Hjælp til TNG søges

Startet af Louise Andersen, 29 Jan 2011 - 22:26

Forrige emne - Næste emne

Louise Andersen

På min hjemmeside www.lulleglad.dk har jeg på forsiden random pictures.

Hvordan får jeg dette billede centeret i anden kollone?

Er det i index-filen det skal skrives, og i givetfald hvad? Har forsøgt med
<!-- RANDOM PHOTO CODE STARTS HERE -->
<!-- If you don't want to have a random photo displayed, just remove the following line. -->

   <center><?php include("randomphoto.php"); ?></center>
<!-- RANDOME PHOTO CODE ENDS HERE -->

men det ser ikke ud til at virke. Er der nogen der har et bud på hvad jeg gør forkert?

Jens Peter Lieberkind

Jeg ville fjerne <center> og </center> (forældede tags!) og så tilføje det følgende til filen mytngstyle.css og se om det hjalp.
Evt. ændre på værdien af margin-bottom.

.indexphototable {
margin-left:auto;
margin-right:auto;
float: none;
margin-bottom: -180px;
}


Mvh.
Jens Peter

Louise Andersen

Hej Jens Peter

Det var lige det jeg manglede.
1000 tak for det rette svar :-)

Lige et lille tillægsspørgsmål
jeg har fået centeret selve velkomsteksten, men hvad med overskriften "Velkommen"  - hvor dælen centere jeg den ?

Jens Peter Lieberkind

For det første vil jeg sige at hvis du kan undgå at bruge <center>, så bør du også undgå det. Det virker godt nok fint, men når du kan bruge css, så er det meget bedre. (I øvrigt behøver du i hvert fald ikke have det to gange lige efter hinanden som du har nu. ;))

Personligt synes jeg måske nok at du skulle lade teksten være ucentreret, men det var jo ikke det du spurgte om.

Hvis du vil centrere alle tre spalter med overskrift og det hele, kan det gøres helt simpelt ved at tilføje
td .home_section {
text-align: center
}

til mytngstyle.css

Hvis det kun er "Velkommen"-spalten der skal centreres, kan du f.eks. ændre på index.php-filen, så den første af de tre linjer med
<td class="home_section" width="33%">
i stedet får sin egen class, f.eks.
<td class="home_section_velkommen" width="33%">

og så i mytngstyle.css tilføje
.home_section_velkommen {
text-align: center;
width: 30%;
padding-left: 8px;
padding-right: 10px;
padding-top: 10px;
background: #fff url(../img/bg.gif);
vertical-align: top;
}

(Altså afsnittet om home_section kopieret fra templatestyle.css men tilføjet linjen med text-align.)

Louise Andersen

Endnu engang tak. Har aldrig prøvet at rette i css. filen før - og ringe kendskab til html og php. Så er det dejligt at der sidder nogle hjemsomme mennesker ude foran skærmen.