Poul Christian Paysen

Startet af Wini Skovsø Hansen, 23 Dec 2013 - 17:26

Forrige emne - Næste emne

Wini Skovsø Hansen

 Hej  er der nogle der ved noget om Poul Christian Paysen ikke at for veksle med sønnen Paul Christian Paysen, Poul Christian er født i Sedesand, Tonder, Slesvig Holsten, bliver gift i Helsingør i 1854, men jeg kan ikke finde noget om ham efter konen dør i 1878

thorkild kanstrup jensen

Og hvor dør konen  ??? husk opslagsnr,

Skriv i indlægget, hvad du selv har fundet frem til, og hvilke kilder du evt. har undersøgt.
Der er jo ingen grund til, at andre leder efter en folketælling/kirkebog du allerede har fundet!
Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

Inger Buchard

Leder du kun efter ham efter 1878?
Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Wini Skovsø Hansen

#3
nej sådan set også hvornår han blev født, hans forældre evt. søskende. Jeg har kun noget om ham da han bliver gift  i Helsingør i  gift i Sct. Olai kirke i 1854 28 år gammel og  til Ane Marie Jensen Skovsø som Dør 3 juni 1878 også i Helsingør skt. Mariæ kirke 1838-36 opslag 218 og deres børn alle født i Helsingør.
med venlig hilsen og god jul Wini Skovsø Hansen  

Wini Skovsø Hansen

Citat fra: thorkild kanstrup jensen [2532] Dato 23 Dec 2013 - 17:34
Og hvor dør konen  ??? husk opslagsnr,

Skriv i indlægget, hvad du selv har fundet frem til, og hvilke kilder du evt. har undersøgt.
Der er jo ingen grund til, at andre leder efter en folketælling/kirkebog du allerede har fundet!
undskyld det er også rigtig men jeg er ny her i forum og tænkte mig ikke om men konen dør i Helsingør 3 juni 1878 skt. Mariæ kirke 1838- 85 opslag 218

Svend Jacobsen

Hej Wini.

Hvis han har boet i Helsingør, fra han er blevet gift og til konen dør, må du kunne finde ham i en folketælling fra Helsingør i 1855, 1860 og/eller 1870. Her må stå, hvor han er født, og det er lidt spændende, da navnet Paysen smager meget af Slesvig-Holsten, hvor det var ret almindeligt.

Med venlig hilsen
Svend Jacobsen, Frederiksberg

Inger Buchard

1860 siger, hvad Wini skriver: født i stedesand sogn, Bredsted amt

Du kan slå hans fødsel op på nærmeste statslige arkiv; dér finder du de sydslesvigske kirkebøger på mikrokort

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Wini Skovsø Hansen

Hej Svend
Poul Christian Paysen er født i Stedesand, Tonder, Slesvig Holsten, men jeg ved ikke hvilken dato og kirke om han har nogle søskende og hvem hans forældre er  han bliver gift i Helsingør  d. 28 juli i sct. olei kirke 1854 opslag 179  får11 børn  og ane  Marie Elisabeth Jensen skovsø dør 42 år gammel i 1878  sct. mariæ kirke opslag 218  efter hendes død kan jeg ikke finde ham, men jeg mener først at han dør efter 1894 da hans datter bliver gift i skt. Pauls kirke1892-1905 opslag 74
med venlig hilsen og god jul Wini

Lise Østerberg Bahr

#8
God formiddag


Husk, at de ældre grene af Paysen / Paisen -slægten har også hjemme på Helmut Martensens, Flensburg, websider.

www.Adelby.com

ad de Bähr slægten (der nævnes i vores anebog om Die Bahren von Schleswig Holstein og div. andre steder i Tyskland)  (Berhard de BÂHR, 1515, Catharina PAYSAN 1520, Flensburg, Berand/Brand de Bähr)

RootsWeb.: DENMARK - L 10 G Grandparents, archiver.rootsweb.ancestry.com - DENMARK
Med venlig hilsen og god jul
Lise Østerberg Bahr

(med Bredsted og Stedesand m.v. slægter, samt slægt i Helsingør (Frederiksborg) m.v. områder.

Gitte Johansen

Hej Wini


Der står ved vielsen, at han er død!!
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Wini Skovsø Hansen

hej tusind tak for hjælpen, det var en væsentlig detalje som jeg har over set så nu har jeg fundet ud af hvornår han er død og begravet, Poul Christian er ikke flyttet fra Helsingør han dør i 1889.

Jeg vil gerne takke alle for hjælpen,

wini s hansen