Hjælp til at vedhæfte lægdsrulle

Startet af Kurt Arne Empacher, 18 Jan 2014 - 05:57

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
ER der en her der kan fortælle hvordan jeg får vedhæftet billedviser af lægdsruller,har fundet nogle aner har prøvet at vedhæfte dem et spørgsmål men de er for store, jeg ser at andre har et link med ao-billed viser hvordan gør man det

På forhånd tak

Mvh Kurt Arne Empacher ??? ::)
Hilsen
Kurt A Empacher

Mikkel Eide Eriksen

Hej Kurt

Når du sidder og kigger på en lægdsrulle på AO, så skal du vælge teksten i adressefeltet ovenfor, den ser fx. sådan ud:

http://www.sa.dk/ao/billedviser?epid=16481031#18387,1081126

Så skal adressen kopieres, det kan gøres på flere måder. Jeg bruger selv ctrl-c - den sættes ind i et indlæg med ctrl-v - det er det jeg har gjort ovenfor, men du kan også bruge menulinjen eller højreklikke.

Håber jeg har ramt den rigtige balance i pædagogikken :)

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Kurt Arne Empacher

Hej Mikkel
Tak for hjælpen,pædagogikken er rigtig god jeg tror jeg forstår fremgangsmåden

Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej igen Mikkel
Det med pædagogikken gik ikke har prøvet din rådgivning men der skete intet,jeg må gøre noget forkert  men hvad ??? ??? ??? ???

Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal

Kurt Arne Empacher

Hej Inger
Tak for dit indlæg ,vil lige kigge på det, jeg har prøvet at gøre som der står ,men kan ikke finde hvor stien bliver flyttet til

Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Peter Kristiansen

Når du har markeret "adressen" og kopieret den med f.eks. CTL C - så ligger "adressen" i maskinens interne hukommelse - faktisk indtil, at du kopierer noget andet på samme måde, eller slukker for din computer.

Når du skal hente "adressen" igen, så klikker du med musen der hvor adressen skal sættes ind - enten i et skrivefelt her i Forum, eller i et tekstbehandlingsprogram.

Sæt-ind kommandoen er CTL V
M.v.h. Peter Kristiansen

Kurt Arne Empacher

Hej Peter
Tak for rådet det vil jeg prøve

Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher