Efter 1930 i Fakse

Startet af Ingvar Pettersson, 06 Mar 2014 - 11:14

Forrige emne - Næste emne

Ingvar Pettersson

Hej.
Hur letar man efter folk efter 1930 i Fakse med omnejd? Finns det någon släktforskningsförbund eller liknade?
Med vänlig hälsning
Ingvar Pettersson


Ingvar Pettersson

Hej.
Tack för svaret.
Jag försökte leta på åren 1892-1927 födda och döda, hittade bara födda, där hittade jag en del födda när jag sökte på namn, jag kanske har gjort något fel när det gäller döda.
Med vänlig hälsning
Ingvar

A-M Jørgensen

#3
Hejsa

Jeg beklager, familysearch har oprettet din kategori-søgning men ikke indtastet de døde :'(

m.v.h A-M

ps. Hvem og hvornår?  Nogle data og navn.

Ingvar Pettersson

Hej.
Det gäller Ane Margrethe Christine Meijer f. Olsen född 1863-12-10 Hyllesholt, gift med Johan Jonasson Meijer född 1858-11-26 i Sverige, död 1916-12-06 i Hyllesholt. Jag kan inte hitta när hon dog jag har försökt leta på olika ställe men ej funnit något, dom hade också en foster son som hette Hans Peder Olsen född 1887-10-27 i Hyllesholt, kan ej hitta honom heller. Hoppas du har något uppslag.
Med vänlig hälsning
Ingvar

Thestrup-Bjørn

Johan Jonassen MEYER er død 6. dec. 1916 i Faurby, Hylleholt sogn, Faxe herred (Præstø amt)
og begravet 11. dec. 1916 på Hylleholt kirkegård i Faxe Ladeplads (Hylleholt sogn)

- det er anført, at han er GIFT med Ane Margrethe Kirstine Olsen, Faurby – så hun er død EFTER manden.


Har du fundet hende i folketællingerne 1921, 1925 og 1930 ?
- de originale ses her http://www.sa.dk/content/dk/ao-forside

---------------------

Bemærk, at sognet hedder HYLLEHOLT (ikke Hyllesholt)
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Ingvar Pettersson

Hej Björn.
Nej, jag har inte funnit henne jag tycker jag har titta på sida efter sida.
Med vänlig hälsning
Ingvar

Ingvar Pettersson

Hej igen.
Har bara hittat dom i AO folkräkning 1916 Uppslag 70 och då levde Johan sen dog han i slutet på året, sedan försvinner Ane i folkräkningen, hon finns nog men var.
Med vänlig hälsning
Ingvar

Ingvar Pettersson

Hej igen.
Nej man kommer nog inte längre när det gäller Ane. Ifall ingen annan har något tips.
Med vänlig hälsning
Ingvar