Søpassagen 3 i FT 1921 ?

Startet af Kari Nielsen Ring, 01 Feb 2014 - 22:02

Forrige emne - Næste emne

Kari Nielsen Ring

Hejsa

Jeg skal bruge Søpassagen 3 i FT1921.
Så vidt jeg kan forstå ud fra andre opslag gemmer den sig under Ryesgade i tidligere FT'er.
Men jeg kan dælme ikke finde den.

Er der nogen der vil se om de har mere held end jeg ? Eller komme med alternative forslag?

Jeg skal finde Agnes Kirstine Hansen, f. Svenningsen i 01-11-1893, Karby, Mors.


Mvh Kari

Gitte Johansen

Søpassagen begynder på opslag 149 i Ryesgade, lige numre.

Kan dog ikke se Agnes Kirstine Hansen.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jesper R. Nielsen

Hun kan jo være flyttet dagen før den 1. feb 1921 eller flyttet ind måneden efter. Prøv at se, om du kan finde hende på adressen i FT 1925.

Venlig hilsen
Jesper

Kari Nielsen Ring

Mange tak for jeres hjælp, og ja, det var netop fra Politiets Registerblade jeg havde adresserne  :D

Jeg forstår dog ikke helt, at der ved Søpassagen i opslag 149, står opg. 8 og i opslag 152 opg. 9, hvordan relaterer det sig til Søpassagen 3 ? (Men nu har jeg prøvet at klikke mig igennem stort set hele FT1921 Ryesgade lige og ulige nr. uden at finde andre referencer til Søpassagen).

Har også tjekket FT 1925 for Ryesgade 32, som er den sidste adresse jeg har på hende, derefter ophører alle spor. Hun er blevet gift Hansen efter 20/11 1917 og før 01-11-1919. Så dukker hun pludselig op med eget kort i Pol. Reg. og så vidt jeg kan forstå står kvinder kun med eget kort , hvis de er ugifte, fraskilte og enker.

Er der andre steder jeg kan kigge ?

Mvh Kari


Gitte Johansen

Søpassagen liger på grund, der hører til Ryesgade 42.

I dag er der ikke noget der hedder nr. 3.

Jeg synes i princippet heller ikke, der kan have været nr. 3 nogensinde.

Prøv at gå ind i www.ois.dk, og skriv Søpassagen, klik på skærmkort.


Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Kari Nielsen Ring

Ja, jeg kan godt se der i dag kun er lige numre, men her http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?1,622179,622377 er det forklaret, at det skyldes de ulige nr. blev revet ned i 1970'erne og der nu ligger Fredens Park.

Mvh Kari

Gitte Johansen

#7
Ok, så er det opklaret.

I ft 1930 står Søpassagen sammen med Ryesgade, lige numre, og der er nr. 3 med, så det er nok ikke nemt at finde nr. 3 i 1921 andre steder.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com