Søker nålevende i København

Startet af Liv Ofsdal, 01 Mar 2014 - 18:19

Forrige emne - Næste emne

Liv Ofsdal

Jeg bygger nå videre på dette emnet: https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,74125.msg390497.html#msg390497

Men siden jeg nå vil fokusere muligheten på å finne nålevende  lager jeg et nytt emne. Siden man ikke skal legge ut opplysninger om nålevende her så har jeg kun noen generelle spørsmål.

Jeg har en pige Edith født 1923 i København og lurer på hva slags muligheter det finnes for å finne ut om hun giftet seg og om hun fikk noen barn. Jeg har funnet hennes dåp i Nazaret kirke og hennes konfirmation i Skt Jakob. Siden de bodde i Lersø Parkalle ved hennes konfirmation har jeg lett i de skannede kirkebøkene etter en mulig vielse i Aldersro og Skt Jakob, men fant henne ikke.

Jeg har også søkt etter både Edith og hennes foreldre i http://afdoede.dk/ og i http://www.dk-gravsten.dk/ uten å finne noe. Ediths foreldre: Thorvald Christian Simonsen Christensen f. 1896 i Aalborg og Agnes Christensen (pikenavn) f. 1899 i København.

Men det jeg lurer på er, finnes det aviser i København jeg kan søke etter dødsannonser?
Finnes det skattelister å søke i for å finne ut fødselsår på de aktuelle kandidatene jeg finner i telefonkatalogen?

Er det andre måter jeg kan finne nålevende på i Danmark?   ::)

Veldig takknemlig for svar!
Vennlig hilsen
Liv Ofsdal
Norge

Kim Melchior

Hej liv,
Hvis du har et fuldt navn og fodselsdato for Edith der var fodt i 1923, saa har du den mulighed for at saette dig i forbindelse med Folkeregistret og anmode om hvad jeg mener kaldes en "Bopaelsattest".
Hvis hun er afdod paa nuvaerende tidspunkt saa skulle det ikke vaere et problem. Den skulle give hendes fulde navn (gifte navn), samt fodselsdato , dodsdato og sidst kendte address. Saa kan du eventuelt fortsaette derfra og saette dig i forbindelse med skifteretten og se on der er oplysninger at hente der med hensyn til efterkommere.

Jeg mener denne attest koster 52  danske kroner.

Mvh,

Kim Melchior (USA)

Mette Lund

Med venlig hilsen

Mette Lund
Moderator

Liv Ofsdal

Vennlig hilsen
Liv Ofsdal
Norge

Bjørn Marcher

Du kan også studere siden

http://www.aneguf.dk/

hvor der er mange dødsboer anmeldt i Statstidende i 1998 og frem ..... måske ikke så stor sandsynlighed for hits, men nemt at prøve.

mvh Bjørn
Bjørn Marcher
2670 Greve
www.bearfields.dk
Medlem af DIS-Danmark

Liv Ofsdal

Takk for tips!

Fant ingen av de tre jeg søker der, men jeg tar vare på denne siden - fin å bruke senere :D
Vennlig hilsen
Liv Ofsdal
Norge

Liv Ofsdal

Citat fra: Kim Melchior [1529] Dato 01 Mar 2014 - 18:36
Hvis du har et fuldt navn og fodselsdato for Edith der var fodt i 1923, saa har du den mulighed for at saette dig i forbindelse med Folkeregistret og anmode om hvad jeg mener kaldes en "Bopaelsattest".
Hvis hun er afdod paa nuvaerende tidspunkt saa skulle det ikke vaere et problem. Den skulle give hendes fulde navn (gifte navn), samt fodselsdato , dodsdato og sidst kendte address. Saa kan du eventuelt fortsaette derfra og saette dig i forbindelse med skifteretten og se on der er oplysninger at hente der med hensyn til efterkommere.

Jeg mener denne attest koster 52  danske kroner.

Jeg har funnet dåpen til Edith så jeg har fødsels- og dåpsdato og bosted ved dåpen så det skal være greit.

Hvor kan jeg bestille Bopælsattest - kan jeg gjøre det selv om jeg ikke bor i Danmark?
Kan det gjøres på nettet?

Vennlig hilsen
Liv Ofsdal
Norge
Vennlig hilsen
Liv Ofsdal
Norge

Kim Melchior

Hej Liv.

Jeg er ikke helt klar over det. Som du kan se saa bor jeg i USA, men jeg har familie og venner i Danmark, saa jeg klarer mig paa den maade.

Du kan prove at saette dig i forbindelse med Folkeregistret i Kobenhavn, saa kan de maaske fortaelle dig hvordan du kan gore det.


Her er addressen til Folkeregistret:

Folkeregistret
Nyropsgade 1
DK-1602, Kobenhavn V, Denmark

Folkeregistrets telefon nummer is +45 33 66 33 66


Mvh,

Kim Melchior (USA)

Egon Hansen

Den med at spørge folkeregistret er fint når du har fulde navn og fødselsdag, og personen levede i 1968, og dermed har fået et personmummer i CPR.
Du kan vælge et tilfældigt folkeregister/borgerservise . M.H.T internet, så er der borgerservicer i Danmark, som allerede nu er blevet så "digitale" at de kun vil foretage en sådan personsøgning efter henvendelse (og forudbetaling!) via Email!
M v h Egon
NB det er kun nuværende adresse, eller sidst kendte adresse for afdøde der kan fås for den billige pris, ønskes yderligere oplysninger er det "slægtsforskning" til dem kommunale timepris, ca 700 kr pr påbegyndt time, siges der!