Lystrupgården-Hadsund 1873-1897

Startet af Jørgen Lystrup Andersen, 11 Dec 2010 - 09:51

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Lystrup Andersen

Fra 1873-1897 var mine oldeforældre Anne Dorthea og Peder Andersen ejer af Lystrupgården ved Hadsund. I 1897 flyttede de til Bakkegården ved Herfølge. De er født på Fyn - Sdr. Højrup og Jordløse.  Jeg søger nulevende efterkommere til mine oldeforældre som måske har breve og andet materiale liggende - samt at vi kan udveksle interesse om vore aner.

Med venlig hilsen  Jørgen Lystrup Andersen  58 18 66 28

mail. joergenlystrup@andersen.mail.dk

Jørgen Lystrup Andersen

Jeg søger stadig nulevende familiemedlemmer fra Lystrupgården Hadsund i perioden 1873-1897.

Måske bedre held denne gang.


Hilsen   Jørgen Lystrup Andersen

Poul Petersen

Hej Jørgen

Jeg ville gerne hjælpe dig, men du skal være heldig, hvis der lige sidder en efterkommer, der ved noget.

En anden mulighed, er at søge op gennem tiden, og eventuelt finde mulige nulevende personer, og så f.eks. bruge Krak, til at finde adresser og telefonnumre, hvilket jeg selv har benyttet med held, men hvis du skal have hjælp til det, skal du give præcise oplysninger om tid og fødested, på dine bedste og oldeforældre. 

Venlig hilsen
Poul G. Petersen


Leif Thor Olsen

Hej Jørgen.

For det første slutter jeg mig til Pouls anvisninger, helt konkret: Hvem er dine oldeforældres børn og børnebørn? Hvad har du selv gjort for at finde dem?

For det andet synes jeg i dit indlæg at se endnu et eksempel på den kedelige tendens, at man her i forum spørger uden selv at have foretaget de mest enkle indledende arbejder. 

Forøvrigt har jeg arbejdet en del med Herfølge, det kunne være interessant at se nogle af dine navne.

Mvh. Leif

Jørgen Lystrup Andersen

Hej Leif

Jeg har efter mit sidste indlæg gået andre veje - under min side - medlemmer - forskning.
Min tilknytning til Herfølge: Min familie Anders Andersen ejede Bakkegården i Svansbjerg i tiden 1897-1961. Herefter købte Søren Mikkelsen den og i dag ejer sønnen Jørgen Mikkelsen gården. Vi har også tilknytning til Kastaniegården i Gl. Hastrup. Denne gård ejede en anden gren af familien i perioden 1790-1955. Meget af min barndom har jeg haft i Gl. Hastrup. Jeg gik i Egøe Skole også Herfølge skole. Har vi fælles interesse om dette kan du kontakte mig også hvis du ligger inde med materiale som jeg måske kan få kopi af.

mail.  joergenlystrup@andersen.mail,dk

Hilsen

Jørgen Lystrup