Anton Gotfred Marius Svendsen

Startet af Lise Gorgone, 28 Jan 2014 - 17:23

Forrige emne - Næste emne

Lise Gorgone

Hvor blev de tre ældste af 1¤ ægteskab konfirmeret? Kan ikke se dem i V.Åby kirke?
Lise

Lise Gorgone

Nu har jeg fundet Inga Linde Jensen i Vedsletgård,8772 Hovedgård, har skrevet en mail til hende, og håber, hun kan svare tilbage, da hun er en ældre dame.
Lise

Lise Gorgone

Inga Linde siger, at hun er født i Fruens Bøge, men der er ikke en kirkebog, der hedder sådan. Hvad skal jeg se under?
Lise Gorgone

Gitte Johansen

Er hun ikke fundet i Odense, hvor forældrene bor i Fruens Bøge, Dalum?


Dalum Sogn er et sogn i Hjallese Provsti (Fyens Stift). Sognet ligger i Odense Kommune; indtil Kommunalreformen i 1970 lå det i Odense Herred (Odense Amt). I Dalum Sogn ligger Dalum Kirke.
I Dalum Sogn findes flg. autoriserede stednavne:
Dalum (bebyggelse, ejerlav)
Dalumgård (landbrugsejendom)
Fruens Bøge (bebyggelse)
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Hun står jo også i

Dalum, 1912-1920, opslag 124, uden nummer og uden navn., men født i Odense, pga forældrenes faste ophold i Dalum.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Lise Gorgone

Hej Gitte,
Jeg har set det. Jeg har været igennem alle kirkebøger på Fyn, men kan stadigvæk ikke finde ham.
Nu må jeg bare have tålmodighed. Du hjælp er guld værd, så du må gerne hjælpe mig med at fortsætte.
Hilsen
Lise Gorgone

Lise Gorgone

Jeg har tilladt mig at skrive til 3 kirkekontorer, og hvis de svarer, vender jeg tilbage.
Hilsen
Lise Gorgone

Lise Gorgone

Lokalhistorisk arkiv i Fangel meddeler, at Anton .M.Svendsen boede på Fangel Ågård matr.9a
fra 1900-1917, hvorefter han flyttede med familien til Dalum. Nu afventer jeg svar derfra.
Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Lise Gorgone

Ja, så er noget af svaret kommet kommet fra E.Møllegård. I 1925 bor han på en gård i Ejby, Balslev Hrd.,OdenseAmt.
Er der nogen der kender til det herred? Hvad skulle stå i stedet?
I 1927 bor han i Odense,er i gang med Ft.1930. I 1931 flytter familien til Årup (som jeg ikke kan finde under sogne?), hvor de har et hønseri. 1933 afgår han ved døden, og de flytter videre til København.
Men jeg er kun interesseret i ham. Anton Gotfred Marius Svendsen. Kan jeg få hjælp?
De venligste hilsener
Lise Gorgone

Gitte Johansen

Odense, Båg, Skydebjerg, 1923-1966, opslag 218, nr. 2.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Inger Toudal

#40

Årup blev først et selvstændigt sogn i 1969 og var før det et kirkedistrikt under Skydebjerg sogn.

Men han døde nu i Thaarup, Skydebjerg sogn (ikke Aarup kirkedistrikt) 7/7-1933 og blev begravet på Ny Assistens Kirkegård i Odense 11/7-1933.

AO: Skydebjerg, Båg, Odense 1923-1966, opslag 218, nr. 2.

Ejby sogn og ligeledes Balslev sogn ligger i Vends herred, Odense amt.

Venlig hilsen
Inger T.
Venlig hilsen
Inger Toudal

Lise Gorgone

Hej i to, der har hjulpet mig sammen med Esben Møllegård. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal takke for jeres store hjælp. Det har taget mig 23 år, gennem folketællinger og kirkebøger, kirkekontorer og lokalarkiver. Tak for jeres store hjælp. Jeg håber selv, at jeg kan jælpe Jer.
De venligste hilsener
Lise Gorgone