørensen. Deres børn hed Preben Sørensen, Henning Sørensen og Alice Sørensen gift Jørgensen

Håber at der er nogen der ligger inden med lidt info, som kan hjælpe mig i jagten.  :)

MVH. Bianca

John Thomsen

En naiv søgning på nettet på hans navn giver mig billeder af ham og hans forældre. Endvidere står, at han er gift den 14. maj 1922 i Tryggelev. Man kan slå vielsen op i kirkebogen på Arkivalieronline under Svendborg Amt, Langeland Sønder Herred, Tryggelev Sogn.

Hvorvidt de forskellige oplysninger og påstande på nettet og i mit indlæg er sande eller falske og hvorvidt det nu også er den rigtige person, vil jeg lade være op til dig at undersøge og vurdere.

God arbejdslyst.
John

Heidi Ilsoee

Vielsen kan ses i Tryggelev sogn, Svendborg amt AO opslag 102 øverst.

Sejer Emil Sørensen født i Vor Frue sogn, København d. 25.09.1899. Søn af Martinus Sørensen og Hansine Oline Hansen.

Mary Kirstine Hansen født i Longelse sogn, Svendborg d. 24.07.1898. Datter af Laurits Christian Hansen og Marie Caroline Jensen.

Heidi

Heidi Ilsoee

Din tipoldefar Laurits Christian Hansen er født 02.11.1866 i Longelse sogn, Svendborg.

Svendborg, Langelands Sønder, Longelse, Pederstrup by, hus, 11, FT-1880, C6597
Niels Hansen 40 Gift husfader, arbeidsmand i lb.  Lindelse sogn, Svendborg Amt 
Marie Kirstine Rasmussen 46 Gift husmoder  Simmerbølle sogn, Svendborg Amt 
Laurits Christian Hansen 13 Ugift barn  Longelse sogn, Svendborg Amt  
Niels Peder Larsen 3 Ugift pleiebarn  do [Longelse sogn, Svendborg Amt] 
Dorthe Helene Larsen 72 Gift aftægtskone  Simmerbølle sogn, Svendborg Amt 

Svendborg, Langelands Sønder, Longelse, Nørre Longelse, Mølle, 1, FT-1890, B0671
Niels Hansen Nielsen 52 Gift husfader møller Longelse 
Ane Katrine Nielsen 48 Gift husmoder  Snøde 
Niels Hansen 23 Ugift møllersvend  Stoense 
Carl Nielsen 17 Ugift dito [møllersvend]  Longelse 
Laurist Christian Hansen 23 Ugift karl  Pederstrup  
Jakob Madsen Jakobsen 14 Ugift dreng  Longelse 
Elisabet Christiansen 24 Ugift tjenestepige  Tullebølle 
Sofie Frandsen 19 Ugift dito [tjenestepige]  Longelse 

Din tiptipoldefar Niels Hansen født 1840 i Lindelse, Svendborg - død 06.02.1891 i Longelse.
Gift 13.07.1861 i Longelse med
Din tiptipoldemor Marie Kirstine Rasmussen født 12.12.1833 i Simmerbølle - død 27.07.1921 på Rudkøbing sygehus.
http://www.geni.com/people/Marie-Rasmussen/6000000005022894170

Bianca Hansen

mange tak skal i have :)

Mente ellers jeg havde ledt næsten overalt :)