Peder Sørensen født 15.-5.-1843 Terslev Sogn Sorø bestyr på Tornemark fattigård

Startet af Peter Bendtsen, 19 Jan 2014 - 14:34

Forrige emne - Næste emne

Peter Bendtsen

Peder Sørensen Født 15.-5.-1843 Terslev Sogn Sorø Amt, i FT. 1880 er han med familie i Tornemark Fattiggård Kongsted Sogn Præstø Amt, han er da bestyr,  i FT.1890 er familien ikke i Tornemark mere,hvor mon de er rejst hen? kan ikke finde dem, håber på hjælp. Mvh Peter.

Brian Horst Sørensen

Peder Sørensen dør 17. januar 1889 (Terslev KB, opslag 289). Han er ved sin død enkemand, så konen er død inden ham. Har de børn?

Peter Bendtsen

Hej Brian.
Ja de har 4 børn som jeg har fundet, Johanne født 22.-6.-1871 i Terslev Sogn, Ane født 1875 i Terslev Sogn, og så Marie født 1878 i Kongsted Sogn, Henrik Adolf Født 1880 i Kongsted sogn. Mvh.Peter
Brian Det er ikke den rigtige Peder Sørensen som du har fundet, prøv at se på alderen så kan du se at det ikke er ham. Mvh Peter.

Judith Olsen

Hej Peter

KB Kongsted giver svaret, tror jeg:

Opslag 24, Hans Jakob født 1882
Opslag 86, Frederikke født 1884
Opslag 159, Johanne konfirmeret 1885
Opslag 165, Ane konfirmeret 1888

Se specielt opslag 165 - her står noget om opholdssted ved forældrene = Borup
Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Peter Bendtsen

Hej Judit.
Ja da Ane bliver konfirmeret i Kongsted Sogn, står at forældrene var på Kværred Overdrev, det er i Terslev Sogn Sorø Amt, jeg har ledt efter dem i FT.1890, men uden held. Mvh. Peter

Judith Olsen

Hej Peter

Ja, jeg så godt, at der stod Kværrede Overdrev - men der står også noget om Borup !

Jeg har dog ikke fundet dem i Borup i FT 1890, men hvad står der lige før Borup ?
Jeg kan ikke tyde det.
Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Gitte Johansen

De er i Kongsted på opslag 164 i 1890, boende i Borup, som Judith skriver.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Judith Olsen

Ja, der kan man bare se  :)

Jeg tjekkede Borup sogn, Ramsø Herred  :-\ - og tænkte ikke på, at der kunne være et Borup i Kongsted sogn.
Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Gitte Johansen

Det står der heller ikke i Krabsen. Jeg tog chancen og ledte efter Borup i Kongsted.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Peter Bendtsen

Ja Peder Sørensen er i FT. 1890 i  Borup Kongsted Sogn Præstø Amt, han er da købmand, jeg kan se at der er en af hans døtre der er rejst til Terslev Sogn, men men i FT.1901 er de rejst fra Borup igen, de flytter meget, så det bliver nok ikke til at finde ham død.Mvh.Peter