Christen Christensen og Ane Marie f. Madsen , Ousted Sogn

Startet af Gitte Samsøe-Jensen, 25 Feb 2014 - 07:07

Forrige emne - Næste emne

Gitte Samsøe-Jensen

Hej  Alle der ude.

Ville nogen være mig behjælpelig med at finde Christen og Ane Marie's videre liv.

Christen er min farfar, og Ane Marie min farmors Søster.

Jeg ved at Christen og Ane Marie blev viet (med hinanden) i Ousted Kirke den 28. Dec 1907, herefter får de en dødfødt dreng, og i 1909 tvillingepiger, hvor af den ene død. I FT 1911 bor de hos Ane Marie's forældre, men herefter forsvinder de.

Jeg ved at Christen og min farmor i 1920 åbenbart gået i kompaniskab, og får en pige i Stenlille.

hvad der er sket for Christen og Ane Marie i perioden 1911 til 1920, det jeg ønsker at finde ud af.

På forhånd tak til alle.

Med venlig hilsen
Gitte Samsøe-Jensen
Med venlig hilsen
Gitte Samsøe-Jensen
gsamsoe@gmail.com

Anne Mortensen

Jeg ved at Christen og min farmor i 1920 åbenbart gået i kompaniskab, og får en pige i Stenlille.

Den måtte jeg lige se  ;)
Husk at oplyse kirkebog og opsl.tal.
------------------------

Holbæk
Stenlille 1914-1930
opsl. 90.
------------------------

Forstår jeg det sådan:
Christen har været gift med din farmors søster.
Får et barn i 1920 med din farmor der ugift og 28 år.
Er han stadig gift med søsteren.

Ved fødslen er noteret at moderen har opholdt sig i Starup, Ribe amt og det har barnefaderen vel også - måske hele famiilen skal findes i Ribe amt
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Gitte Samsøe-Jensen

Hej Anne.

Min farmor var også gift (med Rasmus Marius Rasmussen) Ham har hun 2 levende drenge med, men forlader familien på et tidspunkt. Sidste sidste jeg ved om dem sammen er at hun får en pige i Lundomskov Mark 23. juni 1917. Hun dør samme dag.

Herefter flytter søster Jenny ind hos Rasmus, og de er sammen til Rasmus dør i 1938.

Christen og min farmor Olga Lea Madsen/Rasmussen var ikke mig bekendt gift med hinanden, og ikke skilt fra deres respektive ægtefæller, selvom der flere steder fremgår af kirkebøgerne.

Udover pigen i Stenlille, får de en dreng (min far) i 1925, i Åbenrå, Uge Sogn Han bliver kun navngivet, borgerligt på det tidspunkt, men bliver dødt i Stege ifm konfirmation i 1939.
De får også en dreng i Nørre Snede 30. Nov. 1928,

Omkring 1932 kommer de til Stege, har jeg fra et avisnotat, der er skrevet ifm. Christens død i 1950.


Jeg tror de pga. omstændighederne, har flyttet meget (Christen var fyrbøder) men også fordi der nu er det med de ægteskabelige gevordigheder. De har sørget for at der blev skabt så meget forvirring, at de ikke umiddelbart har kunne spores at de ikke var gift.

Man kan sige, de levede moderne og var nok lidt forud for deres tid.

Håber det giver lidt klaring, ellers spørg igen.

med venlig hilsen
Gitte
Med venlig hilsen
Gitte Samsøe-Jensen
gsamsoe@gmail.com