Knud Jens Peter Madsen, Århus eftersøges.

Startet af Gitte Samsøe-Jensen, 21 Feb 2014 - 15:35

Forrige emne - Næste emne

Gitte Samsøe-Jensen


Knud Jens Peter Madsen er født Tebstruo Mark, Ousted Sogn 17. Feb. 1890.

Han er fadder til flere af hans søskendes børn, og deraf ved jeg at han har boet Lyndbyesgade 5 i 1928.
Han er gift med en Anna Jensen eller Jørgensen , men hvor og hvornår det er sket ved jeg ikke; endnu !!

Han titel er Telegrafmontør, eller blot montør.

Om han fik nogen børn ved jeg heller ikke; endnu ??


Håber nogen derude vil være så rare at hjælpe .

Med venlig hilsen
Gitte Samsøe-Jensen
Med venlig hilsen
Gitte Samsøe-Jensen
gsamsoe@gmail.com

Mogens Fabritius

Hej... Jeg vil prøve at sporer ham... hen i ugen...

Venlig hilsen Mogens Fabritius...

Knud Erik Balle

Hej Gitte

Jeg har forsøgt at spore Knud Jens Peter Madsen gennem lægdsrullerne. Han blev konfirmeret 10. april 1904 i Ousted Kirke. Så der var en god mulighed for, at han var i samme sogn 1908, hvor han blev 18 år.

4. Udskrivningskreds, Tilgangsrulle 1908 F, Ousted 150 er desværre ikke scannet, men skal læses på Landsarkivet i Viborg.

Faget som telegrafmontør har han nok lært i en større by: Skanderborg, Horsens eller Aarhus. Her bliver han svær at finde. Ligeledes hans vielse.

Bedste bud på at finde ham er nok i Aarhus via eventuelle børnefødsler.
Du skriver, at han boede i Lundbyesgade 5 i 1928. – Der var han ikke i FT 1925 eller FT 1930.

Lundbyesgade hører til Vor Frue sogn. Det vil sige, at alle drenge- og pigefødsler i Vor Frue sogn mellem 5. november 1925 og 5. november 1930 skal gennemgås (det er mange).

Med venlig hilsen
Knud Erik Balle

Gitte Samsøe-Jensen

Hej Knud.

Jeg har været kirkebøgerne igennem, men kan selvfølgelig have overset noget.

Jeg har også været FT'erne igennem, med samme resultat som dig.

Håber der er nogen, der kunne kigge i vejviserne, som der blev gjort med Kracht-familien, Der kan man åbenbart se hvor famiien boede hvornår... men det tror jeg nok, det er det Mogens vil gøre i løbet af ugen, hvis han får tid.

Ellers tak for hjælpen, du må gerne lede videre hvis du har lyst.
Med venlig hilsen
Gitte Samsøe-Jensen
gsamsoe@gmail.com

Inge Nissen

#4
Hej

Kiggede lidt i Århus vejvisere på hovedbiblioteket i dag:

1928 og 1929 bor Tlfmontør K. Madsen på adressen Lundbyesgade 5, men vist ikke før eller efter, jeg havde ikke tid til at kigge i mange vejvisere. I navneregistret står personerne i alfabetisk orden efter efternavn, kun med forbogstav, og ikke i alfabetisk orden efter dette forbogstav, men efter stillingsbetegnelsen. Og selv om denne Madsen havde 3 fornavne står der kun K. i i 1928/29. Hvis han boede i Århus før 1928, men måske med en anden stilling og boede et andet sted? Der var f.eks. en del K. Madsen, arb.mand.

Måske Mogens har en anden ide til at finde ud af mere om denne Knud Jens Peter Madsen, ellers kan jeg kigge forbi biblioteket igen i næste uge med lidt bedre tid.

Venlig hilsen Inge

Mogens Fabritius

Goddag Gitte Samsøe-Jensen...

Hermed noget lovet om Distriktsmontør Knud Jens Peter Madsen... Der skal også være lidt til dig selv...!

Bopælen i Lundbyesgade var ret kort fremadrettet... Ved at læse "mellem" linjerne førte sporet til H.C. Ørstedsvej 28, Viby J... Du kan selv se FT 1930 opslag # 281... Jeg gjorde det for sikkerhedstjek... (Tjek både gl. Viby sogn og Fredens Sogn, udskilt derfra efter WWII) Der Bor familien til 1967(?) hvor K J P Madsen flytter til Jordbrovej 15, Aarhus/Christiansbjerg... Vi er nu så langt oppe i tiden, at du evt. Kan købe dig oplysninger på Borgerservice... Jeg kan måske finde evt. dødsfald...

På H. C. Ørstedsvej 28. (FT1930) Telefonmontør K J P Madsen, f. 17/2 1890... Fru Ane Marie Jørgine Madsen, f. 17/7 1901 i Vejstrup, Ribe. Samt "barn" Aase Madsen, f. 10/2 – 1925, Aarhus, (i vor Frue sogn??)

Venlig hilsen Mogens Fabritius...

Gitte Samsøe-Jensen

Hej Mogens og Inge.

Tusind tak for Jeres indsats. Nu kan jeg komme videre, og det er jeg rigtig glad for.  ;D :o
Med venlig hilsen
Gitte Samsøe-Jensen
gsamsoe@gmail.com

Gitte Samsøe-Jensen

Hej Mogens og Inge,

Idag har jeg fået ham giftet i Vejruo sogn, Ribe, og datteren er en adoption, så der er nok ikke kommet flere til hen ad vejen...

Jeg kunne ikke finde Aases konfirmation i Viby 1938-1939-1940, så noget må være sket.  Men at finde efterkommere af hende kunne jo være skægt.
Med venlig hilsen
Gitte Samsøe-Jensen
gsamsoe@gmail.com

Mogens Fabritius

Hej... jeg kikkede efter "begravelser".... Jeg tror ikke de har boet sammen "til sidst" (?)... Han går bort 1976, add.: Kaj Munksvej 28d. (1973)... Hun 1982, på plejehjem 1982... Der er desværre to på samme navn i Vejviser... men "hende" på Vidtskuevej, Plejehjem "Rosenvang" lige på hjørnet til Kaj Munksvej... Envidere anføres der tre navne i Begravelsjournalen... gift: Madsen, Nilsen, f. Kærsgaard... "Enke Efter" Disteriktsmontør... så er gæt er har hun været gift før...
De er ikke begravet i samme gravsted, og gravstederne er nok slettet, jeg kan ikke finde dem...
Alt med forbehold... Venlig hilsen Mogens Fabritius....

Mogens Fabritius

Århus, Sct Johannes 1925, opsl. 118...

[vedhæfting slettet af admin]

Mogens Fabritius

Hej... "Stedmoderen" er født Kjærsgaard... Opsl. 103, 1892 - 1915, Vejrup/Gørding/Ribe...
mvh Mogens Fabritius...

Gitte Samsøe-Jensen

Hej Mogens.

Tak for din ihærdige indsats, nu fik jeg også dem i graven... Så kan jeg tage fat på det næste
Tusind tak for hjælpen.

Gitte Samsøe.Jensen
Med venlig hilsen
Gitte Samsøe-Jensen
gsamsoe@gmail.com

Mogens Fabritius

Hej.. omstændighederne gjorde at jeg kikkede efter dødsannonce, og fandt dette, særlig at der er nye navne og Ane stavet Anne...
Mvh. Mogens Fabritius...

[vedhæfting slettet af admin]

Gitte Samsøe-Jensen

Hej Mogens.

Det med at Ane i dødsannoncen hedder Anna. mon det ikke bare er en stavefejl. Med en dødsannonce bider man det vel bare i sig, man kommer den vel ikke igen !

Knud gar en 2 søstre der begge i hedder Ane , deres navne bliver konstant stavet forskelligt.
Med venlig hilsen
Gitte Samsøe-Jensen
gsamsoe@gmail.com