Rebslager Rasmus Christensen Vejle - fødesogn ??

Startet af Tina Ottesen, 09 Feb 2014 - 16:12

Forrige emne - Næste emne

Tina Ottesen

Vil meget gene have hjælp til at finde Rebslager Rasmus Christensen fødesogn, har slet ikke kunne finde noget der giver en ledetråd til hvor jeg skal lede, her er hvad jeg har kunne finde end til nu.

Trolovet til Anne Michelsdatter 29. september 1805 Vejle  1785-1815 opslag 236 nr. 9 venstre side

Viet 7. november 1805 Vejle 1785-1815 opslag 237 nr. 1 venstre side

Død 22. februar 1816 Vejle 1814-1824 opslag 176 nr. 8 - 31 år

Skifte efter Rasmus
661 Rasmus Christensen, rebslager i Vejle. 28.8.1816, fol.896B.
E: Anne Mikkelsdatter. LV: Christian Andersen Bagger. B: Peder Christian 8, Ditlev 6, August Vilhelm 4, Mette Dorthe 3, Anne Botilde 1½, Jens Kvist 1½. FM: landvæsenskommissær Nybo

http://www.brejl.dk/vejle.html

Mange hilsner
Tina

Judith Olsen

Hej Tina

Kunne dette mon være din Rasmus i FT 1801, ansat hos en rebslagermester i Kolding ?

Samtlige personer i husstanden
Vejle, Brusk, Kolding Købstad, Colding Kiøbstad, Uden Sønder Port No. 214, 288, FT-1801, B2816

Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Christen Sørensen Munk 54 Gift Hosbonde Reebslagermester 
Anne Dorthea Jess Datter 30 Gift Hans Kone   
Jes Sørensen Munk 4 Ugift Deres Søn   
Mette Kirstine Munk 1 Ugift Deres Datter   
Johanne Elisabeth Munk 20 Ugift Hans Datter af 1ste Ægteskab   
Tulle Olesen 22 Ugift Tieneste Folk   
Rasmus Christensen 18 Ugift Tieneste Folk   
Jens Christensen 12 Ugift Tieneste Folk   
Christen Andersen 54 Gift Tieneste Folk   
Anne Christensdat. 34 ?? Tieneste Folk
Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Tina Ottesen

Hej Judith

Tak - ja det er et rigtig godt bud, jeg har af en eller anden grund ikke været opmærksom på ham fra Kolding, er der på nogen måder man kan finde ud af hvor han kommer fra? mon ikke fra Vejle Amt
Finders der nogle databaser eller måske Vejle stadsarkiv der kan have oplysninger omkring Borgerskab i Vejle Købstad hvor der står hvor de kommer fra?

Mange hilsner
Tina


Tina Ottesen

Hej Henrik

Tak - Vejle Borgerbogen af Jørgen Swane kendte jeg ikke, men er lige blevet bestilt på biblioteket, spændende om Rasmus er nævnt med andet end hans navn.

Mange hilsner
Tina

Tina Ottesen

Hej Henrik

Har lige hentede Vejle Borgerbogen af Jørgen Swane, den første side jeg slog op på, Rasmus Christensen f. i Jejsing, Hostrup sogn, Tønder Amt.

Tusind tak for henvisningen, der blev 2 år søgn afsluttede  - og jeg kan se der er flere af mine aner i bogen. :)

God weekend
Tina

Henrik Brandt

Hej Tina,

Dejligt at høre, at du fandt den oplysning, som du søgte  :)

mvh Henrik