Oluf Peter Martin Bjarnø's vielse.

Startet af Jørgen Chr., 29 Jan 2014 - 14:15

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Chr.

Hej, venligst prøv at hjælpe mig.  Jeg søger efter blikkenslagersvend Oluf Peter Martin Bjarnø's vielse med Rasmine Petrea Sørensen kaldet "Minna".

Grunden til min søgning er, udover at få at vide hvornår og hvor de blev gift, i håb om at finde hvornår og hvor Minna blev født.

Oluf og Minna boede på Nyelandsvej 59 på Frederiksberg (København).  Jeg har selvfølgelig været inde at lede i Frederiksberg sogn men uden resultat.  Så har jeg søgt i AO's FT'er (1916 opslag 205/9, 1921 opslag 83/11, 1925 opslag 96/4 og 1930 opslag 487/-), alle steder er navnet Rasmine erstattet af Minna.  Minna er angivet som født 17.06.1875 i Aarhus.  Men først i FT-1930 står hun som værende født i Trige (der hører ind under Aarhus) og værende gift i 1904.

Jeg kan hertil oplyse, at Oluf hed Nielsen ved fødslen 28.09.1878 i København, Måløv Skt. Ib (AO's opslag 3/6) men ifølge kirkebogen dér, ændrede han efternavnet til Bjarnø den 29.01.1904 (måske i forbindelse med vielsen???).  Hvorfor eller hvor navnet Bjarnø kommer fra, ved jeg ikke.  Oluf's søskende ændrede ikke deres efternavn Nielsen.

Oluf og Minna adopterede den 27.11.1908 en dreng, Olaf Adolph Pedersen (født 29.05.1907 i København, Frederiksberg, AO's opslag 395/132 under 1902-1907), idet Olaf's mor var død.

Jeg har fundet en Rasmine Petrea Sørensen født 04.09.1879 i Aarhus, Trige, AO's opslag 148/12, men det stemmer jo ikke med, hvad FT'erne angiver, som nævnt ovenfor.  Kan I forstå, at jeg er i vildrede?

I håb om at høre fra jer derude sender jeg de venligste hilsener til jer.

Jørgen

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Mette R Francke

#2
Hei

Her er der 2 Rasmine P Sørensen født i Århus amt 17.06  ( det er jo en mulighet for at årstallene på "blade er feillest)

Rasmine Petrea Sørensen , 17-6-1872 , Aarhus

http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1584169&searchname=polit_adv

http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1907109&searchname=polit_adv


Mette

Mette R Francke

Jørgen Chr.

Kære Gitte.

Hende havde jeg set.  Jeg ved bare ikke hvorfor, jeg ikke har troet/tror, det er hende.  Jeg føler bare, at der er for stor en aldersforskel mellem hende og Oluf.  Det er derfor jeg er så interesseret i vielsen i 1904.  Den vil opklare min tvivl.  Forstår du mig?

De venligste hilsener og tusind tak for dit hurtige svar.

Jørgen

Jørgen Chr.

Kære Mette.

Også tusind tak til dig for et hurtigt svar. 

Jeg har set de to i politietsregisterblade.  Jeg mener, det er den samme person blot nævnt to gange.

De venligste hilsener.

Jørgen


Gitte Johansen

Hej Jørgen

Jo, det forstår jeg godt.


Hun kan jo også have syntes, at der var for stor aldersforskel, og så løjet en smule om sin alder.


Men du har ret. Vielsen skal findes.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

#7
Den er så fundet nu, og det var hende fra 1872.

København, Skt. Lukas, 1897-1905, opslag 248, nr. 17.


Læg mærke til at faderen også hedder Bjarnø.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jørgen Chr.

Kære Gitte.

Jeg ved ikke, om man må skrive det i dette forum men, jeg gør det alligevel.  Du er bare en skat.  Og så i den kirke jeg selv blev gift i, hurra.

Nu kan jeg komme videre, hvor er det dejligt.

De venligste hilsener og et stort knus til dig med mere tak for hjælpen.

Jørgen