Kendt i England ??

Startet af Jette Mejnertsen, 13 Jan 2014 - 13:12

Forrige emne - Næste emne

Jette Mejnertsen


Jeg søger oplysninger om følgende sted i England:

The Lodge Waltham-cross Kiefs England.( Waltham-cross er måske i et ord)

Det drejer sig om Jacob Nielsen f.07 mar 1864 i Marup, Tølløse, han boede der i 1912.
Oplysningerne har jeg fra hans fars dødsanmeldelse i 1912.

Om Jacob Nielsen ved jeg, at han blev kaldt nr.2.tomatkonge. Han havde store drivhuse og var vist ret velhavende, så han har måske boet et andet sted, end der hvor garneriet var.  Jeg har et billede, hvor familien står foran et meget stort hus.

Jeg har søgt på Google, men kan ikke skelne oplysningerne fra hinanden, der er vist meget som hedder noget lignende.

vh
Jette Mejnertsen
4390 Vipperød

Eva Morfiadakis

http://en.wikipedia.org/wiki/Waltham_Cross

Det finns ett Waltham Cross i Hertfordshire.

Om han dog i England, passar den här person bra:

Deaths Dec 1945: Nielsen  Jacob  81  Hendon  3a 545

från Free BMD.

Hendon ligger väster om London.

Eva M
Eva M

PB

Hej,

Her er et link:
http://www.albury-field.demon.co.uk/bxhis.htm#modern

der omtaler området som et sted med mange gartnerier:

Citat: "Horticulture in the form of glass house nurseries arrived in the southern tip of the district at Waltham Cross in the 1880's. New nurseries spread up the floor and sides of the valley until the peak in c1930 when Cheshunt had a higher percentage of it's area under glass than anywhere else in the world. "


Mvh Pia

Jette Mejnertsen


Hej Pia og Eva.

Mange tak for jeres hjælp. Jeg har haft lidt computerproblemer, så jeg har først kunnet svare nu.

Oplysningerne om sted og gartnerier passer godt med det lidt jeg vidste.

Han var jo tomatkonge nr. 2, hvem nr.1 var ved jeg ikke.

Han døde i England, kan jeg regne med, at det er ham?

BMD kan jeg måske selv søge i, du skrev det var gratis.

Han havde 2 døtre, Edith og Gertrud, som efter billederne at dømme er født omk. 1900, og de gik i skole i England. Og de blev i England, og han og konen kom også kun til Danmark på besøg.

vh Jette



PB

Hej,

Sherwoodfam.plus.com er en hjemmeside om en mand der bor i området og kender til tomatgartnerier, måske du kan prøve at kontakte ham og få hjælp til om han kender en tomatkonge.

Mvh Pia

Jette Mejnertsen


Hej Pia.

Det er en god ide og et forsøg værd.

vh Jette

Jette Mejnertsen


Hej Pia.

Nu har jeg kigget på Sherwoods hjemmeside, men det er ikke lykkes mig, at finde noget om tomater.

Hvor fandt du det?

vh Jette