hjælp til at finde mollerup

Startet af Bettina Lund Mollerup Larsen, 25 Jan 2014 - 17:42

Forrige emne - Næste emne

Gitte Johansen

#30
Mollerupgaard.

Er i dag revet ned, men det er der Mollerup Golf Club ligger.

[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Bettina Lund Mollerup Larsen

hej ruth
dejlig at høre fra en mollerup.
jeg er i  tvivl om min peder nielsen mollerup er den samme som din da jeg kun ved at min farfar hed ove lund mollerup f.31 maj 1906 langaa gift med paula hansine jensen.
oves fader hed daniel ferdinand kristian mollerup f:27 feb. 1878 aarhus domssogn gift med ane christine pedersen.
daniels fader hed niels peder nielsen  f:21 okt.1835 aarhus domssogn gift med emilie danielsen.
niels fader hed peder nielsen men ændrede det i 1834 til mollerup han var født i 1790 og gift med ellen pedersdatter. krydser vores veje? kan du hjælpe mig
mvh Bettina

Bettina Lund Mollerup Larsen

kan nogen hjælpe mig videre?

Inger Toudal

Hej Bettina

Får Peder Nielsen Mollerup andre døtre end Ane Mette Kirstine? Døtrene blev jo gerne opkaldt efter mormor og farmor.

Aarhus, Hasle, Aarhus Købstad, MIDDELGADE, AARHUS KØBSTAD, 108, FT-1840, A4182
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      
PEDER MOLLERUP    50    gift       HØKER    
ELLEN PETERSDATTER    37    gift       HANS KONE    
NIELS PETER    5    ugift       DERES BARN    
ANE METTE KIRSTINE    3    ugift       DERES BARN    
ANE JOHANNE CHRESTENS    17    ugift       TJENESTEPIGE    

Ane Mette er den eneste, der ses i folketællingerne, men der kunne jo være en datter, der er død som lille.

Venlig hilsen
Inger T.
Venlig hilsen
Inger Toudal

Ruth Neumeister

#34
Hej Bettina.

Det tog lidt tid, men han er en hård nød.

Jeg kan se i mine optegnelser, at jeg har haft problemer med at finde Peder Mollerups ophav, men mener stadig, at han er fra Mollerupgård i Lisbjerg.

Der er flere årsager, men hovedårsagen er, at den Peder Nielsen Mollerup, jeg nævner, har stærke bånd til Mollerupgård:

1):
Niels Pedersen i Mollerup (død efter 1730) får en søn:
Mogens Nielsen ca. 1721-1802 g.m. Kirsten Jørgensdatter f. 1722 i Lystrup - død ?  De får en søn
Niels Mogensen f. 1752, g.m. Sidsel Marie Jensdatter f. 1762 på Mollerupgård

Niels Mogensens bror Peder Mogensen har Mollerupgård, og har fæstet indtil 1748, hvor brødrene Jens Nielsen (Mollerup) og Niels Nielsen (Mollerup) fra Egå får fæste på gården.

Altså har vi her med 2 slægter at gøre, der begge er fra Mollerupgård.
Derudover benævnes Mogens Nielsens halvbror Peder Nielsen Mollerup, både hos Brejl og i kirkebogen.

2):
Peder Mollerup og Ellen Pedersdatter i Århus får 3 børn:
Niels Peter, Ane Mette Kirstine, og Rasmus Peter

Børnenes bedsteforældre:
Niels Mogensen (slægt fra Mollerupgård)
Sidsel Marie Jensdatter (slægt fra Mollerupgård)
Peder
Michelsen
Anne Mæthe

3):
Ved Ellen Pedersdatters dåb er 1. og 2, fadder:
Jens Rasmussen og
Rasmus Holm (masser af Holm i Lisbjerg kgb.)
(den familie har jeg ikke kigget nærmere efter i sømmene)

4):
Jens Nielsen Mollerupgård (se 1):) g. 1. med Sidsel Poulsdatter, får en søn
Niels Jensen f. 1750 i Mollerupgård g. 1782 i Framlev m. Anne Jensdatter
Datter:
Mette Marie Nielsdatter f. 1799 i Framlev g. 1820 m. Peder Sørensen, f. 1796 i Lyngby
De får mange børn, men
1821 og 1823 står Niels Pedersen af Lyngby fadder hos 2 af børnene.

Det er så godt som umuligt at finde Peder Mollerup i til- og afgangslister, og jeg har ledt i mange sogne, men her er han helt sikkert:

AO, Lisbjerg sogn 1813-1833, opslag 75
Afgangsliste 1820, nr. 15
Peder Nielsen, 30 år, afgangne Niels Mogensens søn i Terp, afrejst til Trige
(Trige 1816-1822, Ingen til- og afgangslister)


Håber, at der er noget du kan bruge eller måske bidrage med, så vi sammen kan komme videre.


Hilsen
Ruth

Inger Toudal

#35

Der findes jo tilgangslister både for Århus Domsogn og Århus Vor Frue, så det kan måske lykkes at finde Peder Nielsen (Mollerup) dér.

Ved FT-1845 står hans fødested ifølge ddd.dda.dk som Yderup, Borum, Aarhus og ved FT-1850 som Brabrand, Aarhus Amt.

I FT-1855 er fødestedet oplyst til at være Yderup Bye, Lynbye [Lyngby] Sogn, Aarhus Amt
(AO: Folketællinger, 1855, Amt: Århus I, Købstad: Middelgade, opslag 116).
- ja, Middelgade skal virkelig findes ved denne lidt underlige fremgangsmåde.

Umiddelbart peger det i retning af den Peder Nielsen, som Elin fandt.

Hvad står der ved Peder Nielsen Mollerups død?

Venlig hilsen
Inger T.

PS: Jeg kan så se i Ruths indlæg ovenfor, at Mollerup-familien i Lisbjerg sogn også havde en forbindelse til Lyngby sogn i form af fadderen Niels Pedersen af Lyngby 1821 og 1823.
Venlig hilsen
Inger Toudal

Inger Toudal


Jeg tror høker Peder Nielsen Mollerups far, farfar og farmor ses her:

491 Mette Jensdatter i Terp. 11.10.1762, fol.268B.
E: Peder Nielsen Mollerup. B: Niels 13, Jens 11, Maren 8, Rasmus 5, Peder 2. FM: farbror Peder Møller i Terp.

569 Johanne Nielsdatter i Terp. 27.9.1769, fol.437.
E: Rasmus Poulsen Møller. A: søskende Peder Møller, Peder Mollerup i Terp, halvsøskende Mogens Nielsen, Peder Nielsen, Kirsten Nielsdatter g.m. Niels Nielsen i Ølsted, Anne Nielsdatter g.m. Rasmus Jespersen i Elsted, søstersøn Jens Andersen i København. (Sml. lbnr.636).

587 Peder Nielsen Mollerup i Terp. 8.8.1772, fol.464B.
E: Karen Pedersdatter. LV: Mogens Pedersen sst. B: Peder 8, Mette Marie 6, Anne Johanne 1. FM: født værge Mogens Nielsen i Terp. Første ægteskab med Mette Jensdatter, [skifte 11.10.1762 lbnr.491]. B: Niels 23, Jens 21, Maren 18, Rasmus 15. FM: Niels Pedersen i Terp, Jens Pedersen sst, Peder Møller sst

636 Peder Nielsen, ugift i Terp. 23.4.1777, fol.33.
A:
1) bror Mogens Nielsen i Terp
2) søster Kirsten Nielsdatter g.m. Niels Nielsen i Ølsted på Kærbygård gods
3) søster Anne Nielsdatter g.m. Rasmus Jespersen i Grundfør på Haraldslund gods
4) halvbror Peder Nielsen Møller i Terp
5) halvbror Peder Nielsen Mollerup i [Terp, skifte 8.8.1772 lbnr.587]. 7B: Niels 28, Jens 26, Maren, Rasmus 18, Peder 12, Mette Marie 10, Anne Johanne 8
6) halvsøster Mette Nielsdatter, død. 1B: Jens Andersen Bjerring i København på Fjeldebro 256 på hjørnet af Store Færgestræde og Lille Kirkestræde

Sakset fra Erik Brejls skifteuddrag på http://www.brejl.dk/ning.html

Niels Pedersens alder passer med FT-1787 for Yderup, Brabrand sogn, og ved vielsen i 1779 siges han at være af Terp.

Inger T.
Venlig hilsen
Inger Toudal

Ruth Neumeister

De skifter Inger henviser til er præcis den familie jeg mener.

Jeg har gennemgået disse til- og afgangslister:
Vor Frue, Domsognet, Borum, Lyngby, Brabrand, Lisbjerg, Viby og Trige sogne
Trige har ingen indførsler 1816-1822.

Her er det fundne:

AO, Viby sogn 1814-1835, opslag 106
Afgangsliste
1823, nr. 11
Peder Nielsen, 32 Tjenestekarl, afrejst til Århus
(Alderen passer)


AO, Århus Domsogn 1822-1828, opslag 253
Tilgangsliste
1824 Nr. 122
Peder Nielsen, Tjenestekarl, 33 år, ankommet fra Viby
(Alderen passer)

Men den Peder Nielsen, der er ankommet til Viby i 1823 kommer fra Gunnestrup i Tranbjerg og er 28 år, hvilket passer med alderen i afgangslisten for Tranbjerg og FT 1801 Tranbjerg. Altså født ca. 1795. I afgangslisten kaldes han Peder Nielsen Gunnestrup.
Der er måske ankommet 2 forskellige Peder Nielsen til Viby i 1823, hvoraf den ene ikke er indskrevet.


Men jeg har også fundet denne person:

AO, Hadbjerg sogn, Galten herred, Randers amt 1814-1854, opslag 142
Afgangsliste 1825, nr. 1
Peder Nielsen, 32 Aar, Tjenestekarl, afgået til Brabrand Sogn

AO, Brabrand sogn, Hasle herred, Århus amt 1814-1840, opslag 168
Tilgangslise 1825, nr. 13
Peder Nielsen, 32 ½, tiæner Hr: Faurschov til Holmstrupgaard, 1ste Maij fra Kolderup
Skudsmål forevist 9. Maij

AO, Brabrand, Hasle, opslag 202, nr. 37
Afgangsliste 1826
Peder Nielsen, 34 år, tiende Hr: Fauerschou til Holmstrup, afrejst til Lisbjerg 1. okt.
(ikke i tilgangsliste for Lisbjerg)

Ved Peder Mollerups død står der desværre ikke noget, der kan føre os videre.
Hans helbror Jens f. 1786, dør desværre 1795, så der er ikke noget at følge op på.
Ved Peder Mollerups stedbror Mogens Nielsens børns dåb i Fårup sogn, optræder han heller ikke i fadderrækkerne.

Lige nu kan jeg kun se den mulighed at følge op på halvsøskendes børns dåb, om han evt. skulle være fadder der.

Hilsen
Ruth

Inger Toudal

#38
Hej Ruth

Ja, men jeg er nået til den konklusion, at høker Peder Nielsen Mollerup er søn af Niels Pedersen og Ellen Jensdatter i Yderup by, Brabrand sogn (se FT-1787 og FT-1801).

Niels Pedersen igen er så søn af Peder Nielsen Mollerup og Mette Jensdatter i Terp.

Denne Peder Nielsen Mollerup havde en helbror, der hed Peder Nielsen Møller og en halvbror, der hed Peder Nielsen, hvis jeg forstår skifteuddragene rigtigt. Sikke en navneforbistring! Og desuden en halvbror, der hed Mogens Nielsen.

Glemte at skrive ovenfor, at skifterne skal findes på http://www.brejl.dk/ning.html - Marselisborg Gods
- hvor jeg også fandt denne:

944 Niels Nielsen* Mollerup i Yderup. 26.3.1806, fol.566B.
E: Ellen Jensdatter. Bevilling til uskiftet bo.

* må være en fejl, skal vel være Pedersen, jf. FT-1787 og FT-1801.

https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1942-33442-11601-72?cc=2078555&wc=M943-T5X:1656215046

1806, nr. 2: d. 16de Febr. Niels Pedersen af Yderup begraven d. 25de, gl. 54 Aar.

Venlig hilsen
Inger T.
Venlig hilsen
Inger Toudal

Inger Toudal


Rettelse af alder i ovenstående tydning:

1806, nr. 2: d. 16de Febr. Niels Pedersen af Yderup, begraven d. 25de, gl. 57 Aar.

Inger T.
Venlig hilsen
Inger Toudal

Lis B. Jensen

Hej

Ved min gennemgang af døde i Vordingborg stødte jeg i KB 1897 - 1900 Ind i en Mollerup under døde opslag 276 - hun er født i Ålborg
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Ruth Neumeister

Hej Igen.

Jeg bøjer mig for Inger.
Det kan ikke være andre end drengen fra Yderup, men så fik jeg da udredt en stor "sidetråd" til min egen familie.

Tak for kampen.
Hilsen
Ruth

Inger Toudal

Hej Ruth (og Bettina)

Selv tak! Tænkte ikke lige i første omgang på at kigge efter i FT-1855, men når dér også står fødested Yderup, må der vel være noget om snakken.

Hvornår mon Ellen Jensdatter døde? Hun er 48 år ved FT-1801, så hun lever måske ikke længe nok til, at hendes skifte kunne bekræfte, at høker Peder Nielsen Mollerup i Århus er hendes søn.

Venlig hilsen
Inger T.
Venlig hilsen
Inger Toudal

Helle Thor Hirschmann

Jeg ved ikke om borgerskabs oplysningerne er tilstrækkeligt uddybet ovenfor, men jeg kom til at tænke på udtrykket at: rette bager for smed.

http://www.kalliope.org/da/digt.pl?longdid=wesselfortaellingera0

Altså som i "visen", hvor smeden kom til at slå en ihjel, så henrettede man den ene bager for man havde kun en smed, men der var to bagere. Det vil sige man kunne nemmere undvære den ene bager. Men ikke smeden.

Altså, var der i en by 3 skomagere, men ingen murere, så var det nemmere at få borgerskab som murer end som skomager.

:o Helle


Ruth Neumeister

Bare en anmærkning.

Jeg ved godt, at jeg har vedgået, at Peder Mollerup fra Yderup er den rigtige, dr bliver søgt efter, men det irriterer mig grænseløst at tænke på hans børns navne.

Hvis det var min slægtning, ville jeg bruge meget tid på at finde ud af, hvorfor børnene fik netop disse navne.

Hilsen Ruth


Bettina Lund Mollerup Larsen

puh ha da!
nu er jeg helt rundforvirret!
altså min peder nielsen mollerup kom fra århusegnen og boede det meste af sin voksenliv på middelgade. han havde - tilsynladende som jeg ved -  3 børn og var høker. dette ved jeg efter en tur i aarhus byarkiv hvor jeg fik en masse papirer og avisudklip. i sendte en masse oplysninger som jeg lige skal sortere, men jeg kan ikke umiddelbar se hoved og hale om hvem hans forældre var. håber det er i orden at jeg vender tilbage når jeg har fået styr på alle de flotte oplysninger i har brugt tid på at fremskaffe.
mange kram Bettina

Inger Toudal

#46
Hej Bettina

Det kan koges ned til, at høker Peder Nielsen Mollerup med 99,?? % sikkerhed er født 1790 i Yderup, Brabrand sogn. Forældrene er bonde og gårdbeboer Niels Pedersen (i 1. ægteskab) og hustru Ellen Jensdatter (i 2. ægteskab).

Hans forældre bliver viet 1779 i Brabrand. Niels Pedersen er af Terp, Ellen Jensdatter af Yderup.

Her ses skifteudddraget efter Ellens første mand (http://www.brejl.dk/ning.html - Marselisborg gods Skifteprotokol):

662 Niels Christensen i Yderup. 28.6.1779, fol.83B.
E: Ellen Jensdatter. LV: Anders Nielsen i Lillerup, [måske fejl for Lillering], Niels Pedersen, der ægter enken og fæster gården.
B: Christen 3, Johanne Marie 2. FM: Mads Pedersen på stedet.

Niels Pedersen dør 57 år gammel i Yderup 1806. Ellen Jensdatter får bevilling til uskiftet bo, så der er ikke noget skifte. Det ses dog i skifteuddraget, at Niels bruger tilnavnet Mollerup.

Niels Pedersen er søn af Peder Nielsen Mollerup i Terp (død 1772) og hans hustru Mette Jensdatter (død 1762).

Peder Mollerups søn Niels af Terp er født 1749 (3. sidste indførsel i 1749) - døbt 19. søndag efter Trin.:
https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1961-33498-10068-30?cc=2078555&wc=M943-5BJ:n588011605

Peder Mollerups hustru dør 36 år gammel i Terp 1762 og bliver begravet 5. oktober:
https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1942-33400-4172-53?cc=2078555&wc=M943-5BN:1352866872

Peder Moldrup dør 68 år gammel i Terp 1772 og bliver begravet 10. juli:
https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1951-33400-4838-59?cc=2078555&wc=M943-5BN:1352866872

Venlig hilsen
Inger T.
Venlig hilsen
Inger Toudal

Bettina Lund Mollerup Larsen

takker mange gange inger.
kan man se hvilken gård det er ? jeg prøvede at gå ind på de sider du gav link til men kunne ikke se hvad det var for en add. kan det passe at johanne marie og christen er ellens børn af første ægteskab? og hed faderen til børnene christen nielsen?? ligger terp i aarhus?
kram bettina

Gitte Johansen

#48
Terp ligger i Lisbjerg sogn

Mollereupgård lå i Terp.
Matr. 14a Terp, Århus Jorder.


http://www.sa.dk/ao/billedviser?bsid=807#807,55591



Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Inger Toudal

#50

Måske kan anerne spores tilbage til Mollerupgaard, MEN

Høker Peder Nielsen Mollerups far Niels Pedersen (Mollerup) stammer fra Terp i Lisbjerg sogn, Århus amt.
Han bliver gift i Brabrand sogn i 1779 og fæster den gård i Yderup, som hans kones afdøde mand tidligere havde:

662 Niels Christensen i Yderup. 28.6.1779, fol.83B.
E: Ellen Jensdatter. LV: Anders Nielsen i Lillerup, [måske fejl for Lillering], Niels Pedersen, der ægter enken og fæster gården.
B: Christen 3, Johanne Marie 2. FM: Mads Pedersen på stedet.

Hvilken gård? Du kan finde en slags svar i Marselisborgs gods' jordebøger på FamilySearch:

https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1971-32894-14289-91?cc=2015318&wc=M9MN-1Q3:n573470697

- Niels Pedersen af Terp overtager gården på matr. nr. 4 i Yderup 22/12-1779.
Hvilket matr. nr. det svaret til i dag, skal jeg ikke kunne sige.

I FT-1787 og FT-1801 for Brabrand sogn står der kun Ydrup Bye:

http://www.sa.dk/ao/billedviser?bsid=175#175,46142 (se også foregående side)

http://www.sa.dk/ao/billedviser?bsid=25729#25729,2890066 (se også foregående side)

Christen og Johanne Marie er Ellens børn af første ægteskab med Niels Christensen.


Det må vel også kunne lade sig gøre at finde ud af, hvilken gård Peder Nielsen Mollerup ejede i Terp, Lisbjerg sogn

Venlig hilsen
Inger T.
Venlig hilsen
Inger Toudal

Inger Toudal

Citat fra: Inger Toudal [1655] Dato 12 Feb 2014 - 23:30

Det må vel også kunne lade sig gøre at finde ud af, hvilken gård Peder Nielsen Mollerup ejede i Terp, Lisbjerg sogn


Det skulle selvfølgelig være, hvilken gård PNM fæstede i Terp, Lisbjerg sogn.

Jeg tror det må være denne:

https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1942-32894-13352-46?cc=2015318&wc=M9MN-1Q3:n573470697

Peder Nielsen Mollerup af Terp overtager gården på matr. nr. 3 i Terp, Lisbjerg sogn, 15/1-1735 efter afdøde Jacob Nielsen. Han har faderen Niels Mollerup boende på gården.

På linjen nedenunder ses det, at Peder Nielsen Mollerups bror Peder Nielsen Møller af Terp i 1738 overtager den gård, som faderen Niels Mollerup tidligere havde i fæste.


Peder Nielsen Mollerup ser ud til at have været gift 4 gange (fra http://www.brejl.dk/ning.html#mars):

373 Bodil Eriksdatter i Terp. 28.10.1745, fol.485.
E: Peder Nielsen Mollerup. B: Niels 6. FM: farbror Peder Nielsen, der tjener i Terp. Første ægteskab med Jacob Nielsen. B: Mette 19, Erik 17, Jacob 11. FM: Rasmus Mogensen i Terp.

393 Kirsten Pedersdatter i Terp. 17.7.1748, fol.530.
E: Peder Nielsen Mollerup. A: søskendebørn Thomas Lauridsen i Ølsted, Peder Lauridsen sst, Thomas Mortensen sst, Sidsel Mortensdatter g.m. Jens Griim i Ølsted, Peder Mortensen, Anne Mortensdatter g.m. Niels Sørensen i Lisbjerg, Maren Madsdatter g.m. Niels Pedersen i Terp. Desuden nævnes enkemandens bror Peder Nielsen i Terp. Arv efter forrige beboer Jacob Nielsen til søn Rasmus Jacobsen i Skejby.

491 Mette Jensdatter i Terp. 11.10.1762, fol.268B.
E: Peder Nielsen Mollerup. B: Niels 13, Jens 11, Maren 8, Rasmus 5, Peder 2. FM: farbror Peder Møller i Terp.

587 Peder Nielsen Mollerup i Terp. 8.8.1772, fol.464B.
E: Karen Pedersdatter. LV: Mogens Pedersen sst. B: Peder 8, Mette Marie 6, Anne Johanne 1. FM: født værge Mogens Nielsen i Terp. Første ægteskab med Mette Jensdatter, [skifte 11.10.1762 lbnr.491]. B: Niels 23, Jens 21, Maren 18, Rasmus 15. FM: Niels Pedersen i Terp, Jens Pedersen sst, Peder Møller sst.

Inger T.
Venlig hilsen
Inger Toudal

Inger Toudal

#52
Hej Bettina

Her er jeg igen med nogle oplysninger, som jeg stødte på i forbindelse med en anden søgning på
http://www.brejl.dk/ning.html#mars

978 Jens Pedersen, ugift i Lisbjerg. 26.4.1811, fol.617, 624.
A:
1) bror Niels Peder Lauridsen i Lisbjerg
2) bror Søren Peder Lauridsen i Lisbjerg
3) søster Anne Pedersdatter g.m. Jens Christensen i Lisbjerg
4) søster Dorthe Pedersdatter g.m. Niels Holm i Terp
5) søster Inger Pedersdatter, død, var g.m. Hans Jacobsen i Søften. 2B:
a Peder Hansen 33
b Johanne Hansdatter g.m. Anders Kjeldsen i Søften
6) søster Maren Pedersdatter, [skifte 6.8.1792 lbnr.793].
Første ægteskab med Niels Sørensen i Lisbjerg, [skifte 30.6.1767 lbnr.550]. 4B:
a Søren Nielsen i Søften
b Peder Nielsen i Grundfør, død. 3B: (Navne og alder kendes ikke).
c Niels Nielsen i Århus
d Jens Nielsen i Viby
Andet ægteskab med Jens Andersen i Lisbjerg. 2B:
e Niels Jensen i Lisbjerg
f Anders Jensen i Lisbjerg
7) søster Mette Pedersdatter, [formentlig fejl for Mette Jensdatter], død, var g.m. Peder Mollerup i Terp. 2B:
a Niels Mollerup i Yderup, død. 6B: Niels, Peder 20, Anne g.m. Søren Poulsen i Yderup, Kirsten 18, Mette 15, Johanne

b Jens Pedersen i Linå, død. 3B: Rasmus 26, Mette 20, Maren, død, var g.m. Rasmus Skrædder i Skovby. Uvist om der er børn
8) søster Maren Jensdatter i Lading, død.
Første ægteskab med Knud Madsen. 1B:
a Anne Knudsdatter, død, var g.m. Rasmus Andersen i Terp. 2B: Knud 16, Karen g.m. Niels Jensen i Hesselballe
Andet ægteskab med Henrik Pedersen i Lading. 1B:
b Jens Henriksen på True Mark.

Peder, 20 år gammel i april 1811 må være ham, der senere bliver høker i Århus.
Også her kaldes hans far Niels Mollerup (død i Yderup 1806).

I skifteuddraget ses så også hans farmor Mette Jensdatters (død 1762 i Terp) søskende.

Venlig hilsen
Inger T.
Venlig hilsen
Inger Toudal

Bettina Lund Mollerup Larsen

tror jeg snart kan få styr på det :D har 2 fridage tirsdag onsdag så tjekker jeg det nøje op.
tak skal i have.
kram bettina